[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=HPiqwvbe ... A7&index=7[/youtube]
Jag får väl skylla på att syntar och datorer är mina huvudinstrument

Trevor Horn är en lysande basist!canuckwannabe skrev:Förutom Derek Forbes så är jag nog mest influerad av två som vanligtvis inte är kända som bassister: Lisa Dalbello och Trevor Horn!![]()
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=HPiqwvbe ... A7&index=7[/youtube]
Jag får väl skylla på att syntar och datorer är mina huvudinstrument
Äsch, den gamla trasan...magnusb skrev:Just nu Chris Minh Doky och Basmartin, mest Martin faktiskt, grymmesväng på den göbben!
Han är grym!magnusb skrev:Just nu Chris Minh Doky och Basmartin, mest Martin faktiskt, grymmesväng på den göbben!
Kan bara hålla med. Finns ytterst få, om ens någon, som lirar så enkelt men självklart och med så mycket tyngd och driv som han gör när det kommer till hårdrock utav det klassiska slaget. En mycket stor idol även hos mig. Bra basljud också både då som nu, de gamla plattorna visar skolexempel på hur rått plektrumspel på p-bas ska låta. Att han dessutom spelar i världens bästa band gör ju inte saken sämreTFR skrev:Min basstil numera ligger mer åt Peter Baltes-hållet då jag litar mer till sväng och attityd. Hellre ett A i 16 takter som sitter tight och svänger, än tusen slingor, licks och tricks.
Föredrar också den stilen, enkelt och svängigt. Kör inte AC/DC lite samma stuk? Lyssnar inte på dom hemma men hör ju dom på radion titt som tätt.Bullen skrev:Kan bara hålla med. Finns ytterst få, om ens någon, som lirar så enkelt men självklart och med så mycket tyngd och driv som han gör när det kommer till hårdrock utav det klassiska slaget. En mycket stor idol även hos mig. Bra basljud också både då som nu, de gamla plattorna visar skolexempel på hur rått plektrumspel på p-bas ska låta. Att han dessutom spelar i världens bästa band gör ju inte saken sämreTFR skrev:Min basstil numera ligger mer åt Peter Baltes-hållet då jag litar mer till sväng och attityd. Hellre ett A i 16 takter som sitter tight och svänger, än tusen slingor, licks och tricks.