Nytillskottet samt tillika drömbasen Warwick Thumb 5 NT från '99:
Ibanez Sr885 från '89:
Rama Custom P (väldigt moddad, samt omlackad hals) ex. J&D:
Två Ibanezer till, akustisk EWB30PDE och en Sr305DX:
det var allt i basväg...
Warwick, BC Rich, Ibanez, Rama Space Invader LED P-bas, Fender Orange
JAM, T-Rex, MXR, EHX, Digitech, Voodoo Lab
Fläppen skrev:Grattis!
Den ser fin ut. Det kommer väl fler bilder snart?
Yup. men först i april. Men då blir detdesto fler.
Kul! Sunburst (förutom targetburst då) är ju klart fräckast på en P-bas, också på jazzbas tycker jag. Kommer det en jazz också snart? De är ju oerhört vackra.
TheFlap
Medlem i PrataBas gubbklubb 40+....(70-)
Jazz-62, P-63, Bassline Worp Art V
Kul! Sunburst (förutom targetburst då) är ju klart fräckast på en P-bas, också på jazzbas tycker jag. Kommer det en jazz också snart? De är ju oerhört vackra.
Håller med om färgerna. Min första bas var en sunburst Duke Jazz. men köper jag någon mer yxa nu så blir jag dumpad av hustrun...
"Förutom ett lätt överbett är jag perfekt"
-Freddie Mercury
Grymt kul att se att du är här igen!
Eller har jag bara missat dina inlägg på låååång tid?
Och en P-bas minsann! Det va inte helt väntat att hitta hängandes på dig!
Tack Sparkas! Jag är ju på säsong och då har man inte så ofta datortillgång. P-basen var en naturlig följd av tillfälligt god ekonomi och bra pris, och nu är den min andra arbetshäst (men warwicken är fortfarande etta, p-basens input glappar!). Jag får medge att jag saknat forumet, men nu lär jag väl kika in här lite då och då och läsa popcorntrådar och besudla forumet med anekdoter om skidåkning och benbrott!
Flats och pizzaspade. Plektrum, tumme och fingrar. Pedaler är för excentriker och slapbas för musikhögskolestudenter.
Håller med om färgerna. Min första bas var en sunburst Duke Jazz. men köper jag någon mer yxa nu så blir jag dumpad av hustrun...
Inte kan hon väl ha något emot en SB -60:a jazz? Helt omdömeslös är hon väl ändå inte?
/T
TheFlap
Medlem i PrataBas gubbklubb 40+....(70-)
Jazz-62, P-63, Bassline Worp Art V
Eagle Hazze skrev:Senaste inköpen En Neuser troligt 90-tal och en Steinberger N2654
Nice! Provade en Neuser en gång som var grymt bra.
Ja Neusern är underbar att spela på Körde på en Sandberg California innan men Neuser slår den i komfort/känsla men jag är svagare för Sandbergs utseende.
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
Eagle Hazze skrev:Senaste inköpen En Neuser troligt 90-tal och en Steinberger N2654
Nice! Provade en Neuser en gång som var grymt bra.
Ja Neusern är underbar att spela på Körde på en Sandberg California innan men Neuser slår den i komfort/känsla men jag är svagare för Sandbergs utseende.
Steinbergerbasen var jag bara tvungen att köpa, har alltid tänkt att jag skulle äga en.
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
Najs!
Men va inte du motståndare till gamla sketna Fenders?
eller vill du göra en bra affär när gamla fenders nu är billiga?
(för att sedan sälja "skiten" när de stiger igen)
ingen ironi alls. bara kul att du uppskattar gammalt fint hantverk!
Najs!
Men va inte du motståndare till gamla sketna Fenders?
eller vill du göra en bra affär när gamla fenders nu är billiga?
(för att sedan sälja "skiten" när de stiger igen)
ingen ironi alls. bara kul att du uppskattar gammalt fint hantverk!
Hehe! Är nyfiken på att testa. Det finns ju faktiskt en hel del folk här som tveklöst vet vad de talar om och hävdar att en urgammal P-bas är det bästa som finns. Jag är inte sämre än att jag kan medge att jag har haft fel. Men det skall bli skoj att jämföra med Unicorn, Ritter och kanske ffa min "fuskis", en Nash P-bas.
Köpa instrument som investering gör jag icke! Skulle den mot förmodan säljas blir det till någon vän/duktig musiker till max samma pris som jag köpte den för. Det lovar jag!
"Förutom ett lätt överbett är jag perfekt"
-Freddie Mercury
Jag gjorde samma sak, fast tvärtom, fast samma sak.
Jag har kastat massa skit på Sadowsky.. och nu har jag köpt en Sadowsky.
dock med den, för mig viktiga skillnaden, att den inte är routad.
den är helt fantastisk = keeper !!