Trist...

Prata om olika basister, kända som okända
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd

Inlägg av Svensson »

barium skrev:
GrafZeppelin skrev:Med all respekt Barium, men: http://en.wikipedia.org/wiki/When_in_Rome
Det här handlar inte om kultur, utan om att det förstör forumet. Nu kan man iofs återskapa inläggen från backup om man vill, men det räcker att göra en sådan operation en gång för att inse att man måste markera att det är oacceptabelt beteende.
Äsch det är väl inte på liv och död. Om nån enstaka forummedlem bestämmer sif för att radera ett ellet samtliga inlägg och avregga sig så är det väl ingenting att bråka om. Jag vill också påpeka att detta forum faktiskt överlevt två år utan moderatorer och allt för polisiära insatser.

Jag anser inte att det är ett oacceptabelt beteende att radera allt och avrega sig. Vem bestämmer om det är oacceptabelt eller inte?
Senast redigerad av Svensson den mån 15 sep 2008, 12:38, redigerad totalt 1 gånger.
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++

Inlägg av bootsy »

Svensson skrev:
barium skrev:
GrafZeppelin skrev:Med all respekt Barium, men: http://en.wikipedia.org/wiki/When_in_Rome
Det här handlar inte om kultur, utan om att det förstör forumet. Nu kan man iofs återskapa inläggen från backup om man vill, men det räcker att göra en sådan operation en gång för att inse att man måste markera att det är oacceptabelt beteende.
Äsch det är väl inte på liv och död. Om nån enstaka forummedlem bestämmer sif för att radera ett ellet samtliga inlägg och avregga sig så är det väl ingenting att bråka om. Jag vill också påpeka att detta forum faktiskt överlevt två år utan moderatorer och allt för polisiära insatser.

Jag anser inte att det är ett oacceptabelt meteende att radera allt och avrega sig. Vem bestämmer om det är oacceptabelt eller inte?
Precis, karln gör vad fan han vill. Hans beteende må vara barnsligt, med han är fri att barnsla sig tills korna går hem. Vi ska inte hålla på och småpåva oss kring hans val, hur märkliga de än kan te sig för utomstående.
Stallet liknar mest ett veteflak.
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd

Inlägg av Svensson »

Sedan är det ju så att människor fungerar olika, vissa går till 110% på känsla i sin argumentation medan andra går på 110% fakta eller "logik", de flesta av oss har väl en blanding av båda antar jag. Att en som på grund av upprörda känslor går i taket är fullt förklarigt, det är det många av oss som gjort emellanåt, jag försvarar inte Mojo:s angrepp för det men försöker förklara hur jag ser på det.

Man ska inte ägna sig åt personangrepp, om det ändå händer så kan man ju faktiskt be om ursäkt. Sedan är det ju faktiskt så att vi alla måste ha en broms också, vem vinner på att man bara fortsätter att gå på när man märker att säkringarna börjar brinna för en person? Kan inte bägge parter försöka bidra till att sansa diskussionen?

Som sagt, jag tar inte parti för varken Makten Figge eller Mojo, utan konstaterar bara att det är trist att han avreggat sig.
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

figgebass skrev: Jag vet iofs att en del (graf bla , har jag för mej) undrade vad han höll på med men....ja ja....
Det finns tillfällen då folk undrar vad jag håller på med också. Jag kallar ju folk för idioter så fort jag köper en P-bas..... :oops: Fast mitt sanna, riktiga, jag brukar komma fram till slut ändå..... På gott och ont..... ;)

Men lite mer seriöst, jag har ju klagat på dig, Figge, ett flertal gånger och då känner (eller kände, då vi ju inte träffats på 15 år...) vi varandra litegrand och jag VET att du är en rekorderlig pöjk. Jag har ju träffat Makten också och har bara bra saker att säga men ibland kan man ju bli lite förundrad över vad han skriver här på forumet.... :lol:

