Teddy Walter

Prata om olika basister, kända som okända
Användarvisningsbild
Ale
Medlem++

Inlägg av Ale »

bootsy skrev:
Le Contrebasse skrev: (om det här ny är Teddy Walter, vilket jag tror, och vilket vore väldigt roligt att han hittat hit, ack vad den här utflykten vore pinsam)
Det är lika bra att även TW vänjer sig vid den off topic-festival som PrataBas ändå oftast blir...
Så sant så, lika bra att det börjar i tid.
Fender
Ampeg
Nova Craft
BassLobster

Inlägg av BassLobster »

DoggyD skrev: Hur vet vi att DU är BassLobster ?
Enkelt! Jag är helt okänd...
Senast redigerad av BassLobster den fre 05 sep 2008, 19:56, redigerad totalt 1 gånger.
BassLobster

Inlägg av BassLobster »

Or to simplity this all...

Hi dudes, my name is Marcus Miller :playing:

Got it now? :vinkar:
Användarvisningsbild
DoggyD
Medlem++

Inlägg av DoggyD »

BassLobster skrev:
Or to simplity this all...

Hi dudes, my name is Marcus Miller :playing:

Got it now? :vinkar:
Marcus Who ?
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+(+)
Användarvisningsbild
hosse
Medlem+++

Inlägg av hosse »

pungkrock.
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish

snus och kaffe, a match made in heaven.

"When in doubt, skriv 'dom'."
BassLobster

Inlägg av BassLobster »

DoggyD skrev: Marcus Who ?
Ok...you didn't get it...
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem

Re: walter

Inlägg av Geddan »

Hellboy skrev:Sen gick jag smått exalterad in till ägaren av butiken, Tomas Danko
Fasen jag har ngt knäppt minne från mitten av 80-talet med den mannen.
Han började diskutera ngt som verkade underligt och långsökt med oss, när han hörde att vi var från Falun.
Fasen att jag inte minns detaljerna, men det hade ngt att göra med hjälp med leveranser tror jag.
Jag minns iaf att Tomas Danko blev ett internt skämt mellan mig och min kompis efter det.

Skoj att namnet dök upp. :P
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

Geddy_Lee skrev: Jag minns iaf att Tomas Danko blev ett internt skämt mellan mig och min kompis efter det.
:P
Förvånar mig inte alls.

//J
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hellboy skrev:Det var på Förstärkardoktorn i början av 90-talet. För övrigt en butik som jag faktiskt skäms över att jag jobbat på. :oops:
Jag har också jobbat där och om någon känner för att prata mer skit om stället så kommer jag inte att protestera... ;)
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

GrafZeppelin skrev:
Hellboy skrev:Det var på Förstärkardoktorn i början av 90-talet. För övrigt en butik som jag faktiskt skäms över att jag jobbat på. :oops:
Jag har också jobbat där och om någon känner för att prata mer skit om stället så kommer jag inte att protestera... ;)
Jag började jobba där den 11:e mars 1991 och var precis nyutsläppt från fängelset (jag klär inte i grönt). Min första dag på jobbet hände följande:

Jag klev in i butiken klockan 10.00 och fick en liten lektion i hur kassaapparaten funkade. Sen gick jag ett varv i lokalen och kollade in sortimentet litegrand och tog en sväng ut på lagret. Bl.a. var jag inne och rotade lite snabbt i digitalpianoavdelningen. Sen gick jag bort till disken och växlade några ord med Tomas Danko. Då klev dagens första kund in. Tomas tittade på mig och sa: "Gå och prata med honom och visa vad du går för. Sälj nå´t."

Jag gick bort till kunden och sa Hej och undrade om jag kunde hjälpa till med något, varpå kunden sa: "Jag är intresserad av ett digitalpiano. Vilket är bäst?" Jag hade mer eller mindre varit inne på digitalpianoavdelningen i några minuter bara och det enda jag lagt märke till var att det stod ett Technics PX-66 där, det dyraste digitalpianot i butiken, och ett sådant hade en kompis till mig haft och han var nöjd. Så jag rekommenderade det varpå kunden sa: "Bra. Då tar jag ett sådant. Tar ni kort?" Vilket vi ju gjorde så kunden och jag gick bort till disken, jag tog betalt och skrev kvitto sen hjälpte jag honom att bära upp ett ouppackat PX-66 från lagret ut till kundens bil.

