Välkomna till forumet!
-
- Medlem++
-
- Medlem++
TackKultivator skrev:Eftersom du ber så snällt, okej då!
Välkommen till det trevligaste forumet som finns! Jag har hängt på många av många olika slag men detta slår det mesta.

Kul du gillar det, märks också på dina inlägg, 460+ inlägg på 22 dar

Fresten glömde nästan.. Välkommen Chukka.
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.
YZZ
YZZ
-
- Medlem++
-
- Medlem++
Ja men äsch, det är kul om folk skriver mycketKultivator skrev:Post-takten brukar avta efter ett tag. Men man har liksom mycket att ta igen i början!YZZ skrev: Kul du gillar det, märks också på dina inlägg, 460+ inlägg på 22 dar![]()

Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.
YZZ
YZZ
- Tjoffe
- Medlem+
Får man vara lite som man vill eller är det här ett forum där man blir rättad av en massa förståsigpåare och prettofolk? Mina tidigare erfarenheter från flugfiskeforum (nördarnas supernördar) säger mig det sistnämnda. Jag kör stenhårt med goodwill och bra försök och har inte de vassaste prylarna från morgondagens senaste trend men jag har en hel del kunskap och både mer och mindre nyttiga erfarenheter som jag hoppas att ni hjälper mig att utveckla åt framåthållet. Så gör jag detsamma..
anyväg - Kul med ett nördforum för basnördar!
- Nick
- VIP medlem
- Kontakt:
Välkommen till forumet!Tjoffe skrev:Får man vara lite som man vill eller är det här ett forum där man blir rättad av en massa förståsigpåare och prettofolk? Mina tidigare erfarenheter från flugfiskeforum (nördarnas supernördar) säger mig det sistnämnda. Jag kör stenhårt med goodwill och bra försök och har inte de vassaste prylarna från morgondagens senaste trend men jag har en hel del kunskap och både mer och mindre nyttiga erfarenheter som jag hoppas att ni hjälper mig att utveckla åt framåthållet. Så gör jag detsamma..
Egentligen tror jag inte att det finns några förståsigpåare. De uppstår ofta skämtsamma diskutioner mellan vintage-gänget och möbel-folket, dock alltid med glimten i ögat.
Tror att de flesta vet att det inte finns någon universiel sanning. Det som passar mig, behöver inte passa dig. Låter det bra, så är det bra!
En gyllende regel här är: Ingen bild - Ingen bas!
-
- Medlem++
+1 på allt.Nick skrev:
Välkommen till forumet!
Egentligen tror jag inte att det finns några förståsigpåare. De uppstår ofta skämtsamma diskutioner mellan vintage-gänget och möbel-folket, dock alltid med glimten i ögat.
Tror att de flesta vet att det inte finns någon universiel sanning. Det som passar mig, behöver inte passa dig. Låter det bra, så är det bra!
Jag skulle vilja tillägga att rakstämning förespråkas!Nick skrev: En gyllende regel här är: Ingen bild - Ingen bas!
Basar: Två rosa, en ihålig gulrödsvart, en lång bakvänd svartbrun, en kort röd. Förstärkare: En stor blåsvart
- Tjoffe
- Medlem+
Okej. Här kommer en skitdålig bild på tre av mina basar:Nick skrev:Välkommen till forumet!Tjoffe skrev:Får man vara lite som man vill eller är det här ett forum där man blir rättad av en massa förståsigpåare och prettofolk? Mina tidigare erfarenheter från flugfiskeforum (nördarnas supernördar) säger mig det sistnämnda. Jag kör stenhårt med goodwill och bra försök och har inte de vassaste prylarna från morgondagens senaste trend men jag har en hel del kunskap och både mer och mindre nyttiga erfarenheter som jag hoppas att ni hjälper mig att utveckla åt framåthållet. Så gör jag detsamma..
En gyllende regel här är: Ingen bild - Ingen bas!

