SANSAMP BASSDRIVER - Såld!
- jontev
- Nykomling
SANSAMP BASSDRIVER - Såld!
Nu ska Sansampen bort, av den anledningen att jag aldrig använder den. Ska köpa en billigare effekt sen, möjligen nån från EBS familjen..
Hör av er om ni är intresserade. Helt som ny, funkar utmärkt. Originalförpackningen medföljer. LÄGG ETT BUD!
Hör av er om ni är intresserade. Helt som ny, funkar utmärkt. Originalförpackningen medföljer. LÄGG ETT BUD!
Senast redigerad av jontev den fre 16 jan 2009, 16:24, redigerad totalt 3 gång.
<i>"Our top story tonight,
is a crime of passion
The victim, an unidentified man,
is found in bed, wearing only a diaper,
holding a bow an arrow in one hand,
and clutching a letter in the other.
The letter simply read ...
CUPID'S DEAD."
</i>
is a crime of passion
CUPID'S DEAD."
</i>
- funkys**t
- Medlem++
- Kontakt:
Re: SANSAMP BASSDRIVER SÄLJES!
Då får du nog behålla den är jag rädd..jontev skrev:Nu ska Sansampen bort, av den anledningen att jag aldrig använder den. Ska köpa en billigare effekt sen, möjligen nån från EBS familjen..
Hör av er om ni är intresserade. Helt som ny, funkar utmärkt. Originalförpackningen medföljer. ska ha minst 1800 för den. Kan prutas vid snabb affär.![]()
Nypris 2000 kr.
"Oh my god it's the funkys**t!"
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
- MatsD
- Medlem++
Lägsta nypris i Sverige som jag hittar är faktiskt 2.200 kr, inte 2.000 kr som du skriver, och stora tysken är faktiskt ännu dyrare. Om du nu ska ha ut så mycket som 1.600 för den är det ju bättre att i varje fall inte ange ett för lågt jämförelsepris. Men även då är det nog svårt att få de pengarna för den, i synnerhet här bland prismedvetna och garvade basister på PrataBas. En begagnad BDDI brukar inte gå för mer än 1.200 kr.
/Mats D
/Mats D
- funkys**t
- Medlem++
- Kontakt:
Han kanske köpte den för två...MatsD skrev:Lägsta nypris i Sverige som jag hittar är faktiskt 2.200 kr, inte 2.000 kr som du skriver, och stora tysken är faktiskt ännu dyrare. Om du nu ska ha ut så mycket som 1.600 för den är det ju bättre att i varje fall inte ange ett för lågt jämförelsepris. Men även då är det nog svårt att få de pengarna för den, i synnerhet här bland prismedvetna och garvade basister på PrataBas. En begagnad BDDI brukar inte gå för mer än 1.200 kr.
/Mats D

- jontev
- Nykomling
MatsD skrev:Lägsta nypris i Sverige som jag hittar är faktiskt 2.200 kr, inte 2.000 kr som du skriver, och stora tysken är faktiskt ännu dyrare. Om du nu ska ha ut så mycket som 1.600 för den är det ju bättre att i varje fall inte ange ett för lågt jämförelsepris. Men även då är det nog svårt att få de pengarna för den, i synnerhet här bland prismedvetna och garvade basister på PrataBas. En begagnad BDDI brukar inte gå för mer än 1.200 kr.
/Mats D
Jajajajajaja visst visst. Jag säljer den för 1.600 av den anledningen att jag köpte den för typ en månad sen och jag har använt den 1-2 gånger.
Köpte den som sagt för 2000. eller om man ska vara petnoga, etttusenniohundranittio.
Jag är bara ute efter att få den såld, har inte sån bra erfarenhet i sånt här bussiness-snack.
is a crime of passion
CUPID'S DEAD."
</i>
is a crime of passion
CUPID'S DEAD."
</i>
- funkys**t
- Medlem++
- Kontakt:
Nja.. Det håller jag inte riktigt med om.. Det är inte en bil vi snackar om. Men momsen kan du ta bort. 20% alltså. 1600 hamnar vi på då. Nyskick.. Ja då kanske den är värd det...lowfreq skrev:Samma sekund som du kliver ut från musikaffären efter att ha köpt den minskar värdet direkt med minst 30% bara sådär *poff* , det är den bistra verkligheten.
- whatawaste
- Medlem++

Om man har lite koll på beg. marknaden (

De flesta har sålts för runt 1000:-
Dock verkar marknaden för dessa vara ganska het av någon outgrundlig anledning just nu...
Min programmerbara i nyskick sålde jag för 1000:- för ett par år sedan...

