[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 1014: Undefined array key 3 [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4130: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3009) [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4130: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3009) [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4130: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3009) [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4130: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3009) Posta bilder på dina basar - Sida 22 - PrataBas
pahakaksonen skrev:hej hej ny på forumet då jag precis blev klar med min elbas har spelat i ett tag men har inte haft nån egen bas förrens nu . så jag tänkte man skulle posta nån bild på den eller något:
en bandlös 35 scale bas som jag byggt själv:P väntar fortfarande på volym rattarna till den dock . om nån undrar nåt om den så kan dom ju fråga
Wow! Riktigt häftigt bygge! Och huvudet är ju helt perfekt! Grymt jobbat!
Wazzo skrev:
Wow! Riktigt häftigt bygge! Och huvudet är ju helt perfekt! Grymt jobbat!
tack så mycket jag är faktiskt väldigt nöjd med den men jag kommer nog alltid hitta små pill grejjer med den som jag måste fixa. men första basen måste ju byggas nån gång
Grafen skrev:
Mmm-mmm! (med samma tonfall som Långben i oräkneliga kortfilmer)
+1
...
Ja visst är den förjäkla snygg?!
Premiär-repade med den igår kväll och den är fantastiskt trevlig att lira på dessutom. Otroligt stabil B-sträng, klart uppe bland de bästa jag nånsin haft. Och det är bara att inse att single coil jazz är gryyymt!!
marcbass skrev:Nu är den repad med också.
Mums va jag gilla den..
Jag tycker den är helgrym. Jag hade ju en vanlig tele-68 och den var vansinnigt tung. Hur är denna? Jag kommer ihåg en kväll på 70-talet på ett disco på västkusten när ett gäng som kallades Boogie Brothers (tror jag) lirade ihop med Ted Åström. Basisten hade en likadan (det kanske t.o.m är denna). På den tiden var inte GAS definierat men det var nog det jag drabbades av då och det fick bli en vanlig tele så småningom.
/T
TheFlap
Medlem i PrataBas gubbklubb 40+....(70-)
Jazz-62, P-63, Bassline Worp Art V
Mums va jag gilla den..
Jag tycker den är helgrym. Jag hade ju en vanlig tele-68 och den var vansinnigt tung. Hur är denna? Jag kommer ihåg en kväll på 70-talet på ett disco på västkusten när ett gäng som kallades Boogie Brothers (tror jag) lirade ihop med Ted Åström. Basisten hade en likadan (det kanske t.o.m är denna). På den tiden var inte GAS definierat men det var nog det jag drabbades av då och det fick bli en vanlig tele så småningom.
/T
Det var väl Pelle Sahlberg. Jag kommer mycket väl i håg när han sålde sin "Paisley Red" hos Halkan på Hälsingegatan. Den var ju mer eller mindre i mint condition, så det var väl därför den kostade hela 2500kr. 70-talet känns rätt avlägset i dag.
WHAT !??!!
jag trodde...asså...ljudet...öh...va???
Mycket överraskande måste jag säga, men visst - Grattis!
Säg åtminstone att den har Bartolini-preamp....och inte super-loose-lost-booom-OBP-3 ?
Edit: Den är jäkligt snygg, och halsen är helt fantastisk! (att spela på)
Det är ju bara andra gången för mig...
Preampen är en OBP-3 så nåt annat än ingen eller väldigt försiktig boost av basen blir det inte tal om, däremot låter den ju kanon i nolläget. Blir säkert en annan preamp med tiden, sugen på att testa en Audere eller möjligen John East.
Det var halskänslan och looks som fick mig att ge efter (bytte bort EBMM 25th femman) och prova Lull igen. Den ligger på 3.9-4kg, tror den extra vikten är klart till det bättre, även om det var ett tag sen känns det som denna lirar på ett helt annat sätt både i ton och feeling.
Mums va jag gilla den..
/T
Det var väl Pelle Sahlberg. Jag kommer mycket väl i håg när han sålde sin "Paisley Red" hos Halkan på Hälsingegatan. Den var ju mer eller mindre i mint condition, så det var väl därför den kostade hela 2500kr. 70-talet känns rätt avlägset i dag.
Vad kul att du visste vem det var...världen är liten. Jag kommer bara ihåg just basen, namnet på gänget och att de kompade Ted Åström. Sedan kommer jag också ihåg att jag tyckte det svängde bra. Har du hört något om vart basen tog vägen?
/T
TheFlap
Medlem i PrataBas gubbklubb 40+....(70-)
Jazz-62, P-63, Bassline Worp Art V
BB3000S skrev:Det är ju bara andra gången för mig...
Preampen är en OBP-3 så nåt annat än ingen eller väldigt försiktig boost av basen blir det inte tal om, däremot låter den ju kanon i nolläget. Blir säkert en annan preamp med tiden, sugen på att testa en Audere eller möjligen John East.
Det var halskänslan och looks som fick mig att ge efter (bytte bort EBMM 25th femman) och prova Lull igen. Den ligger på 3.9-4kg, tror den extra vikten är klart till det bättre, även om det var ett tag sen känns det som denna lirar på ett helt annat sätt både i ton och feeling.
Supernöjd!!
Tror rosewood-brädan är ett stort plus på den basen också.
Det är en grym jazz-femma helt klart!
BB3000S skrev:Det är ju bara andra gången för mig...
Supernöjd!!
Tror rosewood-brädan är ett stort plus på den basen också.
Det är en grym jazz-femma helt klart!
"Yellow Peril"
Oförskämt billig HPD från Lestrange
Hals från en Fernandes PJS-40 32", Epiphone halsplatta, okänd superstratakropp (roadworn), typ Allparts humbucker m. vintage custom torx träskruv. Levererades med fyra strängar men en drog jag av.
Låter bra och är fin att spela på.
Ska man montera på en J i stall-läge måntro?
"Yellow Peril"
Hals från en Fernandes PJS-40 32", Epiphone halsplatta, okänd superstratakropp (roadworn), typ Allparts humbucker m. vintage custom torx träskruv. Levererades med fyra strängar men en drog jag av.
Jag tycker att den är jävligt cool som den är i all sin enkelhet.
Möjligen skulle det kunna vara tufft med en Fernandes sustainiac mick på den också.
"Yellow Peril"
Inte nog med att den är skitläcker!
Den är tresträngad också!!
Enda tresträngade jag sett tidigare har varit balalaikor. Och det är ju inte riktigt detsamma...
Himmelens Häftigt att detta kanske är den allra första början på en ny världsomspännande trend.
- Hur har du den stämd?
- Den är stämd i "Lost D".
NÄE! Inte fler mickar. Då tycker jag att coolhetsfaktorn sjunker.