Tjoffe skrev:Jag bara funderar kring varför en basist måste ha med sig ytterligare en basist på kompsidan.. jag trodde inte att man behöver kompa ett kompinstrument!? ungefär som att ha två trumset i ett band..
Nu kommer en massa inlägg med filmer på band med två trummisar.. -störtskönt
by the way! Detta är en insamlingtråd för de som vill köpa en gitarr åt wooten.. inte för dem som blir arga för att man försöker hjälpa till och styra in grabben på rätt instrument
Tjoffe skrev:Jag bara funderar kring varför en basist måste ha med sig ytterligare en basist på kompsidan.. jag trodde inte att man behöver kompa ett kompinstrument!? ungefär som att ha två trumset i ett band..
Nu kommer en massa inlägg med filmer på band med två trummisar.. -störtskönt
by the way! Detta är en insamlingtråd för de som vill köpa en gitarr åt wooten.. inte för dem som blir arga för att man försöker hjälpa till och styra in grabben på rätt instrument
Newsflash: Man kan göra annat än att kompa på en bas om man nu vill det. Välkommen till verkligheten!
Thunderfunk 550-B
EBS 2*12 NEO
Corvette Hot Rod 2005
Thumb BO 01
Tjoffe skrev:Här postar jag en tråd för alla som tycker att vi startar en insamling och köper en elgitarr åt Vicke wooten!
Tror du att du vinner nån sorts cred-poäng för det här eller?
Om du försökte vara rolig var det ett dåligt försök. Oavsett vad du tycker om Wooten går det inte att förneka 1. att han är en ruskigt duktigt basist, en av de bästa och 2. att bas är ett utmärkt soloinstrument.
Jag tyckte det var lite kul iaf.
Sen råder det väl ingen tvekan om att herr Wooten är just en ruskigt duktig basist.
Bas är ett fantastikt instrument!
Manne Basic XLR- Yamaha BBN5 - Fender precision - Fender Kingman - Squier Cklassic Vibe
Jazz, Hiwatt B40 köksstärkare.
Ashdown MAG300EVO II med Hartke VX115, Sunn 4x10. PrataBasdist nr 3, Boss SYB-5, Ampeg PF-500, TKS 212
Tjoffe skrev:Här postar jag en tråd för alla som tycker att vi startar en insamling och köper en elgitarr åt Vicke wooten!
Tror du att du vinner nån sorts cred-poäng för det här eller?
Om du försökte vara rolig var det ett dåligt försök. Oavsett vad du tycker om Wooten går det inte att förneka 1. att han är en ruskigt duktigt basist, en av de bästa och 2. att bas är ett utmärkt soloinstrument.
Jag tyckte det var lite kul iaf.
Sen råder det väl ingen tvekan om att herr Wooten är just en ruskigt duktig basist.
Det bästa kanske vore om man helt sonika förbjöda halsar som gav möjlighet till mer än 10 band så man slapp sådant pack som försökte sig på något?[/quote]
Alltså... Du är inte helt ute och cyklar.. Jag har hört om en basist som lät bygga en tvåsträngad bas. Det skulle ju faktiskt kunna vara något..
Tjoffe skrev:Det bästa kanske vore om man helt sonika förbjöda halsar som gav möjlighet till mer än 10 band så man slapp sådant pack som försökte sig på något?
Alltså... Du är inte helt ute och cyklar.. Jag har hört om en basist som lät bygga en tvåsträngad bas. Det skulle ju faktiskt kunna vara något..[/quote]
Tjoffe skrev:Vilket förträffligt sätt att skaffa sig ovänner på!
Snart är forumet uppdelat i två läger..
De som vill knivhugga Tjoffe och de som vill ryggdunka Tjoffe.
Inte då.. finns fler grupper:
De som vill steka Tjoffe.
De som vill gnida in Tjoffe i vaselin.
De som vill hylla Tjoffe.
Och:
De som vill se/höra Tjoffe spela något själv.. gärna på bas..
Dessa är bara exempel.. finns säkert fler..
(notera att jag inte på något vis skulle vara allvarlig här.. gäller framförallt vaselinet!)
HAha! Det finns gamla inspelningar på myspace med ett band jag lirat i. Jag gör lite sura försök att slapa i vissa låtar och det är otajt och dåligt mixat... Men det är ju iallafall mat åt alla wooten-anhängar som gärna sågar mitt spel.
Bandet heter captain doghound och ska finnas på myspace.. mer än så vet jag inte..
Peace!
ps. är du verkligen helt säker på att du backar angående vaselinet? ds
Tjoffe skrev:Det bästa kanske vore om man helt sonika förbjöda halsar som gav möjlighet till mer än 10 band så man slapp sådant pack som försökte sig på något?
Alltså... Du är inte helt ute och cyklar.. Jag har hört om en basist som lät bygga en tvåsträngad bas. Det skulle ju faktiskt kunna vara något..
Basisten i DAD.[/quote]
Tack kompis! Har förövrigt en skiva med DAD.. Den är bra.
Basisten i DAD.[/quote]
Eva Dahlgren har också en tvåsträngad specialbygd bas.
kanske finns en marknad för sånna? Tjoffe kan ju starta med å tjacka en också.
Sandberg C II Custom, Sandberg Custom II fl, Maruszczyk frog Custom fl, Premium 1205E, Fender AM Jazz, Fender AM Delux Jazz, Fender AM Jazz-1977, Squier J fretl. EBS 650, EBS 412, EBS Neo G 210, Hagström BT50,+212,Luxor Rörstärk -58, Trace E, GK 500 mb
Anders!! Var hittar du alla världsklass smileys??? Ja, jag är skitkass på att surfa.. Ändå har jag tid, sitter på jobbet och gör ingenting, läser den här tråden bl a.. Förundrande hur lite det krävs för att dela upp folk i två läger. Inte underligt det krigas..