FGN Basar från Guitarnet.se

Prata om allt som har med elbasar att göra
BJohan
Medlem
Inlägg: 47
Blev medlem: mån 03 jan 2011, 15:06

FGN Basar från Guitarnet.se

Inlägg av BJohan »

Är det någon som känner till basarna som säljs på www.guitarnet.se? Framför allt de av märket FGN. De tillverkas av FUJIGEN som är en av världens största tillverkare av gitarrer. De har bl a byggt gitarrer åt Tokai, Gretsch, Ibanez, Fender, Gibson, Epiphone m fl. FGN är deras eget märke.

När jag söker på Pratabas får jag ingen träff

Finns det någon som har någon erfarenhet av FGN?
Jacke
Medlem
Inlägg: 451
Blev medlem: sön 21 dec 2008, 09:01
Ort: Gislaved

Re: FGN Basar från Guitarnet.se

Inlägg av Jacke »

FGN är fina byggen för sitt pris, känns stabila och har bra mickar (Seymour Duncan?).

Green-basarna är dock inget jag rekomenderar, då tycker jag personligen att vilken Squier som helst är ett bättre köp.
Jag har ägt en Green jazzbas, den lät ok men kvalitén var inget att skriva hem om. Dåligt lackjobb (två tydligt synliga rinningar), vassa bandändar och glappig/dålig mekanik. Jag vägde den aldrig, men upplevde den som ganska tung.

Fender
Boss
EBS
Användarvisningsbild
hitman
Medlem++
Inlägg: 3523
Blev medlem: fre 25 apr 2008, 15:08
Ort: Västerås

Re: FGN Basar från Guitarnet.se

Inlägg av hitman »

En av Greens basar var väldigt "inspirerad av" Dusenberg!
Fender P-bas '76, HPD P51-bas Warmoth-hals, Bjärton kontra 50-talet, HPD bandlös P-bas, Yamaha RBX 375, SD Curlee/Hondo II, basukulele samt hembyggd elkontra.
EBS Reidmar250, TKS 1x12", fEarful 15", EBS Microbass II.
VÅGA VÄGRA VOLVO !!! ;-)
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: FGN Basar från Guitarnet.se

Inlägg av blackparkas »

hitman skrev: ons 13 nov 2019, 14:04 En av Greens basar var väldigt "inspirerad av" Dusenberg!
De andra är väl lite inspirerade av andra märken också kan jag tycka... :D

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Skriv svar