Jag har en gammal analog 12-kanals mixer/bandare som jag vill bli av med. Den använder halvtums-band i något som liknar en videokassett
Den är stor och tung men det löser vi med PB-transport såklart
manualen kan skickas som pdf för den som vill veta mer
Kom med bytesförslag stort eller smått...
AKAI MG1212 12 kanals mixer/porta
- micro
- Medlem
AKAI MG1212 12 kanals mixer/porta
man får vara glad att man får vara tacksam
Medlem av PrataBas gubbklubb 40++
- Svensson
- Forumvärd
Re: AKAI MG1212 12 kanals mixer/porta
Hmm tror jag vet ungefär vad et är för monster, du får gärna skicka manualen eller en bild. Finns det band att få tag i till den? Fixar vi PB transport till Gällivare?micro skrev:Jag har en gammal analog 12-kanals mixer/bandare som jag vill bli av med. Den använder halvtums-band i något som liknar en videokassett
Den är stor och tung men det löser vi med PB-transport såklart
manualen kan skickas som pdf för den som vill veta mer
Kom med bytesförslag stort eller smått...

It don't mean a thing if it ain't got that swing!
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
- micro
- Medlem
Ni som är intresserade skicka ett pm till mig med e-mailadress så kan jag dra över pdf-filen
följande har jag läst på nåt forum:
"If you have an MK-20 cartridge with broken tape, you can reload it with 1/2" Maxell EE (high energy) audio tape, and it will work fine. Using video tape (which is much thinner) won't sound very good, and could damage the deck."
Den här har inte varit igång på ett tag så man får räkna med lite service på
potar och liknande för att bli av med skrapljud. När vi testade den så slirade bandmatningen ibland men det går säkert att fixa till.
På sin tid var detta en high-end produkt med gott rykte bl. a. använd av Phil Collins vid inspelningar.
Berätta också vad ni kan tänkas vilja byta med eller naturligtvis bud
Jag ska försöka skaffa bilder ikväll
följande har jag läst på nåt forum:
"If you have an MK-20 cartridge with broken tape, you can reload it with 1/2" Maxell EE (high energy) audio tape, and it will work fine. Using video tape (which is much thinner) won't sound very good, and could damage the deck."
Den här har inte varit igång på ett tag så man får räkna med lite service på
potar och liknande för att bli av med skrapljud. När vi testade den så slirade bandmatningen ibland men det går säkert att fixa till.
På sin tid var detta en high-end produkt med gott rykte bl. a. använd av Phil Collins vid inspelningar.
Berätta också vad ni kan tänkas vilja byta med eller naturligtvis bud
Jag ska försöka skaffa bilder ikväll
- BlueFruit
- Medlem+
Jag har en sådan. Det blir nog väldigt svårt att få tag i band till den. Det var svårt redan för 5-6 år sedan då jag använde den sist. Det går att rulla över Betatape till de gamla kassetterna. Om man nu kan hitta Beta videoband någonstans längre.
Den låter dock väldigt trevligt och mixerderdelen är i mitt tycke väldigt bra.
Den låter dock väldigt trevligt och mixerderdelen är i mitt tycke väldigt bra.
- micro
- Medlem
Det är ingen dum fråga alls.TDHP skrev:Dum fråga kanske, men vad är det för speciellt med en sådan som som gör det värt besväret?
Anledningen till att jag lägger ut den här är att på vissa forum kring studios och liknande pratar man nostalgiskt om dessa och jag vill ge eventuellt intresserade chansen att ta hand om den.
Alternativet om ingen är intresserad blir längst in i förrådet till nästa gång jag städar och då riskerar den att bli ett objekt för återvinningsgården