Gene..

Prata om olika basister, kända som okända
Skriv svar
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem
Inlägg: 16064
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 13:54
Ort: Örebro

Gene..

Inlägg av Liten »

Ok.. efter lite torka.. så är det dax att dela med sig av allt ni vet om Mr Simmons.

Jag startar med lite quotes bara för att jag vet för lite.. men dessa quotes ger mig en bild.. nyansera upp den.. om det går..

I refuse to stand up in front of a rabbi and my friends and the woman I love - who I will tell you I can love with all my heart - and promise she will be the only one I will ever have until the day I die. That's a lie.
Gene Simmons

I wanted to be in a band that gave bang for the buck. I wanted to be in the band who didn't look like a bunch of guys who, you know, should be in a library studying for their finals.
Gene Simmons

I was never interested in being a rock star. I always wanted to be Boris Karloff.
Gene Simmons

I'd like to think that the boring lady who's talking to me now is a lot sexier and more interesting than the one who's doing NPR. You know, studious and reserved, and - I bet you're a lot of fun at a party.
Gene Simmons

I'm in a weird band. We've done very well. The American Dream is alive and well.
Gene Simmons

Life is too short to have anything but delusional notions about yourself.
Gene Simmons

My mother is probably the wisest person I've ever known. She's not schooled, she's not well read. But she has a philosophy of life that makes well-read people seem like morons.
Gene Simmons

My skin is more beautiful than yours. I would be quite more popular in jail if I so chose.
Gene Simmons

No. Better research needed. Fire your research person. No fishnet stockings. Never. Not in this band.
Gene Simmons

The makeup is simply an extension of the personality and colors, clothing, makeup all express something.
Gene Simmons

The notion is that if you want to welcome me with open arms, I'm afraid you're also going to have to welcome me with open legs.
Gene Simmons

When you really think about it, I'm not delusional enough to think that what I do is important to life as we know it on this planet. No. But neither is what you do.
Gene Simmons

You know why I'm pulling your leg? Because I can't touch it from where I am.
Gene Simmons

Och den jag såg på tv här om dagen:
I ain't gonna lie, I whant you... - and your mama.
Gene Simmons
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

Min kiropraktor drev en fanclub och fick tillbringa en eftermiddag med Gene.
De satt på en diner och åt.. Gene gick och pratade med servitrisen...försvann till toaletten i 10 minuter med servitrisen...
Väl tillbaka vid bordet såg han väl Henriks blick; typ "hur fasen kunde sätta på den där skatan"
Då säger han "hey....to me they are all beautiful"
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Gäst

Inlägg av Gäst »

Det är ju allmänt känt att Kiss använt sig av studiomusiker, ett av de mer kända haktapparexemplen är väl Robben Ford som solist på I still love you från Creatures of the night.
Vad de flesta dock inte vet är att basspelet på samma skiva härrör från Paul Stanley, Eric Carr och....




*trumvirvel*






Jimmy Haslip!!! :P
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem
Inlägg: 16397
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 14:04
Ort: Umeå.

Inlägg av knedy »

GrafZeppelin skrev:..

Jimmy Haslip!!! :P
Egentligen inte så konstigt då han spelade tillsammans med Bruce Kulick i bandet Blackjack. :oops:


Edit: Bruce Kulick spelade gitarr i Kiss ett tag.
Officiell stormästare i EB-orden
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

knedy skrev:
GrafZeppelin skrev:..

Jimmy Haslip!!! :P
Egentligen inte så konstigt då han spelade tillsammans med Bruce Kulick i bandet Blackjack. :oops:


Edit: Bruce Kulick spelade gitarr i Kiss ett tag.

