J&D jazzbas

Prata om allt som har med elbasar att göra
Användarvisningsbild
maxoges
Medlem++
Inlägg: 3415
Blev medlem: tis 18 jul 2006, 23:01
Ort: Stockholm, Haninge

J&D jazzbas

Inlägg av maxoges »

Jag köpte en billigt på annons. Trodde skulle kunna öva på att såga headstock och använda den till en kropp jag har liggande. Det var inte samma mått. Jag skulle ha fått kapa halsklacken nån cm.
Det blev att öva bandslip och setup istället. Hela kvällen gick åt.
Bild
Den är en förströelse. Sen ska den ut ur mitt hem. Frågan är ska jag såga i huvudet skapa en egen logga?

Banden var ett skämt på den. Jag stod och sandade med 400 korns sandpapper. Det hände typ inget. Banden var fortfarande fortfarande ojämna. Jag fick byta till 250 korn för nåt skulle hända. Nu är den ialla fall spelbar på alla band utom 3 band på e-strängen 16, ,17 och 18 . Fixar imorgon med nya krafter. Bandkanterna ska vi inte tala om. Och setupen. Nån youtuber jag följer brukar säga setup like a Ass. ASS indeed :)
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25749
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: J&D jazzbas

Inlägg av fieldflower »

Är det inte en bra grej om banden är gjorda i hårt material egentligen..?
Jobbigare bandslip förstås, men slitning från spelande borde ta betydligt längre...

Jag blev förvånad över hur mjukt material det var i banden på mitt basbygge senast - slipades ned bara man gick nära med filen...
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
maxoges
Medlem++
Inlägg: 3415
Blev medlem: tis 18 jul 2006, 23:01
Ort: Stockholm, Haninge

Re: J&D jazzbas

Inlägg av maxoges »

Jo när jag är klar hoppas jag på att banden inte slits så fort.
Användarvisningsbild
maxoges
Medlem++
Inlägg: 3415
Blev medlem: tis 18 jul 2006, 23:01
Ort: Stockholm, Haninge

Re: J&D jazzbas

Inlägg av maxoges »

Jag måste säga att med ordentlig setup och bandfix är basen skitkul att spela på. Återstår att se om halsen blir banan direkt.
Skriv svar