En till Återupptäckt...
En till Återupptäckt...
Måste dela med mej... En god trummisvän visade mej http://www.barefootservants.net.... Min gamle (bortgömde?...) idol LEE SKLAR! Jag lyssnade på Barefoot Servants första platta för över 10 år sedan, och diggade det då.... Kolla in sajten, klicka på press och sen på Lee sklar, kommer upp en skön samling basar..... Geeeeez!!!!!
Kolla särskilt in låten "Crack the Sky"! Rätt groovy vers...
- mikkejohansson
- Medlem++
Lee Sklar är ju kungen av att spela "rätt". Man hör honom med typ Billy Cobham och då är det fin fusionbas, sen med James Taylor eller nån annan pop/countrysnubbe och då spelar han världens bästa lååånga toner helt rätt...jag diggar fubben. Tomteskägget blir ju bara en bonus....
Fender - Pedaler - GK - TKS
- Bean
- VIP medlem
- Geddan
- VIP medlem
Vet inte om det är en sån, men Kaj som har Drumcenter i Borlänge hade något liknande på sin baskagge.kosmonaut skrev:Men den där sub-kick som han hade med på gear-listan, har aldrig sett nått liknande, nån som provat, hört, sett nån sån? Funkar d? och HUR?
Såg ut så där på ena sidan...på andra sidan var det en liten 8" eller 10" högtalare. Sen satte han den så att högtalaren hamnade framför luftporten på bastrumman....en canonplug in i sargen på trumman....och herrejäklar vilket fläsk det blev i bastrumman.
Högtalaren blev inverterad och funkade som en microfon alltså.
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
- Jan Hellman
-
- VIP medlem
Re: En till Återupptäckt...
Bra band! Måste dra på skivan nu! Tack för påminnelsen!dereborn skrev:Måste dela med mej... En god trummisvän visade mej http://www.barefootservants.net.... Min gamle (bortgömde?...) idol LEE SKLAR! Jag lyssnade på Barefoot Servants första platta för över 10 år sedan, och diggade det då.... Kolla in sajten, klicka på press och sen på Lee sklar, kommer upp en skön samling basar..... Geeeeez!!!!!

- mikkejohansson
- Medlem++
Yamaha Subkick website
Yamaha Subkick, grymt bra bastrum-"mikrofon", framför allt i kombination antingen med en tryckzonmik typ sm91 eller en vanlig baskaggemik.....
Men jag har aldrig hört nån som kört elbas med en dock.
En kompis byggde en egen "snikvariant" av Subkick av en gammal puka och ett 8" högtalarelement...funkar kanon. Ska testa till elbas vid tillfälle!
Yamaha Subkick, grymt bra bastrum-"mikrofon", framför allt i kombination antingen med en tryckzonmik typ sm91 eller en vanlig baskaggemik.....
Men jag har aldrig hört nån som kört elbas med en dock.
En kompis byggde en egen "snikvariant" av Subkick av en gammal puka och ett 8" högtalarelement...funkar kanon. Ska testa till elbas vid tillfälle!
Senast redigerad av mikkejohansson den ons 13 dec 2006, 17:26, redigerad totalt 1 gånger.
- Geddan
- VIP medlem
Väntar med spänning!dereborn skrev:förresten, subkicken är GRYM! har inte testat på bashögtalare, men det måste snarast göras! Den förste av oss som gör det måste öppna en separat tråd om det!
Speaking of wich....
du kan inom kort droppa din adress i ett pm till mig, Johan.
Så ska du få en julklapp.

"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
- Jan Hellman
- mikkejohansson
- Medlem++