Cliff Burton otajt?

Prata om olika basister, kända som okända
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++

Inlägg av bootsy »

Charlie Parker var bra. Och hade otur.
Stallet liknar mest ett veteflak.
Användarvisningsbild
Rix
Hedersmedlem
Kontakt:

Inlägg av Rix »

bootsy skrev:Charlie Parker var bra. Och hade otur.
Det hade stackars styrman Karlsson också..
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++

Inlägg av bootsy »

Rix skrev:
bootsy skrev:Charlie Parker var bra. Och hade otur.
Det hade stackars styrman Karlsson också..
Och farbror Melker.
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

Perennial skrev:
TDHP skrev:Jag tycker Muddy Waters var en bra musiker.
Han hade däremot rätt mycket otur.

Men jag tycker du ska förklara för mig vad som definitionen av en bra musiker istället, det är du som säger att jag tycker fel och att Metallicagrabbarna är bra musiker.

Och är du av den övertygelsen att slumpen inte existerar och att ALLT sker av en mening så kan jag aldrig förklara "tur" för dig ändå. Det är helt kört.
Som jag ser det har du fel. End of story.
Du skrev klart och tydligt att ingen sund människa skulle kunna säga/tycka att Metallicamedlemmarna var bra musiker. Jag skrev att jag kunde bevisa motsatsen om du beskrev vad en bra musiker var för dig. Men det kan du inte.

Och, om vi kör på den nivån så har du fel, inga argument behövs. End of story.
Nej, jag skrev "vid sina sinnens fulla bruk", vilket inte är riktigt samma sak.
Och jag tog ett exempel på en, som JAG TYCKER, bra musiker.
Om du inte förstår varför jag TYCKER det så är det inte mitt fel.
Du får också TYCKA vad du vill.
Men jag lägger gärna ner, inga problem.
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jag gillar James Hetfield, han har tjoff i gitarrspelet. Dom andra? Njaäe, inte min grej men det är oviktigt, har man inte en universitetsexamen så är man kass. Eller?

Man skulle väl kunna säga att det skulle vara väldigt svårt att lyfta ut en Metallica-medlem ur bandet och få honom att funka i ett annat band eftersom det spelas så konstigt men så är väl fallet med Rolling Stones också? (Nej tack, inga kommentarer om att nya basisten minsann funkade fint i Ozzys band. Det gjorde han inte. Han spelade slapbas i Symptom Of The Universe. Allvarligt talat...)
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hur orkar folk förresten fortfarande snacka om huruvida något är otajt eller inte? Spelar det någon roll? Hur många som helst av världens största musiker är ju otajta om man skulle sololyssna deras inspelade spår. Sök till idrottshögskolan eller häng på O'Learys om sport är så viktigt för er.
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++

Inlägg av bootsy »

Johannes skrev:Hur orkar folk förresten fortfarande snacka om huruvida något är otajt eller inte? Spelar det någon roll? Hur många som helst av världens största musiker är ju otajta om man skulle sololyssna deras inspelade spår. Sök till idrottshögskolan eller häng på O'Learys om sport är så viktigt för er.
Precis. Om tajtheten varit avgörande för musikalisk kvalitet skulle vi ha varit ersatta med maskiner sedan ungefär 35 år tillbaka.
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

Johannes skrev:Jag gillar James Hetfield, han har tjoff i gitarrspelet. Dom andra? Njaäe, inte min grej men det är oviktigt, har man inte en universitetsexamen så är man kass. Eller?

Man skulle väl kunna säga att det skulle vara väldigt svårt att lyfta ut en Metallica-medlem ur bandet och få honom att funka i ett annat band eftersom det spelas så konstigt men så är väl fallet med Rolling Stones också? (Nej tack, inga kommentarer om att nya basisten minsann funkade fint i Ozzys band. Det gjorde han inte. Han spelade slapbas i Symptom Of The Universe. Allvarligt talat...)
Jag gillar också Hetfield! Jag gillar tom hans sätt att sjunga på ibland, även om jag inte skulle drista mig till att kalla det "bra"!
Trots att jag inte gillar Metallica nåt vidare!
Och Jason Newstead är helt ok också!
TDHP
Användarvisningsbild
Fernan
Kontot är inaktiverat

Inlägg av Fernan »

Johannes skrev:Hur orkar folk förresten fortfarande snacka om huruvida något är otajt eller inte? Spelar det någon roll? Hur många som helst av världens största musiker är ju otajta om man skulle sololyssna deras inspelade spår. Sök till idrottshögskolan eller häng på O'Learys om sport är så viktigt för er.
+++++++++++
Användarvisningsbild
Seaweed
Hedersmedlem
Kontakt:

Inlägg av Seaweed »

Nivån på en del inlägg var rätt låg... Bättre kan ni! *rensat*
Bas > distpedaler > stor förstärkare
Gäst

Inlägg av Gäst »

TDHP skrev: Och Jason Newstead är helt ok också!
Honom har jag aldrig hört.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hur kan man såga Håkan Hellström p.g.a. falsksång och samtidigt gilla Kirk Hammett?
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++

Inlägg av bootsy »

Johannes skrev:Hur kan man såga Håkan Hellström p.g.a. falsksång och samtidigt gilla Kirk Hammett?
Det är skillnad på folk och folk.
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

