Carl Martin Bass chorus
- bic
- Medlem+
Carl Martin Bass chorus
Jag har en sån som jag skulle vilja byta mot t.ex en multipedal för bas. Eller en Sansamp. Kom med förslag. Pengar funkar också. Ett bra bud kanske.
Senast redigerad av bic den ons 20 jan 2010, 19:30, redigerad totalt 1 gånger.
- bic
- Medlem+
En bild

Och lite text: Choruspedal för bas!
Nästan alla choruspedaler är gjorda för gitarr och de påverkar inte de låga tonerna från en bas särskilt mycket. Denna modell är gjord för bas med en fyllig tät effekt som går ända ner till den lägsta tonen på en 5-strängad bas. Dessutom är det ett stereochorus. De två kanalerna kan arbeta oberoende av varandra.

Och lite text: Choruspedal för bas!
Nästan alla choruspedaler är gjorda för gitarr och de påverkar inte de låga tonerna från en bas särskilt mycket. Denna modell är gjord för bas med en fyllig tät effekt som går ända ner till den lägsta tonen på en 5-strängad bas. Dessutom är det ett stereochorus. De två kanalerna kan arbeta oberoende av varandra.
- MatsD
- Medlem++
Går den att köra på adapter? De flesta (alla?) Carl Martin jag kommit i kontakt med har haft inbyggd adapter och sladd för eluttaget vilket är lite dumt om man har pedalbord med gemensam strömförsörjning. Sen har jag för mig att de där är svindyra nya jämfört med t ex ett Boss CEB-3 men om man kan få ut motsvarande beggat vet jag inte, så en hint om vad du tänkt dig i pengar vore inte fel.
/Mats D
/Mats D
- bic
- Medlem+
- stekpannadeath
- Medlem