Gäller bara att hitta nån som har en EMMA att byta med...
Johanivansson skrev:Elak som i metal-aktig eller hur tänker du?
Jag tänker så här:
EBS:en är distig men ganska getingsurrig och vid högre distnivåer så komprimerar den ljudet för mkt för min smak.
Jag vill helst ha en pedal som man kan mixa distat ljud och ren signal, så att det blir "två instrument". Jag har ingen aning om vilka pedaler som har den funktionen, men det finns ju i SansAmpen...
Tips ?
En tusenlapp är taget om du vill ha caset förresten...
Jag har två såna pedaler man kan mixa kanalerna med och en emma som inte har den möjligheten att mixa..
Emman är sådär om jag ska vara helt ärlig till bas IMO. Låter fint vid inspelning med knycker lite oväntat mycket lågbas. Men ljudet är det då inget fel på.
Sen har jag en t-rex bassjuice.. som har ett ganska burkigt ljud.. som jag inte riktigt kommer helt överens med heller.. finns ganska ofta beggade. Låter betydligt bättre med p-bas än med jazzbas.
jag har en ibanez pd7 som har använder överlägset mest.. den har ganska modernt ljud + att den har bas-ratt. på OD-läget ger den (min iallafall) dist även med drive på 0(!). Med min gamla p-bas upplevde jag det däremot inte alls.. så jag tror att P-bas plus pd7 phat head är kan vara intressant om det är den typ av ljud man är ute efter.
Den andra med mixknapp är proco juggernaut.. och nu snackar vi vansinnesdist! Men ganska mycket bisvärm redan på låga nivåer. Det är trots allt den absolut elakaste/råaste dist jag hört.. så jag har svårt att göra mig av med den.