Terroristbasist
- Hellish
- Medlem+++
- Kontakt:
- 200071
- Hedersmedlem
- Hellish
- Medlem+++
- Kontakt:
- knedy
- VIP medlem
- blackparkas
- Medlem++++
- Chriller
- VIP medlem
Ja men hallå, drar du upp Adam "spelade mitt senaste fill 1979" Clayton som exempel så får du väl tåla att man retas lite? U2:s rytmsektion är väl snarare för tajta än för svängiga om man säger så.Geddy_Lee skrev:Talk to my face!/ TjommenChriller skrev:Hände inte det där alldeles nyss? Nån tjomme som drog upp Adam Clayton som exempel till och med!appan skrev:Snart säger väl någon att den basisten inte kan spela och då är vi tillbaka i något som liknar en diskussion om att "kunna" sjunga eller inte...
Det var inget illa ment och den som sticker ut hakan och säger att någon "inte kan spela" får väl tåla att få mothugg?
Jag fick pikar för att jag gillar John "har gett plonket ett ansikte" Illsley och det tycker jag är helt ok.
Sen håller jag med om att jag kunde tilltalat dig direkt.

Det där bandet - Gossip alltså - verkar ju ha som gimmick att det ska vara på gränsen till för otajt hela tiden. Trummisen, gitarristen och basisten är ju alla ute och cyklar emellanåt. Har inte hört låten i riktiga högtalare så jag hör knappt basen förutom i början när han spelar själv.
Har inte hört om de är konsekvent otajta i andra låtar. Misstänker att otajtheten är en anspelning på titeln "Standing in the way of control", men det är bara min teori?
- Geddan
- VIP medlem
- knedy
- VIP medlem
Hela skivan heter ju "Standing in the way of control", och iaf på Listen Up! som jag postade youtube-länk till här ovan så är det också otajt, tempot höjs i refrängen.. gör mig otroligt stressad av att lyssna på men det är roligt det med.Chriller skrev: Har inte hört om de är konsekvent otajta i andra låtar. Misstänker att otajtheten är en anspelning på titeln "Standing in the way of control", men det är bara min teori?

Officiell stormästare i EB-orden
- edvin
- Medlem++
Basisten var inte okej, men trummissen!!!Geddy_Lee skrev:Otajt....kanske man kan ta här och där...
men den där basisten spelar ju sämre än min son som tog i en bas första gången i höstas.
Lyssna på första refrängen i början någonstans, han missar ju slagen!!!
Edit: menar introt
Senast redigerad av edvin den ons 09 apr 2008, 16:40, redigerad totalt 1 gånger.
grejor
- Chriller
- VIP medlem
- Chriller
- VIP medlem
Sen missade du väl inte komplimangen jag smög in redan på trådens första sida?Chriller skrev:Jo, men är det en schysst jämförelse? Med såna gener har väl sonen din ett försprång på de flesta?Geddy_Lee skrev:Otajt....kanske man kan ta här och där...
men den där basisten spelar ju sämre än min son som tog i en bas första gången i höstas.
- Geddan
- VIP medlem
- Chriller
- VIP medlem
Jag är lite smiley-novis, men ska skärpa mig. Skriver snabba inlägg på jobbet ibland också så allt blir väl inte helt genomtänkt.Geddy_Lee skrev:Det är väl den där berömda smileyn som fattades.Chriller skrev:Geddy: Uttalandet om tjommen var mer tänkt som ett skämt som inte riktigt gick hem.
Jag tog lite illa upp, men bara för att jag tog det på allvar.
Otajthet, ostämda instrument och falsksång på skiva är för övrigt lite fascinerande.
En del indieband man sett har medvetet (antar jag) spelat in låtar falskt och otajt och när man sen hör de live har de repat eller spelat upp en tajthet. Minns att jag såg Popsicle en gång och sångaren Andreas Mattson (heter han väl) var på gränsen till sur i studion, men klockren live.
Märkligt på nåt sätt. Och lite komiskt.
I vårt band är det oftare tvärtom!
- knedy
- VIP medlem
Det är ingen han utan en honedvine skrev:Basisten var inte okej, men trummissen!!!Geddy_Lee skrev:Otajt....kanske man kan ta här och där...
Lyssna på första refrängen i början någonstans, han missar ju slagen!!!
Edit: menar introt

Officiell stormästare i EB-orden
-
- Medlem+
- Kontakt:
- appan
- Medlem
Ni som gillade detta kanske uppskattar denna också:
http://www.youtube.com/watch?v=XiaVAdkgp08
http://www.youtube.com/watch?v=XiaVAdkgp08
Spelar lågt stämd gitarr med långa, tjocka, strängar 
Fender Precision Pre-CBS 64 hals på Mighty Mite-kropp.

Fender Precision Pre-CBS 64 hals på Mighty Mite-kropp.