Spector NS2
Spector Euro 4 LXTW
Spector Timbre
Mesa D800 med PH412
Spector Euro 4 LXTW
Spector Timbre
Mesa D800 med PH412
- lowfreq
- Medlem++
Håller inte med. Tumregel = 30% bort.funkys**t skrev:Nja.. Det håller jag inte riktigt med om.. Det är inte en bil vi snackar om. Men momsen kan du ta bort. 20% alltså. 1600 hamnar vi på då. Nyskick.. Ja då kanske den är värd det...lowfreq skrev:Samma sekund som du kliver ut från musikaffären efter att ha köpt den minskar värdet direkt med minst 30% bara sådär *poff* , det är den bistra verkligheten.
Varierar såklart beroende på hur attraktiv pryl det gäller.
Don't mess with me, I do not want any treble!
- MatsD
- Medlem++
Tipsa gärna om var man köper en ny BDDI i butik för 1.990 kr.jontev skrev:Jajajajajaja visst visst. Jag säljer den för 1.600 av den anledningen att jag köpte den för typ en månad sen och jag har använt den 1-2 gånger.
Köpte den som sagt för 2000. eller om man ska vara petnoga, etttusenniohundranittio.
Jag är bara ute efter att få den såld, har inte sån bra erfarenhet i sånt här bussiness-snack.
Och om du är ute efter att få den såld så är nog det bästa tipset att sänka priset med en sisådär 300-400 kr. Jag har redan en BDDI så jag försöker inte pruta ned den för egen del. Men visst, man kan ju låta blir att kommentera och låta säljaren själv komma underfund med att priset kanske inte är rätt.
Ett tips kan annars vara att du sätter ut den på Blocket och skriver lite mer om den riktat till nybörjaren och amatören så att du attraherar folk som inte är så garvade och prismedvetna som de här inne på PrataBas och som kanske tycker det är kalas att få den för 390 kr under nypris.
/Mats D
- Geddan
- VIP medlem
Pratar vi Programmable Bass Driver DI, så kostar den 2´395:-
på 4 sound.
Jag köpte min nyskick i kartong för 1´500:- och kände nog att jag gjort ett fynd.
Men jag misstänker att det är en sån här:
http://www.4sound.se/ProductDetails.asp ... eId=443549
Men det var ju nån på forumet som fick iväg en beggad EBS-pedal
för mer pengar än Marbass tar för en ny, för några månader sen.
Så skam den som ger sig!
på 4 sound.
Jag köpte min nyskick i kartong för 1´500:- och kände nog att jag gjort ett fynd.
Så skam den som ger sig!
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
- Jan Hellman
- mats
- Medlem+
Stämmer, har redan slantat in och väntar på att den skall skickas.Geddy_Lee skrev:Pratar vi Programmable Bass Driver DI, så kostar den 2´395:-
på 4 sound.
Så skam den som ger sig!
//Mats
- Kale
- Medlem+
Mina herrar. Man köper en dylik tingest från Amerikat för 200 dollar. För ett halvårsedan innebar det 1200-1300 kronor. Nu däremot när kronan fallit innebär det att priset, för oss stackars svenskar, ökat avsevärt (idag cirka 1700 kronor).
Detta tillsammans med att egenimporten via turistande svenskar minskat avsevärt (vilket gör att moms och tull tillkommer vid import via post el. dyl.). Det tycker jag gör att priset trådskaparen satt inte är orimligt. Visst, han är kanske lite tidigt ute, folk avvaktar kanske tills kronan går upp igen...
Detta tillsammans med att egenimporten via turistande svenskar minskat avsevärt (vilket gör att moms och tull tillkommer vid import via post el. dyl.). Det tycker jag gör att priset trådskaparen satt inte är orimligt. Visst, han är kanske lite tidigt ute, folk avvaktar kanske tills kronan går upp igen...
- funkys**t
- Medlem++
- Kontakt:
Nej jag tycker inte heller det är ett orimligt pris. Man ska jämföra med vad det kostar att köpa nytt nu.
- MatsD
- Medlem++
Om 4Sound har höjt till 2.695 kr så kanske 1.600 för en som knappat är ollad alls inte är så farligt egentligen. Men enligt Prisjakt så ska 4Sound ta 2.195 för den (se: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=150263 ).
Jag väntar fortfarande på att jontev ska avslöja var han köpte sin ny i butik för 1.990 kr. Sån information bör man ju dela med sig av.
/Mats D
Jag väntar fortfarande på att jontev ska avslöja var han köpte sin ny i butik för 1.990 kr. Sån information bör man ju dela med sig av.
