Jo. var och kolla på den första sminkade reunionspelningen på stockholm stadion. 98? Rösterna var sådär live, men det svagaste kortet var ändå Peter Criss...Roland skrev:kmo skrev:Rolle, håller helt klart med om att basgången på Detroit är svinbra, Imo oxå den bästa kisslåten. Finns ett antal bra dänger till Deuce, Strutter t ex. Även dom första plattorna är ju rätt sköna i sin enkla råhet.
Av någon konstig anledning gillar jag även en så tafflig låt som Hardluck woman..
Men jag måste säga att om man tittar på vad Kiss gjort rent musikaliskt genom åren så är dom hyffsat överskattade..
Om man som jag varit ett Kiss-fan sedan 1978 (köpte Destroyer 19 mars 1978, skrev datumet på konvolutet...) och idag sätter sig och tittar på valfri konser från 1983 och framåt så kommer man dessutom fram till att förutom att det finns mycket skräp i låtreportoaren så håller inga av deras röster för live-framträdanden och de är lika otighta som mitt band (vilket säger en del)...
Parkas: Sluta lyssna på live-versioner av Detroit Rock City...lyssna på någon skönt proddad studioversion istället
Är Marcus Miller en känd basist?
- kmo
- Medlem++
Fender JV Precison-83, Fender J AV62, MM Sabre-79 och Tokai Hardpuncher PB80. Weber Mywatt 200, VT Bass 500, Fender 410, TKS112.
-
- Kontot är inaktiverat
Du har fel !figgebass skrev:Det var ace som spelade just den räkan....
Andra KISS-medlemmar på bas:
Ace på bas:
Parasite, Rocket Ride, 2,000 Man, Hard Times, Save Your Love, Two Sides Of The Coin, Torpedo Girl,
Paul på bas:
Love Gun, Tomorrow, Easy As It Seems, Partners In Crime, Down On Your Knees, I'm A Legend Tonight, Heaven's On Fire, I've Had Enough (Into The Fire), Tears Are Falling, Cadillac Dreams, We Are One, I Finally Found My Way, I Pledge Allegiance
Bruce Kulick på bas:
Hell Or High Water, Tough Love, Every Time I Look At You, I Will Be There, Rain, Master & Slave, Jungle, It Never Goes Away, I Walk Alone, In The Mirror, Psycho Circus
Eric Carr på bas:
Little Caesar
Andra basister på Kiss-inspelningar:
Bob Ezrin, Jimmy Haslip och Jean Beauvoir.
Notera att ofta verkar det handla lite om vilka som är på plats i studion för tillfället. Gene spelar gitarr på en mängd låtar och många gånger verkar det vara så att Gene och Ace inte kan vistas i studion samtidigt...
Men basisten på Detroit Rock City...det är Gene Simmons.
Sådet så Figge...
-
- Kontot är inaktiverat
kmo skrev:Shit! Du har verkligen koll på Kiss
Hrm, för att vara en farbror på 40 år så kanske det inte känns helt bra...det är fortfarande inget som hämtar hem damerna på kalasen

- GandhiMK2
- Medlem++
Om du utgår ifrån dej själv när du ska avgöra om en basist är ALLMÄNT känd så blir det ju helt superknasigt....det är som om jag skulle anse att melodyne är världens mest använda dataprogram utifrån att JAG använder det titt som tätt...blackparkas skrev:Nej.figgebass skrev: ?? Skojar du??
kan nog skriva 10 basister som jag anser bör vara mer kända än Nikki Sixx.
Edit: Eller rättare sagt jag och MINA KOMPISAR eftersom du hela tiden refererar till Bollnäs som representerandes ngt tvärsnitt av jordens befolkning...

Senast redigerad av GandhiMK2 den ons 24 sep 2008, 17:04, redigerad totalt 1 gånger.
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
- GandhiMK2
- Medlem++
Skulle tro det...jag bara hittade på det för att bråka lite...Roland skrev:Du har fel !figgebass skrev:Det var ace som spelade just den räkan....

? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
- bootsy
- Medlem+++
- blackparkas
- Medlem++++
Det var inte så jag menade.figgebass skrev:Om du utgår ifrån dej själv när du ska avgöra om en basist är ALLMÄNT känd så blir det ju helt superknasigt....det är som om jag skulle anse att melodyne är världens mest använda dataprogram utifrån att JAG använder det titt som tätt...blackparkas skrev:Nej.figgebass skrev: ?? Skojar du??
kan nog skriva 10 basister som jag anser bör vara mer kända än Nikki Sixx.
Edit: Eller rättare sagt jag och MINA KOMPISAR eftersom du hela tiden refererar till Bollnäs som representerandes ngt tvärsnitt av jordens befolkning...
Men jag förstod att just du skulle tolka det på det viset...
Nikki Sixx i all ära, men McCartney, Sting, Lynott, Lemmy, Gene Simmons etc etc är i mitt tycke mer kända än Nikki Sixx, även om jag själv knappt lyssnar på Beatles, Thin Lizzy, Motörhead eller Kiss...
De jag refererat till förut är inga kompisar utan de jag gick i skolan med, man är väl knappast kompis med hela skolan man går i och jag tvivlar på att det såg så mycket annorlunda ut på en högstadieskola i Lund eller Örebro eller Burträsk eller Bergsjö vid samma tidpunkt...
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
-
- Kontot är inaktiverat
- blackparkas
- Medlem++++
Geddy_Lee skrev:Frågade sambons äldste son (21 år)
och han kunde inte namnge en enda basist.
9 to go!
Jag tror det säger mer om honom än om övriga Sveriges kunskaper....
Du menar att han inte ens kunde Wooten eller Oteil?

