Bob Daisley
- groovyjr
- VIP medlem
Bob Daisley
Bob Daisley - Killen (gubben) har spelat med de flesta inom klassisk hårdrock eller vad sägs om: Rainbow, Ozzy, Uriah Heep, Gary Moore, Black Sabbath, Yngwie mfl mfl...
bob daisley
Kolla även in hans gear list!
Där blir man inte avis utan snarare spyfärdig!!!!
Så här håller han intresserade borta från de prylarna...
"The above instruments are kept in a vault in a castle surrounded by a moat with crocodiles, electrified barbed wire fences and land mines in a far-off distant land where they live happily ever after."
bob daisley
Kolla även in hans gear list!
Där blir man inte avis utan snarare spyfärdig!!!!
Så här håller han intresserade borta från de prylarna...
"The above instruments are kept in a vault in a castle surrounded by a moat with crocodiles, electrified barbed wire fences and land mines in a far-off distant land where they live happily ever after."
If it ain't got groove it ain't got soul...
Gear: bas | od | dist | fuzz | rörhäck
Gear: bas | od | dist | fuzz | rörhäck
- hosse
- Medlem+++
det började klia lite smått i fingrarna när man såg dom grejerna. där hade man gärna "shopliftat" lite.
Är det ingen som känner honom och kan övertyga honom att börja dela ut sina grejer till oss pratabasare?

Är det ingen som känner honom och kan övertyga honom att börja dela ut sina grejer till oss pratabasare?

www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish
snus och kaffe, a match made in heaven.
"When in doubt, skriv 'dom'."
www.myspace.com/sleepingdervish
snus och kaffe, a match made in heaven.
"When in doubt, skriv 'dom'."
- groovyjr
- VIP medlem
- Danne
- VIP medlem
Bob Daisley är en av mina favoriter. Grym på Ozzy-plattorna, speciellt de två första. Synd bara att gnid-Ozzy inte har givit varken Daisley eller Kerslake någon credit för andra plattan (med på bild är Rudy Sarzo och Tommy Aldridge). För båda plattorna har royalties uteblivit. Det slutade ju med att Ozzy lät Robert Trujillo och Mike Bordin dubba över bas och trummor för ett par år sedan. Som tur är har jag de båda gamla remastrade skivorna.
- Semborg
- Administratör
- Kontakt:
-
- Medlem+++
-
- Medlem+
- Kontakt:
-
- Medlem+
- Kontakt:
Jag antar att du menar original-bas-spåren då. 2002 spelade nämligen Mr. Rob "Jag-skiter-snart-på-mig" Trujillo över original-bas-spåren på de första plattorna när nyutgåvorna var på G.Markooo skrev:Älskar basljudet på Crazy Train!!! Så jävla underbart, gyllene kombinationen=Gibson EB-3+Marshall gitarrhalvstack.![]()
Tror det hela handlade om att Bob Daisley och Lee Kerslake inte fick rättmätigt betalt för allt de skrev åt Ozzy. Då löste Osbourne-klanen det hela genom att spela över spåren. Jag vet att Ozzy står som ensam låtskrivare på ALLA låtar på nyutgåvan av bl.a. "Bark At The Moon" plattan...

Skulle vilja se Ozzy ta ETT ackord på en gura... Stackars Jake E. Lee....
Hur som, Bob har i efterhand fått upprättelse iallafall!

-
- Medlem+
- Kontakt:
Såg nu att du redan berört ämnetDanne skrev:Bob Daisley är en av mina favoriter. Grym på Ozzy-plattorna, speciellt de två första. Synd bara att gnid-Ozzy inte har givit varken Daisley eller Kerslake någon credit för andra plattan (med på bild är Rudy Sarzo och Tommy Aldridge). För båda plattorna har royalties uteblivit. Det slutade ju med att Ozzy lät Robert Trujillo och Mike Bordin dubba över bas och trummor för ett par år sedan. Som tur är har jag de båda gamla remastrade skivorna.

-
- Medlem++
Jag hoppas det!BonafideYouth skrev:Jag antar att du menar original-bas-spåren då.Markooo skrev:Älskar basljudet på Crazy Train!!! Så jävla underbart, gyllene kombinationen=Gibson EB-3+Marshall gitarrhalvstack.![]()

Hur låter det när Mr. Rob spelar?
Fender AV '62 P-bas, Fender JB62, Fernandes RB80
Hiwatt DR103 '72, GK 800RB, Marshall 1552 2x15
- Danne
- VIP medlem
- lowfreq
- Medlem++
+1Grafen skrev:Fan vad bra han är! Okej, lite väl mycket staccato allt som oftast men vilka idéer och vilka linjer! Inte många hårdrocksbasister som faktiskt är intressanta att lyssna på men han är en av få.
Bra basljud och bra spel!
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=SN0H1W50 ... r_embedded[/youtube]
Don't mess with me, I do not want any treble!