Liten paralell. Förr, inte så mycket nu för tiden, hängde jag en del på ett bra svenska dykforum (dykarna.nu). Lite samma stuk som här. Lite nybörjare och en del die-hard dykare men det som var gemensamt för dom flesta var att alla var ganska seriösa och ville lära sig. Bra ton i diskussionerna och alla över lag var nyanserade och trevliga. Förutom en snubbe. Han skrev dom mest besynnerliga inlägg och levde rövare och gjorde folk skitförbannade. RIKTIGT jobbig snubbe. Alla höll på att bråka med honom i nästan 1,5 års tid och det var alltid han som började. Det pratades om att utesluta honom men han gick aldrig så där alldeles FÖR långt över gränsen men han var jobbig som tusan. Så han fick under protester hållas. Sen föll det sig inte bättre än att jag skulle ut på en dykutfärd här i Östersjön. Med båt. Vi skulle vara borta 3 dagar och det skulle dykas på vrak. Och när jag klev ombord visade det sig att den jobbige snubben från dykforumet OCKSÅ skulle med på utfärden. Jag hade aldrig träffat honom IRL men visse vad han hette och hur han såg ut då han hade en sjujävla massa bilder på sig själv på forumet. Jag hade ingen kompis med mig på utfärden och det hade inte han heller så vi blev ihopklumpade som ett dykpar (Inga bögskämt nu, tack. :) Man dyker alltid två och två). Jag såg helt plötsligt INTE fram emot att dyka. Men till min stora förvåning, och förtjusning, visade det sig att han i verkliga livet var en OTROLIGT trevlig snubbe och en väldigt duktig dykare. Och otroligt hjälpsam. Han kollade alltid med folk om hur dom mådde och om han kunde hjälpa till med någonting. Allt från att hjälpa till med utrustning, fylla luft och annat. Riktigt genuint trevlig och omtänksam. Så dykutfärden blev väldigt lyckad och vi hade hur trevligt som helst. Men sen dagen efter när vi var tillbaka på dykforumet så var han likadan igen. Dryg, provocerande och allmänt jobbig. Jag har dykt med honom fler gånger efter det och det har alltid varit skojjiga dyk och trevligt men han KAN inte föra sig på webben. IRL och webben förvandlar honom till Dr. Jekyll och Mr. Hyde..... Besynnerligt men lärorikt.

Det jag lärt mig är att man inte ska ta för givet att någon är otrevlig i verkligheten om han/hon inte riktigt kan uppföra sig på ett forum. Och vise versa. Men i det stora hela är ju alla bra människor men vissa människor glömmer ibland bort att dom på ett forum endast uttrycker sig i skrift och då ser man inte hållning och ansiktsuttryck eller hör tonfall i rösten. Och då kan det bli lite galet ibland. Det jag försöker säga är att vi ska komma ihåg att vara öppensinnade och, givetvis, rätta varandra när någon är ute och cyklar men glöm inte bort att detta faktiskt inte är IRL. Vi missförstår ibland och ibland är man trött (eller full som vi nog sett exempel på också. :D ) och då kan man ibland uttrycka sig lite konstigt.

Långt inlägg..... Ursäkta. :)

//J
Senast redigerad av Jan Hellman den mån 15 sep 2008, 12:46, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

barium skrev:
Tror inte att Grafen syftade på kultur i detta fall utan mer syfta på uttrycket "man får ta seden dit man kommer"....... Eller....??? :?

//J
barium
Medlem+

Inlägg av barium »

Hellboy skrev:
barium skrev:
Tror inte att Grafen syftade på kultur i detta fall utan mer syfta på uttrycket "man får ta seden dit man kommer"....... Eller....??? :?

//J
Same shit different haircut... :-D

Men det jag menar med att förstöra är att trådarna han skrivit i kommer bli kryptiska att läsa när en parts inlägg är borta.
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

barium skrev:
Hellboy skrev:
barium skrev:

//J
Same shit different haircut... :-D

Men det jag menar med att förstöra är att trådarna han skrivit i kommer bli kryptiska att läsa när en parts inlägg är borta.
Jo ,så är det ju men det hör kanske till friheten på internet, eller? Han har ju inte brutit mot någon lag precis. Som alla dom som laddar ner musik illegalt och tycker att det är ok....... :twisted: Så länge man inte bryter mot lagen är allt ok för mig. Och i min värld är han varmt välkommen tillbaka. :)

//J
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++

Inlägg av GandhiMK2 »

Hellboy skrev:Så länge man inte bryter mot lagen är allt ok för mig.

//J
Njahej du..det tror jag inte på...
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

figgebass skrev:
Hellboy skrev:Så länge man inte bryter mot lagen är allt ok för mig.

