Jag lekte med tanken på att sälja den här, men sen spelade jag på den i en timme. Den stannar. Länge.
Strängade om den med DR LoRiders SS 50-110 för några veckor sen och den blev ännu bättre av det!
"If you reach perfection your standards are too low."
Sobert och stilfullt. Dessutom första gången jag har gillat en lönnbräda med vita inläggningar. Jag brukar tycka, att det ser anemiskt ut, men här kompletterade det snyggt det mörka träet med vitt på kroppen.
Grattis!
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Hallå! Ja visst är den fin, tycker att det är det vita kantinlägget runt om kroppen som ramar in den på ett sjysst sätt.
De ha också släppt en bantad variant som saknar vita kantinläggen och är istället avrundad. Den känns lite fattig. Säkert dock skönare att spela på då ricken är något vass (kanten) då man är van p-basspelare!
Japp - den kantade äger. Rickfolket tycker tydligen som jag, eftersom de satt svarta dots på den okantade.
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
dennisstenmark skrev:Hallå! Ja visst är den fin, tycker att det är det vita kantinlägget runt om kroppen som ramar in den på ett sjysst sätt.
De ha också släppt en bantad variant som saknar vita kantinläggen och är istället avrundad. Den känns lite fattig. Säkert dock skönare att spela på då ricken är något vass (kanten) då man är van p-basspelare!
Snygga bägge två, men föredrar den högra.
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
Per skrev:Japp - den kantade äger. Rickfolket tycker tydligen som jag, eftersom de satt svarta dots på den okantade.
Blir ju som en motsvarighet till 4003s!
Ja, jag vet, att den har dots. Jag menade mest, att de valt svarta dots till den utan binding.
BBQV skrev:Jag lekte med tanken på att sälja den här, men sen spelade jag på den i en timme. Den stannar. Länge.
Strängade om den med DR LoRiders SS 50-110 för några veckor sen och den blev ännu bättre av det!
Seaweed skrev:Min roadwarrior laddad för treveckorsturné.
Herregud! Jag köpte min första elbas 1985 av en hårdrockande farbror (minns att han var nästan i min pappas ålder och hade AC/DC-halsdukar uppspända på väggen i sin etta) och det var exakt en sån! Minns att den var tung!