/Mats D
- MatsD
- Medlem++
En vara av det här slaget för 200 dollar importerad från USA landar inte under 2.000 kr med dagens dollarkurs när frakt, moms och tull är betalt.Kalebas skrev:Man köper en dylik tingest från Amerikat för 200 dollar. För ett halvårsedan innebar det 1200-1300 kronor. Nu däremot när kronan fallit innebär det att priset, för oss stackars svenskar, ökat avsevärt (idag cirka 1700 kronor)
/Mats D
- blackparkas
- Medlem++++
De kostade 1995:- ett tag på bla 4-sound innan den nya modellen kom ut.
vet inte vad som skiljer dem åt men de sålde iaf ut ett gäng för under 2000 spänn och sedan kom en ny version som de tar 2200 för (eller mer på vissa ställen)
vet inte vad som skiljer dem åt men de sålde iaf ut ett gäng för under 2000 spänn och sedan kom en ny version som de tar 2200 för (eller mer på vissa ställen)
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- jontev
- Nykomling
MatsD skrev:Om 4Sound har höjt till 2.695 kr så kanske 1.600 för en som knappat är ollad alls inte är så farligt egentligen. Men enligt Prisjakt så ska 4Sound ta 2.195 för den (se: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=150263 ).
/Mats D
Köpte den i Falun på 4Sound, Slaggatan 12.
kostade 2000 sprillans ny, fick den för 1990.
2695 på nätet?? åfan. nu blommar löken
is a crime of passion
CUPID'S DEAD."
</i>
is a crime of passion
CUPID'S DEAD."
</i>
- lowfreq
- Medlem++
BDDI kostade under en lång tid 1995kr på 4Sound. NU, chockhöjd till 2695kr. Oj oj.MatsD skrev:Om 4Sound har höjt till 2.695 kr så kanske 1.600 för en som knappat är ollad alls inte är så farligt egentligen. Men enligt Prisjakt så ska 4Sound ta 2.195 för den (se: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=150263 ).
/Mats D
BDDI Prog. kostade 2195kr på 4Sound. NU, chockhöjd till 2995kr. Oj oj oj.
Jag köpte min BDDI Prog. för 2195 minus 10% = 1975kr förra året på Deluxe Music.
Don't mess with me, I do not want any treble!
- Kale
- Medlem+
Mats, jag vet inte om du bara gör ett förtydligande eller om du missade halva mitt inlägg. (Jag brukar höfta till priset med ca 1,4* för att få totala beloppet med moms, frakt och tull, dvs 1700*1,4=2380:-)MatsD skrev:En vara av det här slaget för 200 dollar importerad från USA landar inte under 2.000 kr med dagens dollarkurs när frakt, moms och tull är betalt.Kalebas skrev:Man köper en dylik tingest från Amerikat för 200 dollar. För ett halvårsedan innebar det 1200-1300 kronor. Nu däremot när kronan fallit innebär det att priset, för oss stackars svenskar, ökat avsevärt (idag cirka 1700 kronor)
/Mats D
Kalebas skrev:Detta tillsammans med att egenimporten via turistande svenskar minskat avsevärt (vilket gör att moms och tull tillkommer vid import via post el. dyl.). Det tycker jag gör att priset trådskaparen satt inte är orimligt. Visst, han är kanske lite tidigt ute, folk avvaktar kanske tills kronan går upp igen...
- mats
- Medlem+
Sansamp
Väldig stort ämne det blev av det här,prisfråga, men kan vara bra att dryfta.
Hoppas säljaren ursäktar mig.
I slutändan hamnade vi på 1300:- bagis, känns som det är ett OK, pris för både säljare och köpare.
På forumet litar vi på varann och försöker lägga nivån så alla blir nöjda.
På blocket eller vendolin tex, kan man kanske förhandla på ett annat sätt men här håller vi ihop och ser till att allt funkar som det ska, om det sen handlar om några spänn hit och dit känns inte viktigt i sammanhanget.
Här känns det tryggt att handla och alla ska kunna lita på att nivån är den rätta.
Tack i alla fall för en smidig affär.
Trevlig Helg på er alla.// Nu öppnar jag pilsner nr:3
//Mats
I slutändan hamnade vi på 1300:- bagis, känns som det är ett OK, pris för både säljare och köpare.
På blocket eller vendolin tex, kan man kanske förhandla på ett annat sätt men här håller vi ihop och ser till att allt funkar som det ska, om det sen handlar om några spänn hit och dit känns inte viktigt i sammanhanget.
Här känns det tryggt att handla och alla ska kunna lita på att nivån är den rätta.
//Mats
- funkys**t
- Medlem++
- Kontakt:
Re: Sansamp
Stort grattis! En kanonpedal.mats skrev:Väldig stort ämne det blev av det här,prisfråga, men kan vara bra att dryfta.
//Mats