För många år sedan när jag spelade betydligt mycket mer än vad jag gör idag så köpte jag en denna goding.
Mark Hoppus Signature Fender Jazzbass surfgreen. (Se bifogade bilder i senare svar i tråd)
Försöker värdera denna men har noll koll på hur. När jag googlar på det får jag upp olika priser. På reverb sälj# en likadan bas för 25 000:-. (Se bild längre ner i tråd)
Men jag vet som sagt inte vad som stämmer. Någon som kan hjälpa till med värdering?
Basen är i fint användt skick. Men inget märkbart slitage.
Och yes, är någon intresserad utav att köpa så är det givetvist aktuellt beroende på värdering.
Hjälp med värdering sökes! Intresse? Fender Jazzbass - Mark Hoppus Surf Green limited edition signature bass
-
- Nykomling
Hjälp med värdering sökes! Intresse? Fender Jazzbass - Mark Hoppus Surf Green limited edition signature bass
Senast redigerad av Pfjocke den mån 24 mar 2025, 11:03, redigerad totalt 5 gång.
-
- VIP medlem
Re: Fender Jazzbass - Mark Hoppus Surf Green limited edition signature bass
Reverb kan man använda om man tittar på sålda exemplar. Det ger en bättre fingervisning om vad saker är värt.
Som synes så är det inga 25.000kr de går för utan runt 8-12.000kr med några undantag
(priserna är från reverbs prisguide över senast sålda Mark Hoppus Jazzbasar på siten).
https://reverb.com/p/fender-mark-hoppus ... rice-guide
Kod: Markera allt
Date Condition Final Price
March 3, 2025 Very Good kr10,128.57
February 18, 2025 Very Good kr9,062.41
February 18, 2025 Good kr9,584.83
February 18, 2025 Very Good kr8,476.02
January 20, 2025 Good kr10,228.79
December 31, 2024 Excellent kr17,058.65
December 28, 2024 Very Good kr14,393.24
(priserna är från reverbs prisguide över senast sålda Mark Hoppus Jazzbasar på siten).
https://reverb.com/p/fender-mark-hoppus ... rice-guide
-
- Nykomling
-
- Medlem++
Re: Hjälp med värdering sökes! Intresse? Fender Jazzbass - Mark Hoppus Surf Green limited edition signature bass
1. Tänk på är att begärt pris på Reverb inte är något att gå efter när det kommer till värdering. Kolla istället på sålda annonser, där ser du vad folk verkligen är beredda att betala för basen i fråga. 25 papp känns spontant som ett absurt fantasipris, i alla fall.
2. Som du kanske noterat när du kollat runt på nätet finns det två versioner av Mark Hoppus-basen - micken är lite olika placerad. Jag har ingen uppfattning om ifall någondera version är mer eftertraktad, men det kanske nån annan på internet har. Lite googling och koll på internationella basforum som typ Talkbass borde kunna ge ett hum.
2. Som du kanske noterat när du kollat runt på nätet finns det två versioner av Mark Hoppus-basen - micken är lite olika placerad. Jag har ingen uppfattning om ifall någondera version är mer eftertraktad, men det kanske nån annan på internet har. Lite googling och koll på internationella basforum som typ Talkbass borde kunna ge ett hum.
Basar: Två rosa, en ihålig gulrödsvart, en lång bakvänd svartbrun, en kort röd. Förstärkare: En stor blåsvart