Richard Bona på Fasching!

Prata om olika basister, kända som okända
Användarvisningsbild
Fläppen
Medlem+

Inlägg av Fläppen »

Jag tycker att han använder basen på ett underbart sätt, både som komp och soloinstrument. Jag kan dock förstå dem som sett honom flera gånger och tycker det blir tröttsamt. Jag har sett två gig och blev förvånad av hur mycket som var lika dem emellan, t.o.m. en del skämt var samma. En underbar musiker är han ändå tycker jag. Han är ju så tekniskt skicklig så att han med automatik hamnar i "dissningsdiket". En annan sådan är ju Mark King som också har helt bländande teknik och som det också svänger gott om och som förvånansvärt många påstår är tråkig.
TheFlap
Medlem i PrataBas gubbklubb 40+....(70-)
Jazz-62, P-63, Bassline Worp Art V
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++

Inlägg av GandhiMK2 »

Samuel skrev:Du måste hålla med om att det är skönt att han inte kör fender som många andra, den är rätt sjysst tycker jag!
Nähä du, Samuel.Skulle jag hålla med om det så skulle jag ljuga! ;-)
Mögelbaskatastrofa!! =)
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem

Inlägg av Liten »

Wall skrev:Han sjunger ju rätt så bra.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=iimMKWF7SK0[/youtube]
Kanske ett gammalt klipp men skit samma.
Tindo tindo tindafee.
/Wall
mannen i den röda tröjan rockade! Satt ock njöt hela vägen till slutet.. när Bona börjar med samma gammla krussiduller igen.. så synd.. på ett annars så musikaliskt framträdande..
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++

Inlägg av GandhiMK2 »

Jag lyssnade tack och lov aldrig så långt...jag såg bara sålänge han sjöng och trodde att han spelade gitarr....då lät han lite som min polare vars skiva jag gett ut. KÖP DEN SNÄLLA!! ;-) Vi måste få ihop lite deg så att vi kan betala alla musiker ,ljudtekniker och studios som riskat med sin tid. Riktigt ok line up faktiskt....Per Lindvall, Staffan Astner, Moh Denebi, Putte Nelson, Glen Scott, Bernard Löhr, Magnus Frykberg....and the list goes on...
Kolla in den om ni gillar lite afrikkan stailiie...=)

http://www.myspace.com/andredelangmusic
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
Wall
Medlem+

Inlägg av Wall »

Liten skrev:mannen i den röda tröjan rockade! Satt ock njöt hela vägen till slutet.. när Bona börjar med samma gammla krussiduller igen.. så synd.. på ett annars så musikaliskt framträdande..
Jag fattar inte ironi så jag passar på att nämna att mannen i den röda tröjan är Bobby McFerrin.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=sYIIhis6jfI[/youtube]

Som hade en hit i slutet på 80-talet.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=yjnvSQuv-H4[/youtube]

Så nu ska jag inte OT mer.
Hälsar,
/Wall
Hänger numer på bassnack.se! Det trevligaste stället du kan hitta på internet.
Samuel
Medlem

Inlägg av Samuel »

Liten skrev:
Wall skrev:Han sjunger ju rätt så bra.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=iimMKWF7SK0[/youtube]
Kanske ett gammalt klipp men skit samma.
Tindo tindo tindafee.
/Wall
mannen i den röda tröjan rockade! Satt ock njöt hela vägen till slutet.. när Bona börjar med samma gammla krussiduller igen.. så synd.. på ett annars så musikaliskt framträdande..
okej, jag kan förstå bonatröttheten om han kör på liknande grejer konsert efter konsert. det är klart, jag känner ju själv igen det mesta han gör på klippet från konserten jag såg

men, vafasen.. jag är nykär, låt mig vara det!
Användarvisningsbild
edvin
Medlem++

Inlägg av edvin »

Samuel skrev:Du måste hålla med om att det är skönt att han inte kör fender som många andra, den är rätt sjysst tycker jag!
Han kör Fender också
grejor
Samuel
Medlem

Inlägg av Samuel »

det också!
Användarvisningsbild
Peavey Dude
Medlem++

Inlägg av Peavey Dude »

har sett Richard Bona 2 gånger i Helsingborg och han är HELT makalös jag vill se honom igen!!8)
Yamaha TRB4-II/ LTD F405 / Peavey 410TVX / GK Backline 600
Användarvisningsbild
maxoges
Medlem++

Inlägg av maxoges »

figgebass skrev:
Nähä du, Samuel.Skulle jag hålla med om det så skulle jag ljuga! ;-)
Mögelbaskatastrofa!! =)
Det hade förstås varit bättre om han hade en hemrelicerad Pbaskopia som han satt en fenderdekal på. 8)
Skriv svar