//J
Njahej du..det tror jag inte på...
Säger jag, förresten..... Jag har ju skakat galler ju. :roll:

//J
Användarvisningsbild
BB3000S
VIP medlem

Inlägg av BB3000S »

Tror du har en mycket bra poäng med din dykarhistoria Hellboy.
Det skrivna ordets förbannelse osv...
| BB1000| BB2000 | BB3000 | BB5000 |
| Stingray | Jazz | Precision | Cirrus |

| Aguilar db680 | Ampeg SVT-IIp | EBS HD350 |
| Bergantino AE410 | EBS ProLine 410 | Carvin 410+118 |

gäst

Inlägg av gäst »

barium skrev:
Varför är det oacceptabelt? Man bryter inte mot någon lag när man raderar sina inlägg. Inte heller finns det såvitt jag vet någon lokal forumsregel som man accepterar iochmed att man registrerar sig som säger att det inte är tillåtet att radera sina äldre inlägg.
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

Quotade inlägg finns väl för övrigt kvar ändå?
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
gäst

Inlägg av gäst »

TDHP skrev:Quotade inlägg finns väl för övrigt kvar ändå? Förövrigt så åt jag barn till frukost.
Japp, det stämmer.
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

BB3000S skrev:Tror du har en mycket bra poäng med din dykarhistoria Hellboy.
Det skrivna ordets förbannelse osv...
Jag är så otroligt intelligent!! :lol:

//J
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

Johannes skrev:
TDHP skrev:Quotade inlägg finns väl för övrigt kvar ändå? Förövrigt så åt jag barn till frukost.
Japp, det stämmer.
Hm, tycker du att jag är lite otäck så där?
TDHP
gäst

Inlägg av gäst »

TDHP skrev:
Johannes skrev:
Japp, det stämmer.
Hm, tycker du att jag är lite otäck så där?
Hahaha, nej då.
Det där är förresten Gösta Ekmans kommentar. Den när Papphammar äter på restaurang. Stor humor.
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

Haha!
Gösta Ekman är faktiskt själva motsatsen till trist!
Genialisk!
TDHP
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++

Inlägg av GandhiMK2 »

TDHP skrev:Haha!
Figge är faktiskt en illaluktande typ!
Genialisk!
Va?! Vaffan säger du!!?
;-)
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Gäst
Kontot är inaktiverat

Inlägg av Gäst »

figgebass skrev:
TDHP skrev:Figge är en skitstövel...ska spöa på han när jag ser honom...
Kom igen då din dryge fan
Tycker att det är lite tryckt stämning här...och det där med källkritik kan vara viktigt... :wink:
gäst

Inlägg av gäst »

Roland skrev:
figgebass skrev:
TDHP skrev:Figge är en skitstövel...ska spöa på han när jag ser honom...
Kom igen då din dryge fan
Tycker att det är lite tryckt stämning här...och det där med källkritik kan vara viktigt... :wink: Förresten... Johannes, skit på dig, ditt helvetes dumarsle!
Nä nu j.....
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++

Inlägg av GandhiMK2 »

Roland skrev:
figgebass skrev:
TDHP skrev:Figge är en sötnos...ska ge honom min p-bas när jag ser honom...
Kom igen då din snygge fan
Tycker att det är lite tryckt stämning här...men det är ju så det kan kännas när man ska få barn snartt... :wink:
Känns så skönt att snart vara med en ordentlig p-bas...tack Adhd!
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

figgebass skrev:
TDHP skrev:Haha!
Figge är faktiskt en illaluktande typ!
Genialisk!
Va?! Vaffan säger du!!?
;-)
Japp, jag står för allt jag säger! :lol:

http://pratabas.se/viewtopic.php?t=6642
TDHP
Användarvisningsbild
Basmagnus
Medlem++

Inlägg av Basmagnus »

Jag hatar er alla!
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

Basmagnus skrev:Jag hatar er alla!
Haft en skön helg? :D
TDHP
Användarvisningsbild
Basmagnus
Medlem++

Inlägg av Basmagnus »

TDHP skrev:
Basmagnus skrev:Jag hatar er alla!
Haft en skön helg? :D
Haha! Varit ledig, det kanske är problemet :wink:
Syftade mest på mitt inlägg i Hellboy´s galna tråd tidigare.
Eftersom tonen var lite väl trevlig här så tänkte jag släppa fram det jag känner innerst inne
Skriv svar