Cosmosquad?
- 200071
- Hedersmedlem
Cosmosquad?
Fick en bränd platta med denna lilla instrumentaltrio. Aldrig hört talas om dem innan. Grym platta, inklusive basisten....
- 200071
- Hedersmedlem
- 213
- Medlem
Kul att Cosmosquad dyker upp på forumet här också. Jag jobbar själv som bastekniker åt Glenn och lärde då känna Jeff Kollan, som gitarristen heter.
Jeff var med på Glenns senaste europaturné, men spelade inte på senaste skivan. Det är bara JJ Marsh och John Frusciante som spelar på den. Jävla bra gitarrist dock och jag kan verkligen rekommendera Cosmosquad. Barry Sparks basspel på Cosmoskivorna (finns 2 st) är ingen lek.
Om man gillar det stuket så tycker jag även att man ska kolla upp Jeff Kollmans soloskiva 'Guitars Screams' med Paul Shihadeh på bas. Grymt skön stil.
Vi var förresten i Karlskrona under europaturnén, så hade du åkt till Kalmar hade du missat konserten ändå...
Jeff var med på Glenns senaste europaturné, men spelade inte på senaste skivan. Det är bara JJ Marsh och John Frusciante som spelar på den. Jävla bra gitarrist dock och jag kan verkligen rekommendera Cosmosquad. Barry Sparks basspel på Cosmoskivorna (finns 2 st) är ingen lek.
Om man gillar det stuket så tycker jag även att man ska kolla upp Jeff Kollmans soloskiva 'Guitars Screams' med Paul Shihadeh på bas. Grymt skön stil.
Vi var förresten i Karlskrona under europaturnén, så hade du åkt till Kalmar hade du missat konserten ändå...

- 213
- Medlem
Sorry, "Guitar Screams Live" heter skivan och ingenting annat. Kan även tillägga att Christopher Maloney basar på ett par spår och att Shane Gaalas står för trummandet.213 skrev:Kul att Cosmosquad dyker upp på forumet här också. Jag jobbar själv som bastekniker åt Glenn och lärde då känna Jeff Kollan, som gitarristen heter.