Den där gillade jag minsann, trivs också med den mickkonfigurationen. Måste ta mig ner till så jag får höra Urban-Pickups. Har satt i SD QP i min Aerodyne P Classic nu och är nöjd men det är ju alltid kul att kolla in annat.engson skrev:Min nya goding! En Schatz P Special (eller vad man ska kalla henne?).
P-bas med extra stallmik. Potarna är balans och ton. Kan låta både pbas och jazzbas! Precis som jag ville...
Tack marcbass, Olja och Evilbiker.
Bilderna ger inte rättvisa åt skönheten...men den är en dröm att spela på!
Jag är grymt nöjd!°
Posta bilder på dina basar
- Hangover
- Medlem+
Rock gör livet lättare...
(än vad då?)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
http://www.myspace.com/hangoversweden
(än vad då?)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
http://www.myspace.com/hangoversweden
- trestintas
- Medlem+
-
- Kontot är inaktiverat
- Nick
- VIP medlem
- Kontakt:
Äntligen låter den igen! Först lät den skräp(orginalmickarna), sedan var den isärplockad, sedan ihoplödd utan att låta. Men nu fungerar den igen!
Planen just nu är att köpa nya knobs till den(råkade sabba de gamla. Satte på två kromade tillsvidare) och skaffa ett till outputjack. Hals och stallmick ska dras till varsitt jack. En volym för varje mick. Ingen tonkontroll. Kanske lappar ihop hålet i basen också...

Planen just nu är att köpa nya knobs till den(råkade sabba de gamla. Satte på två kromade tillsvidare) och skaffa ett till outputjack. Hals och stallmick ska dras till varsitt jack. En volym för varje mick. Ingen tonkontroll. Kanske lappar ihop hålet i basen också...

-
- Kontot är inaktiverat
Fantastisk bas!Nick skrev:Äntligen låter den igen! Först lät den skräp(orginalmickarna), sedan var den isärplockad, sedan ihoplödd utan att låta. Men nu fungerar den igen!
![]()
- straightedge79
- VIP medlem
- Lex
- Medlem+
Den där vita Rick-liknande saken är bara så jäkla frän!!straightedge79 skrev:
Good work Olja!

Blev lite nyfiken på de klickspännen (?) som hänger på basarna.
Vad är det för axelremmar som har sådana?
Maruszczyk Elwood, Rickenbacker 4003 Snow Glo, Fender Precision AM Std, Aria Pro II Primary bass
Mesa M9 Carbine, EBS Classic 450, Ampeg Micro-VR, 2 x tks 212, 1 x tks 112
Korg Pitchblack+, MXR M80, EHX Micro Qtron, Boss CE-3
Mesa M9 Carbine, EBS Classic 450, Ampeg Micro-VR, 2 x tks 212, 1 x tks 112
Korg Pitchblack+, MXR M80, EHX Micro Qtron, Boss CE-3
- straightedge79
- VIP medlem
Det är DiMarzio! Man skruvar fast den "korta" delen i basen och tar loss den långa,Lex skrev:Blev lite nyfiken på de klickspännen (?) som hänger på basarna.
Vad är det för axelremmar som har sådana?
man behöver aldrig mer vara rädd att tappa basen!
http://www.dimarzio.com/straps/cliplock
EGC 500, Oljabacker & Moog Sub Phatty
Verellen Kalaloch, Tecamp 612+215
Verellen Kalaloch, Tecamp 612+215
- pnts
- Medlem
Tada.wav!
i min värld räknas helgen som slut på måndag morgon!
..vad svårt det är att ta bra bilder på lackade träytor!? Har sumpat USB-kabeln till kameran för länge sen så jag måste öppna och plocka ur minneskorten för att lkomma åt bilderna via minneskortsinterface. Jag tröttnade så det är inte helt smickrande för en gammal dam att bli "papparazzad" på det här sättet..
Jag brukar säga att det är mina flickvänner så här är då den längsta relationen i mitt playboy mansion. 20 års gött sällskap på bild.

Halsen är riktigt läcker..

