John Entwistle

Prata om olika basister, kända som okända
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem

Inlägg av Klopper »

anli skrev:Vi kan vara överens om att det långa mittpartiet är hemskt. Tyvärr.
Men som du säger, början och slutet är tungt trots den skumma digitaldisten.
Gamlingar tappar omdömet med åldern
Hoppas att det inte gäller oss! :D
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Användarvisningsbild
Dramo
VIP medlem

Inlägg av Dramo »

Hmm, jag behöver en distpedal och en kamera att montera på huvudet. Så är det bara.

Men det var väl en D-tuner han lekte med i mitten, va? Den behöver jag inte.
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem

Inlägg av Klopper »

Dramo skrev:Hmm, jag behöver en distpedal och en kamera att montera på huvudet. Så är det bara.

Men det var väl en D-tuner han lekte med i mitten, va? Den behöver jag inte.
Vad skall du med en distpedal och en kamera i skallen?
Är det inte rörigt nog? :wink: :lol:
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Användarvisningsbild
peter_s
Medlem++

Inlägg av peter_s »

anli skrev: Ja just ja... LiveAid!! Dessa jävla batterier.
Fast John verkade ju gilla sina batterier. Trä däremot, som vrider sig och håller på, hade han inte mycket till övers för framåt slutet. Ironiskt då att Warwick - med sin "The sound of wood"-slogan - började tillverka hans design igen, efter hans död... :)
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem

Inlägg av Klopper »

Användarvisningsbild
anli
VIP medlem

Inlägg av anli »

Klopper skrev:Till dig Anli!
Gott Nytt År!
http://open.spotify.com/track/2qbnFNxZjgCQqFWEMT6hpi
Ja jävlar in min låda...SKÅL!
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem

Inlägg av Klopper »

anli skrev:
Klopper skrev:Till dig Anli!
Gott Nytt År!
http://open.spotify.com/track/2qbnFNxZjgCQqFWEMT6hpi
Ja jävlar in min låda...SKÅL!
SKÅL! :D
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem

Inlägg av anli »

TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem

Inlägg av Klopper »

Ja dj*vlar! :D
Blir nog att plåga ostronet med lite Who på dvd i kväll/natt.
Hon måste lära sig lite annat än kånntry! :lol:
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem

Inlägg av anli »

Tittade på Albert Hall konserten från 2000 nyss... den med det beryktade solot som behandlats tidigare.
Jag är alltid ytterst skeptiskt till reunions av gubb-band, så jag har försökt undvika denna dvd.
Men jag blev positivt överraskad!
Trots lite väl läskigt basljud (digitaldist i kubik) och lite svajjig sång stundtals, så var det riktigt underhållande (och omväxlande).
Pete var(är?) väldigt bra på gura... alltid intressanta grejer. Ringopojken trummar på bra.
Entwistle är grym trots basljudet... som en fura i stormen. Märkligt nog funkar basljudet för det mesta riktigt bra, det är bara i typ My generation som det låter riktigt illa. Jag gillar dist... men inte denna fräsvariant.
Pearl Jam snubben gästinhopp är kanon faktiskt, i Lets see action blir det magi med Pete och Roger.
Rekomenderas... trots det tråkiga "moderna ljudet". Låångt i från Live at Kilburne -77, men 99 spänn är riktigt prisvärt.

tillägg... Johns rigg ser sanlös ut! Här är en beskrivning:
■Ashdown Engineering RPM-1 preamps
■Features: tube and solid state preamp section, flexible 7-band EQ, a subharmonic processor as well as onboard crossover.
■One Ashdown Engineering PM600 Power Amp
■Three Ashdown Engineering PM1000 Power Amps (one as spare)
■DigiTech 2120 Artist Series Valve Guitar System programmable pre-amp processor, fed into RPM-1 preamp’s effect loop for chorusing and overdrive.
■Distorted highs run from the PM600 into two Ashdown Engineering ABM ASS 212 2x12″ reflex bass cabinets, designed for John (see Ashdown.co.uk).
■PM1000’s lows sent to two (with The Who) or four (with the JEB) 600-watt Ashdown Engineering ABM ASS 115 1x15″ flared bass bins, designed for John
Bild
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem

Inlägg av Klopper »

Blir nog att inhandla den dvd:n åxå.
Lyssnar just nu på The Real Me från Quadrophenia.
Gôtt baslir där.
Användarvisningsbild
midlifecrisis
Medlem++

Inlägg av midlifecrisis »

Det här är kanske som att svära i kyrkan men jag tycker inte att JE spelade speciellt bra. Kul att han var en de som lyckades ge basen en mer framträdande roll, dock.
"Förutom ett lätt överbett är jag perfekt"
-Freddie Mercury
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem

Inlägg av Klopper »

midlifecrisis skrev:Det här är kanske som att svära i kyrkan men jag tycker inte att JE spelade speciellt bra. Kul att han var en de som lyckades ge basen en mer framträdande roll, dock.
Det blir bibelord och vatten i ett halvår Midden! :wink: :lol:
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem

Inlägg av anli »

Grymmaste med John var att han lyckades se cool ut fast han bara stod där som en jävla staty.
Basen löjligt högt dessutom. Vissa kan liksom inte misslyckas, det är nåt med utstrålningen.

Basgud
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
midlifecrisis
Medlem++

Inlägg av midlifecrisis »

Klopper skrev:
midlifecrisis skrev:Det här är kanske som att svära i kyrkan men jag tycker inte att JE spelade speciellt bra. Kul att han var en de som lyckades ge basen en mer framträdande roll, dock.
Det blir bibelord och vatten i ett halvår Midden! :wink: :lol:
:lol:
DunderFunk
Medlem

Inlägg av DunderFunk »

anli skrev:Grymmaste med John var att han lyckades se cool ut fast han bara stod där som en jävla staty.
Basen löjligt högt dessutom. Vissa kan liksom inte misslyckas, det är nåt med utstrålningen.

Basgud
Precis, han är typ som basens Chuck Norris, det blir aldrig fel.
SKALDJURSPLATÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ!
Användarvisningsbild
lill_frasse
Medlem+

Inlägg av lill_frasse »

Den royal albert hall konserten har jag propagerat för lite som faktiskt är rätt bra trots det väldigt moderna basljudet. Roligt att höra att du tyckte den var ok. Jag tycker gubbarna öser på bra kanske en av de bättre försöken till reunions.
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem

Inlägg av anli »

lill_frasse skrev:Den royal albert hall konserten har jag propagerat för lite som faktiskt är rätt bra trots det väldigt moderna basljudet. Roligt att höra att du tyckte den var ok. Jag tycker gubbarna öser på bra kanske en av de bättre försöken till reunions.
Håller med. Känns inte pinsam alls. Vissa grejer funkar sådär men andra förvånansvärt bra. Vad mer kan man begära av gamla gubbar!
Användarvisningsbild
maxoges
Medlem++

Inlägg av maxoges »

Skaffade just dvd-versionen av bass masterclass med entwhistle. Han är rolig gubben. Engelsk torr humor. Kul tekniker bjuder han på också, och massa chorus :)
Bild
Skriv svar