Hur är det med Michael Anthony då?
Är det bara VH-freaks som vet vem det är?
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
- blackparkas
- Medlem++++
2 gjorda:
Pappa, 60 år och rätt så musikintresserad men kan mest låttitlar och skivor:
1. Entwistle
2. Sting
3. Georg Riedel
4. Paul McCartney
5. Jaco Pastorius
Frugan, 28 år, musikintresserad sångerska men inte något som helst intresse för bandmedlemmar.
1. Abraham Laboriel
2. Sting
3. Flea
4. Gene Simmons (men hon var osäker på om han spelade gitarr och sjöng eller spelade bas)
5. Jamiroquais basist när vi såg dem live... (Godkännes det? Nick Fyffe är ju lite svårt att hålla reda på...
)
Pappa, 60 år och rätt så musikintresserad men kan mest låttitlar och skivor:
1. Entwistle
2. Sting
3. Georg Riedel
4. Paul McCartney
5. Jaco Pastorius
Frugan, 28 år, musikintresserad sångerska men inte något som helst intresse för bandmedlemmar.
1. Abraham Laboriel
2. Sting
3. Flea
4. Gene Simmons (men hon var osäker på om han spelade gitarr och sjöng eller spelade bas)
5. Jamiroquais basist när vi såg dem live... (Godkännes det? Nick Fyffe är ju lite svårt att hålla reda på...

- blackparkas
- Medlem++++
En till:
30 årig grabb som spelat/spelar gura:
1. Cliff Burton
2. Flea
3. Steve Harris
4. Rex i Pantera (Rex Brown)
5. Jason Newsted
30 årig grabb som spelat/spelar gura:
1. Cliff Burton
2. Flea
3. Steve Harris
4. Rex i Pantera (Rex Brown)
5. Jason Newsted
- Klopper
- Hedersmedlem
Hähä!Geddy_Lee skrev:Frågade sambons äldste son (21 år)
9 to go!
Frågade ostronet om hon kunde räkna upp 5 kända basister.
Hon satte glatt igång..
BasMartin
Califen
Hosse
Där sade jag stopp, och förklarade att det skulle vara kända basister, inte ökända!

Då blev det tvärstopp!
Inte en enda kundes räknas upp.

Nio kvar!
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!

Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
- Ale
- Medlem++
HahahaKlopper skrev:Hähä!Geddy_Lee skrev:Frågade sambons äldste son (21 år)
9 to go!
Hon satte glatt igång..
BasMartin
Califen
Hosse
Där sade jag stopp, och förklarade att det skulle vara kända basister, inte ökända!![]()
Då blev det tvärstopp!
Inte en enda kundes räknas upp.![]()
Nio kvar!

Fender
Ampeg
Nova Craft
Ampeg
Nova Craft
- Ale
- Medlem++
Far, mycket musikintresserad med stort bibliotek
1.Jaco Pastorius
2.Rob Wasserman
3.John Patitucci
4.Rick Danko
5.Niels Henning Orsted Pedersen
Morsan då, musikintresserad, främst jazz.
1.Avishai Cohen
2.Jonas Hellborg
3.Jaco Pastorius
4.John Patitucci
Skulle väl tro att jag snackat för mycket basister med dem, men främst far då lyssnade på alla dessa långt innan jag började spela.
1.Jaco Pastorius
2.Rob Wasserman
3.John Patitucci
4.Rick Danko
Morsan då, musikintresserad, främst jazz.
1.Avishai Cohen
2.Jonas Hellborg
3.Jaco Pastorius
4.John Patitucci
Skulle väl tro att jag snackat för mycket basister med dem, men främst far då lyssnade på alla dessa långt innan jag började spela.
Fender
Ampeg
Nova Craft
Ampeg
Nova Craft
- hosse
- Medlem+++
hellre ökänd än okändKlopper skrev:Hähä!Geddy_Lee skrev:Frågade sambons äldste son (21 år)
9 to go!
Hon satte glatt igång..
BasMartin
Califen
Hosse
Där sade jag stopp, och förklarade att det skulle vara kända basister, inte ökända!![]()
Då blev det tvärstopp!
Inte en enda kundes räknas upp.![]()
Nio kvar!

www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish
snus och kaffe, a match made in heaven.
"When in doubt, skriv 'dom'."
www.myspace.com/sleepingdervish
snus och kaffe, a match made in heaven.
"When in doubt, skriv 'dom'."
- GandhiMK2
- Medlem++
Frågade 5 HELT VANLIGA leifar, parkas....inte mina musikerpolare eller min fru som troligen kan nikki sixx och ingen mer...
En namedroppade Geddy Lee!!(Rush fan) ..han kunde sen ingen mer...kom dock tillbaka efter 5 minuter och sa Gene Simmons (go figure)
En kunde Paul Mc Cartney
Dom återstående 3 kunde INGEN....Desutom följde jag upp med "vet du vem Duff Mc Kagan är?"....tji svar....
En namedroppade Geddy Lee!!(Rush fan) ..han kunde sen ingen mer...kom dock tillbaka efter 5 minuter och sa Gene Simmons (go figure)
En kunde Paul Mc Cartney
Dom återstående 3 kunde INGEN....Desutom följde jag upp med "vet du vem Duff Mc Kagan är?"....tji svar....
- Kale
- Medlem+
- GandhiMK2
- Medlem++
Varför tvivlar du på det? Återigen samma märkliga övertro på att Bollnäs är som en essens av resten av världen...på vad för erfarenheter , studier , whatever baserar du detta?blackparkas skrev: och jag tvivlar på att det såg så mycket annorlunda ut på en högstadieskola i Lund eller Örebro eller Burträsk eller Bergsjö vid samma tidpunkt...