Och brorsan Bob Kulick har väl också hoppat in när Ace tittat för djupt i flaskan?!
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
durito
VIP medlem
Inlägg: 810
Blev medlem: tor 14 jun 2007, 09:34
Ort: el mundo

Inlägg av durito »

bob kulick spelade bl a på unmasked...
RolleHarris
Medlem++
Inlägg: 5061
Blev medlem: sön 14 jan 2007, 10:34
Ort: Djurås

Inlägg av RolleHarris »

durito skrev:bob kulick spelade bl a på unmasked...
Tror även att han är med på några låtat på Destroyer. I övrigt så spelar Paul Stanley bas på Love Gun plattan och Gene lirar kompgura på samma platta. På Dynasty spelar Anton Figg trummor
Användarvisningsbild
Surfin'
Medlem++
Inlägg: 3158
Blev medlem: tis 29 jan 2008, 00:42
Ort: Sundsvall

Inlägg av Surfin' »

Och era källor för dessa uttalanden är? Kiss är för närvarande mitt favoritband och såna här uttalanden strömmar det av men vart är källorna? Oavsett om man gillar Kiss eller inte kan alla vara överens om att är det något band som har förstått hur musikbranschen fungerar är det Kiss!
Användarvisningsbild
peppe
Medlem+
Inlägg: 2087
Blev medlem: ons 16 aug 2006, 21:25
Ort: Lappland

Inlägg av peppe »

Mumin skrev:Och era källor för dessa uttalanden är?
Här behövs inga källor! Är det inte det här med myter, rykten mm. som gör att det blir Rock'N'Roll? Och Kiss är väl det i allra högsta grad 8)
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Presentation:
http://pratabas.se/viewtopic.php?p=1854#1854
Användarvisningsbild
Taurus
Medlem++
Inlägg: 2553
Blev medlem: tis 09 okt 2007, 14:55
Ort: Hammarby, X-county

Inlägg av Taurus »

Gene Simmons är orsaken till att jag började spela bas över huvud taget som liten lågstadiepilt. Nu för tiden är han mest en outsinlig källa till humor, även om jag fortfarande kan lyssna på Destroyer, Love Gun och Rock'n'roll over-plattorna med behållning.

Jag har funderat lite - vad skulle ha hänt om Gene Simmons vore svensk? Musiken kommer ju i andra hand för honom, det viktigaste är stålar och att få ligga så mycket som möjligt, utan kvalitetskrav på kärlekspartners.

Min mycket sannolika slutsats är att han skulle varit dansbandsmusiker. Troligtvis hade han varit med och startat upp Vikingarna, och antagligen varit Christer Sjögrens vapendragare än idag....
Gäst

Inlägg av Gäst »

Mumin skrev:Och era källor för dessa uttalanden är? Kiss är för närvarande mitt favoritband och såna här uttalanden strömmar det av men vart är källorna? Oavsett om man gillar Kiss eller inte kan alla vara överens om att är det något band som har förstått hur musikbranschen fungerar är det Kiss!
Genes bok "Kiss and make-up".
Den auktoriserade biografin "Behind the mask"
Kiss box set
Intervjuer från Guitar World et.c.
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem
Inlägg: 5515
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 23:34
Ort: Skövde

Inlägg av Danne »

Mumin skrev:Oavsett om man gillar Kiss eller inte kan alla vara överens om att är det något band som har förstått hur musikbranschen fungerar är det Kiss!
Det är jag helt överens om. De har lyckats göra sig omåttligt populära och tjänat mycket pengar på att förstå just det. Det jag gillar mest är att Paul och Gene aldrig egentligen hymlat om att de skrivit låtar med avsikten att kunna tjäna så mycket pengar som möjligt. Tex en intervju med Paul i Guitar World (om jag minns rätt) där han beskrev exakt vilka redan populära låtar han hade utgått ifrån för att sedan ändra lite så det inte blev för uppenbart.
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem
Inlägg: 16064
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 13:54
Ort: Örebro

Inlägg av Liten »

Tv-showerna har ju inte varit svåra att fylla heller???
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=6V_DAV0I ... re=related[/youtube]
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Skriv svar