Jag är enda ägaren och den är hemburen från Florida -92. Det är nog enda gången den rest i sitt hardcase. När jag nu öppnade det fanns allt kvar i det. Nycklar, kvitto, polerduk, spec och garanti!

Har mina ovanför bältet så både damen och hennes resekoffert är i princip mint trots intensivt spelande de första 10 åren. De sista 10 har det varit en lång och djup skönhetssömn medan jag, förvirrat, prioriterat allt annat än basandet. ..tyvärr får Madame ingen speltid alls längre då två andra syndigt sexiga konkurrenter om uppmärksamheten finns. Kommer nog att dyka upp i ngn "kontaktannons" nära här. Varför kommer vid 2 senare tillfällen.
pnts

..vad svårt det är att ta bra bilder på lackade träytor!? Har sumpat USB-kabeln till kameran för länge sen så jag måste öppna och plocka ur minneskorten för att lkomma åt bilderna via minneskortsinterface. Jag tröttnade så det är inte helt smickrande för en gammal dam att bli "papparazzad" på det här sättet..
Jag brukar säga att det är mina flickvänner så här är då den längsta relationen i mitt playboy mansion. 20 års gött sällskap på bild.

Halsen är riktigt läcker..

Jag är enda ägaren och den är hemburen från Florida -92. Det är nog enda gången den rest i sitt hardcase. När jag nu öppnade det fanns allt kvar i det. Nycklar, kvitto, polerduk, spec och garanti!

Har mina ovanför bältet så både damen och hennes resekoffert är i princip mint trots intensivt spelande de första 10 åren. De sista 10 har det varit en lång och djup skönhetssömn medan jag, förvirrat, prioriterat allt annat än basandet. ..tyvärr får Madame ingen speltid alls längre då två andra syndigt sexiga konkurrenter om uppmärksamheten finns. Kommer nog att dyka upp i ngn "kontaktannons" nära här. Varför kommer vid 2 senare tillfällen.
pnts
-
- Medlem++
-
- Medlem++
Sjukt mycket bas för pengarna är de iaf, även till nypris (oftast). Grattis!Markooo skrev:Har själv aldrig varit förtjust i dem men de låter bra som fan och ser ganska coola ut.
Dock inte på mig men på Michael Anthony och Jimmy Bain ser de coola ut.

Basar: Två rosa, en ihålig gulrödsvart, en lång bakvänd svartbrun, en kort röd. Förstärkare: En stor blåsvart
- John_D
- Medlem++
Kultivator skrev:Sjukt mycket bas för pengarna är de iaf, även till nypris (oftast). Grattis!Markooo skrev:Har själv aldrig varit förtjust i dem men de låter bra som fan och ser ganska coola ut.
Dock inte på mig men på Michael Anthony och Jimmy Bain ser de coola ut.
Kan ju säga att den i stort sätt är ny. inte en skråma på den. om jag inte visste bättre skulle jag tro att den var helt ny

It doesn't matter if it's not broken...I can fix it.
- DJ
- Medlem
Tack!

Den är numera en riktigt kul bas! Det var den inte från början.
Absolut ingen bas med klass, utan snarare med humor.
5 strängar och 4 stämskruvar lurar många som inte läste bas-tidningar på 80-talet...
Det var en väl spenderad timme att pilla bort banden och bygga om den 5-strängad!
Den börjar faktiskt låta skapligt genom P-miken. Original-mikarna är skräp. Det nya stallet gjorde en viss skillnad faktiskt.
- VIP medlem
- Kontakt:
Snyggt med fyra stämskruvar!DJ skrev:Tack!![]()
Den är numera en riktigt kul bas! Det var den inte från början.
Absolut ingen bas med klass, utan snarare med humor.
5 strängar och 4 stämskruvar lurar många som inte läste bas-tidningar på 80-talet...
Det var en väl spenderad timme att pilla bort banden och bygga om den 5-strängad!
Den börjar faktiskt låta skapligt genom P-miken. Original-mikarna är skräp. Det nya stallet gjorde en viss skillnad faktiskt.

- Johanivansson
- Medlem+
- peter_s
- Medlem++
- straightedge79
- VIP medlem