Grattis!blackparkas skrev:Fick hem pedalen idag och hann testa den en snabbis.
Den här spöar iaf klart skiten ur ALLA oktavpaddor jag ägt och testat.
Inkl Octabass, Micro Pog, Boss-oktavern + några fler...
Den var som utlovats helt ny, helt ouppackad tom, den var helt försluten och typ plomberad i sin originalkartong.
Skillnaden är för det första att den låter helt organiskt och varm och mullig.
Det låter inte som en fake:ad lågoktav utan en homogen ton.
Ett minus jag tyckte var att man fick ställa upp kontrollerna rätt högt för att komma på samma nivå volymmässigt som utan att ha effekten på, men det finns lite kvar att spela på förstås när man nått fram ändå, vet inte om detta är något som ni andra Subblaster-ägare reflekterat över?
Grymt cool padda och helrätt sound.
Den triggar dessutom rätt bra ner till lös e-sträng stämd i D som Johanivansson nämner, och även om det låter lite konstigt eftersom det är lägre än vad man ska höra så låter det inte bajs som t.ex. med Octabass och Micro Pog när man kommer ner till F# och lägre på E-strängen.
Härligt nöjd!
Åkte förstås på tull och moms + afgift från Posten så den landade på 1600 spänn innan det var klart, men det får man väl ändå säga är rätt ok!
Angående nivån på den rena signalen så har jag för mig att pedalen är har passiv gain så att om du vill ha lika mycket av originalljudet kvar när pedalen är på ska den ratten stå på fullt ställ.
1600 är billigt. jag betalade lite mer än så.