Squier tele-bas

Prata om allt som har med elbasar att göra
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++
Inlägg: 14383
Blev medlem: tis 12 sep 2006, 12:57
Ort: Slaktmask

Squier tele-bas

Inlägg av bootsy »

http://www.squierguitars.com/products/s ... 0326902500

Jaha, vad tror vi om det här då? Har alltid gillat telebasar med mudbucker i teorin, men har aldrig hittat ett ex där jag tyckte att allt stämde, i synnerhet inte nu när de är dyra som fan.

Ska bli mycket intressant att prova denna när den kommer in i musikaffärerna! Många har ju hyllat de andra basarna i Squiers vintage modified-serie...
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++
Inlägg: 8958
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 17:45
Ort: Bureå, Skellefteå

Inlägg av mikkejohansson »

Såg den i P65:s Frankfurt-tråd..klart spännande
Fender - Pedaler - GK - TKS
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++
Inlägg: 8958
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 17:45
Ort: Bureå, Skellefteå

Inlägg av mikkejohansson »

men du....halsen på det exet de visar såg ju inte så kul ut - världens kvist
Fender - Pedaler - GK - TKS
Användarvisningsbild
peter_s
Medlem++
Inlägg: 7746
Blev medlem: lör 22 jul 2006, 16:24
Ort: Malmö

Inlägg av peter_s »

Vad vi tror? Tja, jag tror att det kan vara en bra bas. De jag testat ur Vintage Modified-serien har alla känts solida på ett sätt som Squiers övriga linjer inte brukar göra, och så är ju priset bra. Gissar också att den nya Telebasen är ganska lätt, eftersom kroppen är i lind, med asktopp, vilket gör den än mer attraktiv i min bok. Snygg är den också. Blir nästan lite sugen på att skaffa en, och modifiera den med en kortare hals. Men då blir ju priset såklart ett helt annat och prisvärdhetsargumentet riskerar att gå om intet... D'oh!
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++
Inlägg: 14383
Blev medlem: tis 12 sep 2006, 12:57
Ort: Slaktmask

Inlägg av bootsy »

peter_s skrev:Vad vi tror? Tja, jag tror att det kan vara en bra bas. De jag testat ur Vintage Modified-serien har alla känts solida på ett sätt som Squiers övriga linjer inte brukar göra, och så är ju priset bra. Gissar också att den nya Telebasen är ganska lätt, eftersom kroppen är i lind, med asktopp, vilket gör den än mer attraktiv i min bok. Snygg är den också. Blir nästan lite sugen på att skaffa en, och modifiera den med en kortare hals. Men då blir ju priset såklart ett helt annat och prisvärdhetsargumentet riskerar att gå om intet... D'oh!
Tänkte också på det där med vikten - om den väger ungefär som de andra vintage modifiedbasarna så är det ett klart plus. Luktar köpläge lång väg!
Användarvisningsbild
groovyjr
VIP medlem
Inlägg: 4639
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 18:53
Ort: basstown

Inlägg av groovyjr »

Klart intressant, kan ju bara hoppas att den kommer i blond eller nån annan kul färg också. Föga troligt kanske med tanke på att de andra vintage modellerna bara finns i en färg. Rent prismässigt skulle man väl våga tippa på samma som p-basen vilket är 2995.- vad jag sett. :wink:
If it ain't got groove it ain't got soul...
Gear: bas | od | dist | fuzz | rörhäck
Skriv svar