Danne skrev:Det var jag som lät installera 6550 när jag hade toppen. Då var det inga problem med missljud vid frånslag. Detta var för 3 år sedan. Sedan har det varit några ägare på den och vet inte om de bytts någon mer gång. 200071 bytte till sig den. Kommer inte exakt ihåg vem som köpte den av honom. Sedan tror jag blackparkas har ägt den samt Foxbat.
Det är standby-knappen som smäller. Det är klart att det kan ha tillkommit, men det försvinner med EL34:or i. Jag är inte så hemma i det tekniska så att jag kan svänga mig med korrekta termer, men om jag har förstått det rätt så drar 6550 mer ström än EL34:or. Eller så var det så att de behövde mer spänning... någon annan kan säkert det där bättre och jag snurrar bara till det om jag skall förklara... men hursomhelst, den där extra "mallen" gjorde så att det smällde i standby-knappen iaf.
Danne: Toppen är byggd och utprovad för EL34:or, det räcker för att jag skall vilja ha det i iaf. Det får du inte ta personligt Danne!

Om det var du som lät installera mastern så påminn mig om att du skall du skall ha en vridpott av mig om vi träffas, den är väck nu.
TDHP: Jag byter inte slutrören för att de är slut. De levererar precis som de ska mig veterligen, men (nu pratar vi om min personliga åsikt) de passar inte mig. Min åsikt är såklart påverkad av andra, jag är ingen förstärkar-guru. Vad jag kan förstå så är rör ok så länge de låter ok. Dessa låter helt ok!
Återigen, ta det inte personligt! Jag kan behålla dem som "fallifall-rör", de går att använda... Vill du ha 6550 och har ok EL34:or att byta med så kan det vara intressant, men 200:- är lite för lite. Ok? Är vi vänner iaf?