DPA 4099B Kontramick + Headway EDB-1 Preamp mm - SÅLT!

Säljesannonser om tillbehör, effekter, strängar etc.
Skriv svar
Användarvisningsbild
thetonequest
Medlem+

DPA 4099B Kontramick + Headway EDB-1 Preamp mm - SÅLT!

Inlägg av thetonequest »

Inte säker på om jag ska sälja detta, men börjar med en intressekoll i alla fall... :wink:

DPA 4099B kontrabas mick.
Perfekt för att få till ett naturligt kontrabassound, som ens bas fast högre...

Headway EDB-1 Preamp
Perfekt komplement till micken för att få total kontroll över soundet via eq, notchfilter osv.

Palmer Pan 48 Fantommatningsbox
Då micken kräver fantommatning så har jag använt denna till det.
Stabil och välbyggd.

Nypris på detta ligger runt 7000:-
Jag tänkte mig 4500:- SÅLT!
Säljes helst tillsammans!

Bilder kan ordnas!
Senast redigerad av thetonequest den mån 14 mar 2011, 15:26, redigerad totalt 1 gånger.
/Knut
|Fender Jazzbas 1969 - Sunburst|
Användarvisningsbild
edvin
Medlem++

Inlägg av edvin »

PM!
grejor
Användarvisningsbild
thetonequest
Medlem+

Inlägg av thetonequest »

edvin skrev:PM!
Besvarat! :D
/Knut
Användarvisningsbild
MatsD
Medlem++

Inlägg av MatsD »

Bara en undring. Headway-preampen har ju fantommatning, visserligen inte på fulla 48 volt men enligt DPA tillräckligt för att endast ge en aning sämre signal-/brusförhållande och man rekommenderar t o m från DPA att använda den här preampen. Jag har själv samma prylar och är därför nyfiken på om du har nån annan erfarenhet som fått dig att satsa på separat fantommatning till miken.

Ursäkta trådkapningen men kan samtidigt tillägga att bättre, smidigare och mindre rundgångskänslig akustisk uppmikning live av kontran än med de här prylarna får man knappast.

/Mats D
Våga vägra Ampeg och p-bas
jannej
Medlem+

Inlägg av jannej »

Hade själv samma undring om det behövdes en separat fantommatning. Annan fråga visst kan man mixa två signaler i Headway-preampen t ex från en kontaktmick också? Man vill ju helst slippa så många pryttlar som möjligt att dra med dig.
Användarvisningsbild
MatsD
Medlem++

Inlägg av MatsD »

jannej skrev:Annan fråga visst kan man mixa två signaler i Headway-preampen t ex från en kontaktmick också?
Ja, det går utmärkt.

/Mats D
Våga vägra Ampeg och p-bas
Användarvisningsbild
thetonequest
Medlem+

Inlägg av thetonequest »

MatsD skrev:Bara en undring. Headway-preampen har ju fantommatning, visserligen inte på fulla 48 volt men enligt DPA tillräckligt för att endast ge en aning sämre signal-/brusförhållande och man rekommenderar t o m från DPA att använda den här preampen. Jag har själv samma prylar och är därför nyfiken på om du har nån annan erfarenhet som fått dig att satsa på separat fantommatning till miken.

Ursäkta trådkapningen men kan samtidigt tillägga att bättre, smidigare och mindre rundgångskänslig akustisk uppmikning live av kontran än med de här prylarna får man knappast.

/Mats D
Anledningen till att jag har separat fantommatning är faktiskt så enkel som att jag köpte micken och fantommatningen först, senare kände jag ett behov av att komplettera micken med en preamp och när jag då redan hade separat fantommatning så såg jag liksom inget skäl att kompromissa... :wink:
Har dock inte jämfört skillnaden mellan 18 och 48v fantommatning för att se huruvida det skulle vara någon märkbar skillnad i ljud...
/Knut
Användarvisningsbild
thetonequest
Medlem+

Inlägg av thetonequest »

MatsD skrev:
jannej skrev:Annan fråga visst kan man mixa två signaler i Headway-preampen t ex från en kontaktmick också?
Ja, det går utmärkt.

/Mats D
Precis, den enda kompromissen blir ju dock att man har samma EQ för båda mickarna...
/Knut
Användarvisningsbild
thetonequest
Medlem+

Inlägg av thetonequest »

SÅLT! :D
/Knut
Användarvisningsbild
Basmagnus
Medlem++

Inlägg av Basmagnus »

Fasen att jag missade denna, tänkte köpa just en Headway och en DPA.....
Jaja, får köpa nytt då
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

Basmagnus skrev:Fasen att jag missade denna, tänkte köpa just en Headway och en DPA.....
Jaja, får köpa nytt då
Dito. Hade varit bra att ha i studion. Händer lite då och då att jag spelar in kontrabasar men har inget dedicerat micksystem för detta. Av vad jag förstår använder många dessa prylar inte bara live utan även vid inspelning.
Skriv svar