EBS MicroBass ll
Säljes billigt pga att hörlursjacket krånglar.
Säkert lätt att byta för den händige.
I övrigt i topp-skick.
Allt funkar som det ska.
Mycket trevlig portabel preamp med Tube simulering och Overdrive.

Underbar recensionFunkfingers skrev:Den liknar inget annat,kan jag säga.
En snillrik liten uppfinning.
Två kanaler som låter helt olika och som kan köras separat eller kombineras.
Tube-simulator krets som kan köras med eller utan overdrive.Steglös vrid-pot för mängd overdrive.
Den ger verkligen rör-karraktär.
Ett diskant filter som kan fungera som en vanlig diskant kontroll eller som en kontroll som boostar midden om man skär diskant eller en som dippar midden om man ökar diskanten.
Aktiverar man den funktionen på diskant filtret utan att röra diskanten så dippar den bara midden en aning.
Precis lagom mycket för att ta ur lite av hårdheten i ljudet och göra det softare.
Kanal 1 är en neutral kanal.
Med Bas,diskant,Bright filter och Boost funktion som bl a påverkar Tube simuleringen,gör ljudet aningens fetare och balanserar nivån mot kanal 2.
Kanal två har ett scoopat ljud med aningens mer bas pådraget.Svepbar Mid kontroll med boost/Cut på valbar frekvens.
Drive kontroll för överstyrning och Precence kontroll.
När man kombinerar bägge kanalerna så händer det saker kan jag lova.
Svårt att beskriva hur det låter då man kombinerar en scoopad kanal med en icke scoopad kanal.
Men det låter hur bra som helst.
Oändliga ljudvariationer skulle jag vilja säga.
Det är klart värt att spendera lite tid med denna pre-amp.
Det tar lite tid att hitta hem med den men det beror inte på att den är svår-rattad.
Det beror på att den innehåller så många ljudmöjligheter som man oftast missar att utforska pga att man till en början tänker alldeles för konventionellt när man första gångerna stiftar bekantskap med den.
Många säljer sin Microbass alldeles för tidigt därför att man anväder den på "vanligt" sätt och tycker att: "den här var väl inget speciellt med?".
Men visst är den "speciell".
En kanon-bra preamp,helt enkelt.
Hej Seppo!