Efter att socialamedier-stressen börjar släppa nu när jag inte har facebook, börjar jag undra varför jag har 7 basar liggande
Jag repar varannan vecka med ett band som lägger minsta möjliga krona på musikutrustning.
Vad är lättast att kursa av:
maxoges skrev: ↑mån 24 okt 2022, 14:41
Efter att socialamedier-stressen börjar släppa nu när jag inte har facebook, börjar jag undra varför jag har 7 basar liggande
Jag repar varannan vecka med ett band som lägger minsta möjliga krona på musikutrustning.
Vad är lättast att kursa av:
Hej Bassister!
Jag är nykläckt bassist och älskar det. I min längtan drömde jag om att bygga min egen och så... Bitarna har legat i verkstaden i minst 20år efter att båtbyggeriet lades ner. Asken togs ner på en holme i Stockholm skärgård och mahognyn köptes in och blev över från salongsjakten M/Y Loris. JAg är sjukt nöjd med den och jag tror den är spelbar... Vad säger ni?
Basper71 skrev:Hej Bassister!
Jag är nykläckt bassist och älskar det. I min längtan drömde jag om att bygga min egen och så... Bitarna har legat i verkstaden i minst 20år efter att båtbyggeriet lades ner. Asken togs ner på en holme i Stockholm skärgård och mahognyn köptes in och blev över från salongsjakten M/Y Loris. JAg är sjukt nöjd med den och jag tror den är spelbar... Vad säger ni?
Snyggt! Alla bidrag till egenbyggen är fantastiskt.
Basper71 skrev: ↑ons 11 okt 2023, 08:08
Hej Bassister!
Mjo den gör sig väl vart man än hänger den eller vem man än hänger den på...
JÖSSES så snygg!
Space is big
Space is dark
It's hard to find a place to park
Hej!
Köpte en bas på en konkursauktion. Fick med mig massa papper och har även kollat upp att den är tillverkad i Nashville, USA. Men person som skrivit upp modell och annat i papper skriver sämre än sämst. Finns bokstäver som vi gissar är allt från B, TS till 13... så jag vet helt enkelt inte vad för bas jag har. Någon som vet det?
TomLindh skrev:Hej!
Köpte en bas på en konkursauktion. Fick med mig massa papper och har även kollat upp att den är tillverkad i Nashville, USA. Men person som skrivit upp modell och annat i papper skriver sämre än sämst. Finns bokstäver som vi gissar är allt från B, TS till 13... så jag vet helt enkelt inte vad för bas jag har. Någon som vet det?
Är alltså en Gibson. Så mycket vet jag.
Om du googlar Gibson EB 4 2017 T kan du hitta mer info.
Det är alltså det den heter.
Jag är ute och reser annars kunde jag hämtat mer fakta från min Gibsonbibel.
Mitt sista inköp, eller jag bytte till mig denna på Smålands Musikvaruhus veckan innan affären gick i konkurs. Inga indikationer på en konkurs, men inte förvånande.
Aria Pro ll Made in Japan Gibson Grabber kopia. Den har underbart fylligt humbuckerljud. Jag ska låta Ulrik Åhlin titta på stallet då minsta stränghöjd är för högt för min smak.
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
Grattis, fina grejer! Lustigt att Aria valde att kopiera det äldre tvåpunktsstallet då Gibson-basarna hade trepunktsstallet (som är en lite stabilare konstruktion). Om måtten är samma som Gibson finns ett bra utbytesstall från Hipshot även för tvåpunktsversionen, som kanske kan vara värt att kolla in.
Basar: Två rosa, en ihålig gulrödsvart, en lång bakvänd svartbrun, en kort röd. Förstärkare: En stor blåsvart