HAHA!
Jag råkade öppna ett nytt fönster med youtube där samma låt lirades så jag fick ett släp på ungefär 2-3 sekunder, men trodde det var en och samma låt och att det var det du menade med "häng"!!
Whitewash skrev:Angående John Mayerklippet så låter inte bara basen grym, han har en ENORMT fin gitarrton tycker jag.
Tror aldrig jag har hört en gitarrist trycka på pedalbordet så mycket och ALLT som kommer låter helt stört bra. Livesoundet är inte av denna värld. Helt klart en av de för mig mest intressanta gitarristerna i världen.
Sen är ju hans komp stört på riktigt. Pino och Steve Jordan, HALLÅ! Första triolåten på DVD:n - everyday i have the blues. Jag ramlar omkull varje gång jag hör den av svänget, framför allt första 25 sekunderna när det hänger, och svänger... Ah, kräkas!!
broder blues skrev:
Den har varit uppe förut men d finns mer makalösa klipp från den konserten.
Här gör dom fan inte ett fel i min bok... 3 musiker, 3 guldstjärnor. Jeezus!
broder blues skrev:
Den har varit uppe förut men d finns mer makalösa klipp från den konserten.
Här gör dom fan inte ett fel i min bok... 3 musiker, 3 guldstjärnor. Jeezus!
Where The Light is, är det så DVD'n heter?
Är totalt samstämmig i ovanstående kommentar
Så heter den ja. Mitt bibliotek hade faktiskt den goda smaken att köpa in den där.
Häng? Jag kan bara konstatera att om jag skulle få lov att leva med ett basljud resten av mitt liv, så blev det detta sound. Han spelar också bra, fast basen är placerad under knähöjd
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=RR0G9XKu ... re=related[/youtube]