Att jag har flea som största idol är nog inte bara för honom som bassist, det är det ju förstås också, men det är det att jag älskar musiken så FETT hårt! Och det är ju det att han är en av dom som skapar musiken, fast isåfall kan jag ju lika gärna säga att john frusciante är min favoritgitarrist, men det är han inte. Men om man lyssnar på dom gamla albumen i synnerhet, mothers milk och liknande, så akan man ju inte låta bli att gilla det! Och one hot minute också för den delen, som aeroplane basen, grymt skön... Sen finns det ju get up and jump, blackeyed blonde och liknande, basen i dom e så sjukt grym och annorlunda och cool! Det är inget speciellt, vem som helst i stort sett klarar väl av att spela dom, mer eller mindre, men nu tappade jag bort mej här och vet inte vad jag ska skriva...

Men det är nog också en del för att det var Flea som drog upp mej från gitarrspelarträsket in i basvärlden. Såg en video på youtube där han slappade och tänkte, OJ han är kung LUGNT bäst i världen när han spelar så snabbt!! Då var jag förstås ung(förra sommaren

) och oerfaren, så så tänker jag apselut inte längre... Men iallafall så bestämde jag mej för att lära mej en sån låt, så jag började spela lite get up and jump, och sen blev det fler och flerochflerochfler... Så var jag fast i basen
Men en annan basidol jag kom på u är Jerry Hansson, Ingen känd nisse, men min farsas kompis. Han är grymt bra fakitskt! Kan slappa hur groovy som helst och spela hur fint som helst på sin bandlösa, helt underbart...