Guy Pratt! En rolig lirare
- Splanky
- Medlem+
Guy Pratt! En rolig lirare
Massa sköna historier
Och en sanslös "stack nob"
http://www.t5m.com/guy-pratt/a-guitar-named-betsy.html
Och en sanslös "stack nob"
http://www.t5m.com/guy-pratt/a-guitar-named-betsy.html
-12 Squier Jaguar SS, Cort Actionbass 4 avbandad, Cort Actionbass Jr moddad, MM SUB US, Unicorn Ozellman, Unicorn The Purist. TecAmp Puma 500, 2 st XS 115, 1x8", 2x8"
- inber
- VIP medlem
- Liten
- Hedersmedlem
- Splanky
- Medlem+
Fick boken i julklapp!
Kul läsning! Men han verkar ju inte riktigt frisk
Jepp!
Han spelade både på Floyds turné -87/88 och -94
/Henrik
Kul läsning! Men han verkar ju inte riktigt frisk

Jepp!
Han spelade både på Floyds turné -87/88 och -94
/Henrik
-12 Squier Jaguar SS, Cort Actionbass 4 avbandad, Cort Actionbass Jr moddad, MM SUB US, Unicorn Ozellman, Unicorn The Purist. TecAmp Puma 500, 2 st XS 115, 1x8", 2x8"
- Tompa
- Medlem+
För att addera till såpandaionsavage skrev:synd bara att roger waters verkar vara en så grinig typ, det var knappast juste att sparka richard wright ur bandet för att sedan hyra in honom som extramusiker till "the wall"-turnenmaons skrev: Fast pink floyd var bättre med Roger Waters!![]()
Jag vet ju inte varför det blev så, men eftersom Richard fick vara med och leka efter det att Roger hoppat av så antar jag att det var något mellan de två.
Guy Pratt verkar vara en rolig typ, t o m min fru skrattade åt klippet!

Tompa
- Berntsson
- Medlem+
Mjo, droppen som fick bägaren att rinna över för Waters del var väl att om de skulle få ut skivan 1979 skulle han få en rätt stor bonus, och det enda som behövdes då var Wrights keyboarddelar. Wright skulle då behöva avbryta sin semester, vilket han vägrade. Waters blev då lite sur och sparkade Wright. Och Wrights beslut att hänga med på turnen ändå, som inhyrd musiker, visade sig bra, eftersom han var den enda av de fyra som gick därifrån med plus på kontotdaionsavage skrev:synd bara att roger waters verkar vara en så grinig typ, det var knappast juste att sparka richard wright ur bandet för att sedan hyra in honom som extramusiker till "the wall"-turnen![]()
Jag vet ju inte varför det blev så, men eftersom Richard fick vara med och leka efter det att Roger hoppat av så antar jag att det var något mellan de två.
Guy Pratt verkar vara en rolig typ, t o m min fru skrattade åt klippet!

Sedan kom väl Wright och Gilmour(och lite senare, Mason) på idén att starta Pink Floyd igen, vilket ledde till rättegångarna om rättigheterna till namnet. Waters kanske kom bra överens fortfarande med Gilmour och Mason, men med rättegångarna sprack det(vänskapen till Mason återfanns visserligen senare).
Och jo, Guy Pratt är gift med Wrights dotter Gala.
(källa är förövrigt Nick Masons Pink Floyd-biografi Inside Out, om någon undrar

Fender Custom Classic Jazz V
Squier Vintage Modified Jazz
When the circus came to town
Painted Oceans
Squier Vintage Modified Jazz
When the circus came to town
Painted Oceans