Jag har ett projekt som stannat av som jag vill bli av med till förmån för annat.
Det gäller de flesta delar som igår i ett jazzbasbygge.
Kropp och hals är lackade (grund, svart, tre lager klarlack och tre lager lätt tintad. Nitro alltihop) men inte våtslipad än. Två mellanslipningar så den är slät och fin. Lacken har härdat i gott och väl ett halvår nu.
Delarna:
Kropp - Allparts, ask. Märkligt nog fräst för två stallmickar, alltså passar inte en halsmick perfekt utan måste krängas ner. Dessutom sitter fräsningen för halsmicken någon längre bak mot stallet så standard plektrumskydd passar ej. Fabriksfel eller någon specialare? Ej borrad för jordkabel då jag tänkte ha jorden ovanpå kroppen á 62.
Säljes därför billigt för 800:-
Hals - Fin rosewoodhals köpt av Olja här på forumet. Lackad MHS, riktigt nöjd med resultatet. Relikerade Gotho vintage stämskruvar medföljer. SÅLD
Utöver detta finns mickar (SJB-1) och all tänkbar hårdvara som kan fås till ett riktigt förmånligt pris.
Allt finns i Uppsala men jag är i Stockholm på KMH i princip varje vardag så det är möjligt att hämta grejerna där.
Mvh Simon