Pär-David Johnsson (Nature)
-
- Medlem
Pär-David Johnsson (Nature)
Lyssnade på Ulf Lundells liveplatta "Natten hade varit mild och öm" från -77 där Nature kompar honom. Tycker Nature var ett tight o svängigt band, inte minst tack vare basisten Pär-David Johnsson... Nån som vet vad han pysslar med nu?
Fender
Boss
EBS
- 200071
- Hedersmedlem
Re: Pär-David Johnsson (Nature)
Jag är inte säker, men jag tror faktiskt inte han lever längre.Jacke skrev:Lyssnade på Ulf Lundells liveplatta "Natten hade varit mild och öm" från -77 där Nature kompar honom. Tycker Nature var ett tight o svängigt band, inte minst tack vare basisten Pär-David Johnsson... Nån som vet vad han pysslar med nu?
-
- Medlem
Re: Pär-David Johnsson (Nature)
Ok. Ärligt talat har jag inte vetat om honom innan jag hörde nämnda platta... Hur som helst tycker jag han lirade bra med Nature, tungt o gött ljud med ett varmt sväng...200071 skrev:Jag är inte säker, men jag tror faktiskt inte han lever längre.Jacke skrev:Lyssnade på Ulf Lundells liveplatta "Natten hade varit mild och öm" från -77 där Nature kompar honom. Tycker Nature var ett tight o svängigt band, inte minst tack vare basisten Pär-David Johnsson... Nån som vet vad han pysslar med nu?
Fender
Boss
EBS
- lowfreq
- Medlem++
Kul att du nämner Pär-David Johnson!
Gillade Nature skarpt på 70-talet.. i mitt tycke sveriges bästa rock/blues-band någonsin. Jag var ju bara liten pöjk då men jag lyckades smita in och se dem Live många gånger och dom var som sagt helt grymt bra...tight och svängigt är bara förnamnet. Och Pär-David var en stor inspiratör som alltid hade fantastiskt basljud och bra baslir. Självklart alltid en lackstrippad Fender p-bas modell 60-tal.
Alltså ni kan ju hajja själva..
Pär-David Johnson - bas
Lasse Wellander - gitarr
Mats Ronander - sång (och gitarr, munspel)
Trummor - Bosse Skoglund -> Thomas Rydberg -> Stanley Larsson
(Reg Ward - Saxofon)
Här första året 1970..

Typ 10-15år senare... Wellander & Pär-David...

Nån gång slutet på 80-talet gick Pär-David bort. Tyvärr.
Gillade Nature skarpt på 70-talet.. i mitt tycke sveriges bästa rock/blues-band någonsin. Jag var ju bara liten pöjk då men jag lyckades smita in och se dem Live många gånger och dom var som sagt helt grymt bra...tight och svängigt är bara förnamnet. Och Pär-David var en stor inspiratör som alltid hade fantastiskt basljud och bra baslir. Självklart alltid en lackstrippad Fender p-bas modell 60-tal.
Alltså ni kan ju hajja själva..
Pär-David Johnson - bas
Lasse Wellander - gitarr
Mats Ronander - sång (och gitarr, munspel)
Trummor - Bosse Skoglund -> Thomas Rydberg -> Stanley Larsson
(Reg Ward - Saxofon)
Här första året 1970..

Typ 10-15år senare... Wellander & Pär-David...

Nån gång slutet på 80-talet gick Pär-David bort. Tyvärr.
Don't mess with me, I do not want any treble!