[/img]
- Nick
- VIP medlem
- Kontakt:
- Tjoffe
- Medlem+
Den där kombon köpte jag för några hundralappar för jag tänkte att jag skulle sitta hemma och öva med lurar.. Men inte ens det duger den till. Därför står den i replokalen och samlar damm. Vill fan inte ens sälja den för att den är så värdelös. Enda gången jag har haft nytta av den var häromdan när jag och en gitarrist skulle jamma och han inte hade nå stärk.Nick skrev:Snygga basar!
Roligt att du har en laneycombo också
Laney hardcore max + zoom = Sjujävlatokfint gitarrstärkarsubtitut
- Nick
- VIP medlem
- Kontakt:
Tjoffe skrev:Jävlar! Förstod inte att du lirar på Laneykombo.. Sorry! Laney hcm är..ehh.. fina?

Tyckte precis som dig, tills jag skaffade mig en bra preamp! En hartke vxl! Kopplar in den på fx return så att jag slipper stärkarens preamp. Då låter den bra faktiskt! Men är ju fortfarande klumpig, men helt ok hemmastärk!
- Tjoffe
- Medlem+
Okej! Vilken tur att jag inte trampade nån på tårna.. Du är inte sugen på att köpa min så att du kan köra stereo?Nick skrev:Tjoffe skrev:Jävlar! Förstod inte att du lirar på Laneykombo.. Sorry! Laney hcm är..ehh.. fina?![]()
Tyckte precis som dig, tills jag skaffade mig en bra preamp! En hartke vxl! Kopplar in den på fx return så att jag slipper stärkarens preamp. Då låter den bra faktiskt! Men är ju fortfarande klumpig, men helt ok hemmastärk!
- Nick
- VIP medlem
- Kontakt:
ROFL!Tjoffe skrev:Okej! Vilken tur att jag inte trampade nån på tårna.. Du är inte sugen på att köpa min så att du kan köra stereo?Nick skrev:Tjoffe skrev:Jävlar! Förstod inte att du lirar på Laneykombo.. Sorry! Laney hcm är..ehh.. fina?![]()

Vore ju ganska grymt att spela på dubbla laney combos

Men, har bättre saker att lägga mina pengar på

- Tjoffe
- Medlem+
Ja, jag såg att du bor i Ume.. Frakten skulle kosta loss på mer än kombon.. Trist! Du hade rockat med värsta laneykombo-stapeln. asg*Nick skrev:ROFL!Tjoffe skrev:Okej! Vilken tur att jag inte trampade nån på tårna.. Du är inte sugen på att köpa min så att du kan köra stereo?Nick skrev:Tjoffe skrev:Jävlar! Förstod inte att du lirar på Laneykombo.. Sorry! Laney hcm är..ehh.. fina?![]()
Tyckte precis som dig, tills jag skaffade mig en bra preamp! En hartke vxl! Kopplar in den på fx return så att jag slipper stärkarens preamp. Då låter den bra faktiskt! Men är ju fortfarande klumpig, men helt ok hemmastärk!![]()
Vore ju ganska grymt att spela på dubbla laney combos![]()
Men, har bättre saker att lägga mina pengar på
-
- Medlem++
Re: Välkomna till forumet!
Tack!Semborg skrev:Välkomna till Sveriges härligaste basforum!

YZZ
YZZ
-
- Medlem++
Dagens omotiverade bump?YZZ skrev:Tack!Semborg skrev:Välkomna till Sveriges härligaste basforum!

Basar: Två rosa, en ihålig gulrödsvart, en lång bakvänd svartbrun, en kort röd. Förstärkare: En stor blåsvart
-
- Medlem++
VerkligenKultivator skrev:Dagens omotiverade bump?YZZ skrev:Tack!Semborg skrev:Välkomna till Sveriges härligaste basforum!

YZZ
YZZ
- Peavey Dude
- Medlem++
-
- Medlem++
- Peavey Dude
- Medlem++
måste skära ner på snuset. någon som bor i närheten av mig som kan bekräfta att en trebent iller med en blå bastuba på ryggen nyss gick förbi?Kultivator skrev:Det kan du ju fråga dig, det var du som gjorde det!Zon Sonus Special skrev:bump eller dump?
edit: vafan är egentligen meningen med att bumpa en klistrad tråd...?
Yamaha TRB4-II/ LTD F405 / Peavey 410TVX / GK Backline 600