Perennial skrev:Måste vara trist att leva i en värld där subjektivitet anpassad till ens begränsningar ställer kraven på kvalité.
Menar du att Johannes är en dålig basist?
Menar du att jag menar att Johannes är en dålig basist?
Nä men seriöst, har ingen aning, aldrig hört honom. Vadådå?
Det där med att subjektivitet anpassad till ens begränsningar, jag förstår inte riktigt vad du menar med det... (jag är trött idag och behöver hjälp ).
Jag kunde inte alla Sabbath-låtar men bra många när jag gick på högstadiet. Gör det mig lika bra som Geezer? Nej, inte en chans. Lika lite som jag kan fånga hans feeling, lika lite är jag säker på att Perennial inte fångade Deacons feeling, vare sig vid 17 års ålder eller nu. Det finns 17-åringar som spelar Jacos (eller valfri bashjältes) låtar, är han också begränsad?
Perennial skrev:Måste vara trist att leva i en värld där subjektivitet anpassad till ens begränsningar ställer kraven på kvalité.
...Men om han spelar som Deacon, så är det väl inget att höra.
Jag spelar ytterst sällan i Deacons style beroende på att jag nästan aldrig spelar Queen-låtar. Hans stil passar liksom inte alls in i den musik jag oftast spelar. Jag hade dock älskat att vicka i ett Queen-tributeband, det hade varit hur kul som helst.
Det där med att subjektivitet anpassad till ens begränsningar, jag förstår inte riktigt vad du menar med det... (jag är trött idag och behöver hjälp ).
Man brukar gilla och anpassa sin smak till det trygga, spelbara och bekanta, när motivationen är slut eller svajar. Alltså oftast med åldern.
Och då ser man upp till lirare och uppfinner obefintliga attribut för att urskulda sina brister istället för att ta utmaningen och sätta sig ner och göra något åt saken.
Johannes skrev:Jag kunde inte alla Sabbath-låtar men bra många när jag gick på högstadiet. Gör det mig lika bra som Geezer? Nej, inte en chans. Lika lite som jag kan fånga hans feeling, lika lite är jag säker på att Perennial inte fångade Deacons feeling, vare sig vid 17 års ålder eller nu. Det finns 17-åringar som spelar Jacos (eller valfri bashjältes) låtar, är han också begränsad?
Nej, jag menar att jag har tagit mig tiden att spela det han spelar och att grubbla över hans insats.
"Feeling"?...."Groove"?... Skitord i min värld.
Musik rör en eller inte och det är subjektivt.
Det är mycket mer troligt att Gud finns än att groove finns. Det finns få mer besudlade ord som allmänt används för teknisk begränsing än "feeling och groove." Man skulle utan problem kunna säga att du som 17åring hade mer feeling än Butler och inte ens du själv skulle kunnat säga emot.
funkys**t skrev:John Deacon är grym! Det räcker med att höra på hans linjer på Under Pressure och hans egna låt Anotherone Bites The Dust, som är Queens största hit.
Jag antar att han får skit för att han märks för lite, men jag tycker det är briljant.
Balladspelet är också kanon. Smakfullt och vackert.
Mike skrev:Skönt att Queen la ner, så man slipper att höra på eländet...
HAHAHA!!
Jag dör... HAHAHAHA!!
Allvarligt?
Falsettsång, tights utan tröja, hårig som fabriksny Helly Hansen?
Hur fan kunde dom lyckas alls?
Måste ligga nån stor konspiration bakom.
Förmodligen nån kommunist.
Perennial skrev:
Nej, jag menar att jag har tagit mig tiden att spela det han spelar och att grubbla över hans insats.
Det är mycket mer troligt att Gud finns än att groove finns. Det finns få mer besudlade ord som allmänt används för teknisk begränsing än "feeling och groove." Man skulle utan problem kunna säga att du som 17åring hade mer feeling än Butler och inte ens du själv skulle kunnat säga emot.
Bullshit.
Fan nu blev jag på dåligt humör.
Problemet är att man inte kan mäta musikalisk kvalitet. Man kan tycka saker, men det går inte att leda i bevis på vare sig det ena eller andra sättet.
Däremot tror jag väldigt mycket mer på groove än Gud. Har man upplevt det så vet man att det finns.
Perennial skrev:
Bullshit.
Fan nu blev jag på dåligt humör.
Problemet är att man inte kan mäta musikalisk kvalitet. Man kan tycka saker, men det går inte att leda i bevis på vare sig det ena eller andra sättet.
Däremot tror jag väldigt mycket mer på groove än Gud. Har man upplevt det så vet man att det finns.
Jag tycker snarare tvärtom, har man upplevt det så vet man att ordet missbrukas ständigt av basägande pajaser.
Har man upplevt det så tar man avstånd från ordet samtidigt som man närmar sig musiken.