Hej basister,
Vår basist i storbandet Carefree Big Band har efter rätt lång och trogen tjänst tvingats hoppa av praktiska skäl. Vi söker nu en ny basist som kan börja lira mycket snart (senast månadsskiftet jan/feb-2009).
Du bör ha följande kvalifikationer:
========================
- Måste kunna läsa noter bra OCH lira på ackord. Det ena räcker inte...
- Måste kunna de mest grundläggande stilarna: jazz (walking/ballad), beat
(soul/disko/pop/rock), latin (bossa/samba etc).
- Bör helst ha lirat storband tidigare
- Elbas eller kontra spelar ingen större roll. Möjlighet att alternera är ju förstås en merit.
Praktiskt om bandet
===============
- Repar måndagar 19-22 precis vid T-banan Telefonplan.
- Musikalisk ledare och repetitör: Dan Tillberg (spelar själv leadalt i bandet) dan (at) tillberg.org
- Se http://www.carefreebigband.se (musiken där är endast från den traditionella repertoiren - annat finns också, se nedan).
Varför vill du vara med i bandet?
=====================
- Ett (icke-professionellt) band med hög nivå och höga ambitioner
- Mycket stor och mycket varierad repertoir: både en grund av det traditionella
storbandssvänget men också en avdelning med beat, dvs soul/funk/disko/fusion etc som
är under uppbyggnad, samt en avdelning med modernare material som också är under
uppbyggnad. Dessutom både helinstrumentalt, instrumentala features, sång (kvinnlig),
sång (manlig).
- Eget material specifikt för bandet
- Detta band har faktiskt rätt gott om spelningar till skillnad från många andra band - och fixar egna spelningar som är publika!
- Ett i allmänhet välorganiserat band som håller ner kostnader genom att repa själva men inte tvekar in att hyra in professionella repetitörer och gästmusiker.
- En aktiv marknadsföringsgrupp som skaffar fler spelningar (både för nöjes skull
och givetvis för att grunda en bra ekonomi)
- Piggt och fräscht band med relativt låg medelålder och bandet "relativt nystartat"
- Mycket bra replokal i bra läge och med flygel, andra lokalmöjligheter etc.
- Mycket effektiva rep, i allmänhet både väl förberedda och välbesatta
Kontakta musikaliske ledaren Danne på dan (at) tillberg.org så får du vidare kontaktuppgifter!
Jazzbasist sökes till storband i Stockholm
-
- Nykomling
- Tobbe
- Medlem
Låter väldigt bra om er på hemsidan och väldigt bra (stämmer med vad jag tycker är viktigt) punktlista på varför man ska spela med bandet i din post.
Hade jag bott däruppe, så hade jag sökt direkt
Behöver ni vick till ni hittar någon fast, så är jag uppe i Stockholmstrakten vissa veckor och spelar gärna. Bara PMa mig.
Hade jag bott däruppe, så hade jag sökt direkt

Behöver ni vick till ni hittar någon fast, så är jag uppe i Stockholmstrakten vissa veckor och spelar gärna. Bara PMa mig.
- lill_frasse
- Medlem+