figgebass skrev:
Jag vet iofs att en del (graf bla , har jag för mej) undrade vad han höll på med men....ja ja....
Det finns tillfällen då folk undrar vad jag håller på med också. Jag kallar ju folk för idioter så fort jag köper en P-bas.....

Fast mitt sanna, riktiga, jag brukar komma fram till slut ändå..... På gott och ont.....
Men lite mer seriöst, jag har ju klagat på dig, Figge, ett flertal gånger och då känner (eller kände, då vi ju inte träffats på 15 år...) vi varandra litegrand och jag VET att du är en rekorderlig pöjk. Jag har ju träffat Makten också och har bara bra saker att säga men ibland kan man ju bli lite förundrad över vad han skriver här på forumet....
Liten paralell. Förr, inte så mycket nu för tiden, hängde jag en del på ett bra svenska dykforum (dykarna.nu). Lite samma stuk som här. Lite nybörjare och en del die-hard dykare men det som var gemensamt för dom flesta var att alla var ganska seriösa och ville lära sig. Bra ton i diskussionerna och alla över lag var nyanserade och trevliga. Förutom en snubbe. Han skrev dom mest besynnerliga inlägg och levde rövare och gjorde folk skitförbannade. RIKTIGT jobbig snubbe. Alla höll på att bråka med honom i nästan 1,5 års tid och det var alltid han som började. Det pratades om att utesluta honom men han gick aldrig så där alldeles FÖR långt över gränsen men han var jobbig som tusan. Så han fick under protester hållas. Sen föll det sig inte bättre än att jag skulle ut på en dykutfärd här i Östersjön. Med båt. Vi skulle vara borta 3 dagar och det skulle dykas på vrak. Och när jag klev ombord visade det sig att den jobbige snubben från dykforumet OCKSÅ skulle med på utfärden. Jag hade aldrig träffat honom IRL men visse vad han hette och hur han såg ut då han hade en sjujävla massa bilder på sig själv på forumet. Jag hade ingen kompis med mig på utfärden och det hade inte han heller så vi blev ihopklumpade som ett dykpar (Inga bögskämt nu, tack.

Man dyker alltid två och två). Jag såg helt plötsligt INTE fram emot att dyka. Men till min stora förvåning, och förtjusning, visade det sig att han i verkliga livet var en OTROLIGT trevlig snubbe och en väldigt duktig dykare. Och otroligt hjälpsam. Han kollade alltid med folk om hur dom mådde och om han kunde hjälpa till med någonting. Allt från att hjälpa till med utrustning, fylla luft och annat. Riktigt genuint trevlig och omtänksam. Så dykutfärden blev väldigt lyckad och vi hade hur trevligt som helst. Men sen dagen efter när vi var tillbaka på dykforumet så var han likadan igen. Dryg, provocerande och allmänt jobbig. Jag har dykt med honom fler gånger efter det och det har alltid varit skojjiga dyk och trevligt men han KAN inte föra sig på webben. IRL och webben förvandlar honom till Dr. Jekyll och Mr. Hyde..... Besynnerligt men lärorikt.
Det jag lärt mig är att man inte ska ta för givet att någon är otrevlig i verkligheten om han/hon inte riktigt kan uppföra sig på ett forum. Och vise versa. Men i det stora hela är ju alla bra människor men vissa människor glömmer ibland bort att dom på ett forum endast uttrycker sig i skrift och då ser man inte hållning och ansiktsuttryck eller hör tonfall i rösten. Och då kan det bli lite galet ibland. Det jag försöker säga är att vi ska komma ihåg att vara öppensinnade och, givetvis, rätta varandra när någon är ute och cyklar men glöm inte bort att detta faktiskt inte är IRL. Vi missförstår ibland och ibland är man trött (eller
full som vi nog sett exempel på också.

) och då kan man ibland uttrycka sig lite konstigt.
Långt inlägg..... Ursäkta.
//J