Johannes skrev:
Gamla basisten i Metallica?
Mellan Cliff Burton och han som är nu.
TDHP
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

Johannes skrev:Hur kan man såga Håkan Hellström p.g.a. falsksång och samtidigt gilla Kirk Hammett?
Håkan Hellström sjunger sällan falskt, han har bara ingen sångröst.
TDHP
Gäst

Inlägg av Gäst »

TDHP skrev:
Johannes skrev:
Jag vet hur han ser ut. Har hört And Justice For All någon gång, där är det ingen bas och den svarta plattan är det väl Bob Rock som spelar på hörde jag någonstans, kan det stämma? Inte hört någon av de nyare plattorna, jag gillar inte Metallica förutom första plattan och James gitarrspel.
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem

Inlägg av anli »

Johannes skrev:Jag gillar James Hetfield, han har tjoff i gitarrspelet
är bra
Exakt. Han är bäst i det bandet.
Men har inge problem med de andra.De är väl tillräckligt bra. Metallica låter ju Metallica och så skall det ju vara.
Det är ju bara ett sketet rockband för tusan, inga studiomusiker
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Gäst

Inlägg av Gäst »

anli skrev:
Johannes skrev:Jag gillar James Hetfield, han har tjoff i gitarrspelet
är bra
Exakt. Han är bäst i det bandet.
Men har inge problem med de andra.De är väl tillräckligt bra. Metallica låter ju Metallica och så skall det ju vara.
Det är ju bara ett sketet rockband för tusan, inga studiomusiker
Tror inte att någon i de banden jag upptäckt på senare år skulle ha en chans mot Yngwie/Rush/Miles/Jaco (eller vem man nu skall välja) när det gäller supermusikalitet. Tack och lov. "Den bästa rockmusiken görs av slynglar" tror jag det var Johan Johansson som sa.
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

Ursäkta. Men är det verkligen någon som är helt övertygade om att det ÄR original bas-spåren från plattorna i YouTube-klippen tidigt i tråden? För det är väl detta ni bråkar om? Kvalitén på spelet? Ska någon ha kommit över originaltejperna och plockat fram bas-tracks:en och lagt ut dessa på YouTube? Är detta speciellt troligt? I dom flesta av dessa fall handlar det om fake:ade prylar när sådant här ploppar upp. Det trodde jag var lite självklart. Framförallt i dessa tider.....

//J
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jag har fler än en gång lagt en otight slaskbas som jag har tänkt lägga om "på riktigt" senare men som sedan har fått vara kvar i slutmixen eftersom det visat sig att det låtit bättre i slutresultatet med en stökig och otight bas. Vadsägerninudåeramusikpoliser?
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

Johannes skrev:Jag har fler än en gång lagt en otight slaskbas som jag har tänkt lägga om "på riktigt" senare men som sedan har fått vara kvar i slutmixen eftersom det visat sig att det låtit bättre i slutresultatet med en stökig och otight bas. Vadsägerninudåeramusikpoliser?
Samma här. :tummenupp:

//J
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++

Inlägg av bootsy »

Hellboy skrev:
Johannes skrev:Jag har fler än en gång lagt en otight slaskbas som jag har tänkt lägga om "på riktigt" senare men som sedan har fått vara kvar i slutmixen eftersom det visat sig att det låtit bättre i slutresultatet med en stökig och otight bas. Vadsägerninudåeramusikpoliser?
Samma här. :tummenupp:

//J
Något sådant skulle jag aldrig göra.
Bullen
Medlem++

Inlägg av Bullen »

Johannes skrev:
TDHP skrev:
Johannes skrev:
Jag vet hur han ser ut. Har hört And Justice For All någon gång, där är det ingen bas och den svarta plattan är det väl Bob Rock som spelar på hörde jag någonstans, kan det stämma? Inte hört någon av de nyare plattorna, jag gillar inte Metallica förutom första plattan och James gitarrspel.
Nä det är Jason som spelar, men på St:Bajser är det däremot Bob som spelar eftersom de stod utan basist då. På svarta plattan låter basen grymt bra, dock ganska enformig och "tråkig" p.g.a James och danskens behov av att hålla tillbaka honom. Synd att basen knappt hörs på AJFA för där gör Jason en hel del tuffa grejer.
Dödsthrash från småland
http://www.facebook.com/DethroneSWE" onclick="window.open(this.href);return false;
http://dethroneswe.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Grafen
Hedersmedlem

Inlägg av Grafen »

Hellboy skrev:Ursäkta. Men är det verkligen någon som är helt övertygade om att det ÄR original bas-spåren från plattorna i YouTube-klippen tidigt i tråden? För det är väl detta ni bråkar om? Kvalitén på spelet? Ska någon ha kommit över originaltejperna och plockat fram bas-tracks:en och lagt ut dessa på YouTube? Är detta speciellt troligt? I dom flesta av dessa fall handlar det om fake:ade prylar när sådant här ploppar upp. Det trodde jag var lite självklart. Framförallt i dessa tider.....

//J
Det är de separerade spåren från Rock band eller om det är Guitar hero, är inte helt säker på vilket av spelen. Hade folk kommit över masterbanden hade det säkert dykt upp en massa "floor tom 2 soloed"-videor.
Stallet är hendekagonalt.
zombie
Medlem

Inlägg av zombie »

R.I.P Cliff!
Skriv svar