Hela proceduren tog max 7 minuter. Tomas tappade hakan och stod och stammade i en kvart. Jag hade bonntur men han trodde att jag var världens bästa försäljare.

Senare på dagen kom det in en ny kund i butiken. Tomas och jag stod återigen och pratade vid disken.

Kunden gick fram till Tomas och frågade: "Hej. Ni säljer ju 3 1/2-tums disketter (det här var som sagt ett tag sedan). Vad är det för skillnad på en så´n här märkesdiskett som det står Maxell på som kostar 20:-/styck och en noname-diskett som kostar 10:-/styck?" Tomas är inte, och har aldrig varit, en datagubbe och jag hör Tomas säga följande till kunden: "Dom dyrare brusar mindre". Jag bröt ihop!!! Det var det skojjigaste jag hört på flera år så jag skrattade så att tårarna rann. Tomas gav mig "the evil eye" och gick därifrån och lämnade mig där med kunden. Jag förklarade för kunden att det inte var någon större skillnad men att han kunde välja dom dyrare om det var viktiga saker han skulle lagra. Och att det eventuellt kunde finnas några fler defekta disketter procentuellt sätt bland dom billigare. Om han inte var så noga och ville spara pengar funkade säkert noname-disketterna helt ok. Kunden köpte 50 märkesdisketter och gick.

Det är möjligt att billiga cassettband brusade mer än dyra men disketter är lagringsmedia och brusar som bekant inte. Dom låter inte över huvudet taget utan dom lagrar data.

Efter några minuter kom Tomas ut i butiken igen och ropade in mig på kontoret. Där fick jag den värsta och mest högljudda utskällning jag någonsin fått i mitt liv. Han tyckte att jag gjort bort honom inför kunden då jag börjat skratta. Jag tyckte att, göra bort sig, det klarar han bra utan min hjälp minsann och om han inte har kompetens inom ett område gör han bäst i att hålla tyst. Då blev han skogstokig och hotade med att ge mig sparken. Varpå jag lite snyggt flikade in att det vore nog inte så smart och sen nämnde jag digitalpianoförsäljningen tidigare samma morgon. Då lugnade han ner sig och bad mig lämna kontoret. Han behövde fundera.

Jag gick ut och ställde mig vid disken. Efter en kvart kom han ut och gick och strök längs väggarna i butiken länge och väl. Han plockade upp någon gitarr och putsade den och sen ställde han lite prylar tillrätta. Han kom närmare och närmare disken hela tiden. Och till slut så stod han där bredvid mig. Vi sade inte ett ord på flera minuter. Sen bad han om ursäkt. Han förklarade att datorer inte var hans starka sida och han var ju lite äldre och då är det svårare att lära sig nya tekniska saker. Sen sa han: "Du vet ju hur det är med gamla hundar......" Varpå jag sa: "Du vet väl vad man gör med gamla hundar?" "Nä", svarade Tomas. "Dom skjuter man", sa jag. Sen började båda att gapskratta och så var det bråket över. Och arbetsdagen också så det var dags att gå hem.

Så var min första dag på jobbet, den 11 mars 1991. Nyligen utsläppt från kåken.

//J
Användarvisningsbild
rokker
Medlem+

Inlägg av rokker »

Hellboy skrev: "Dom dyrare brusar mindre"
HAHA bland det roligaste jag läst på länge!! Tack för skrattet :lol:
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

rokker skrev:
Hellboy skrev: "Dom dyrare brusar mindre"
HAHA bland det roligaste jag läst på länge!! Tack för skrattet :lol:
Det var lite. Det är därför jag är här.... :oops:

//J
Användarvisningsbild
Kale
Medlem+

Inlägg av Kale »

Hellboy skrev:Jag började jobba där den 11:e mars 1991 och var precis nyutsläppt från fängelset (jag klär inte i grönt). Min första dag på jobbet hände följande...
Hehe. Vilken gó känsla det måste ha varit...
Vapenvägran? (inte mord väl?)
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

Kalebas skrev:
Hellboy skrev:Jag började jobba där den 11:e mars 1991 och var precis nyutsläppt från fängelset (jag klär inte i grönt). Min första dag på jobbet hände följande...
Det var färgen GRÖN som inte matchar mina ögon. Om man mördar någon brukar det spruta blod. Röd är färgen då. :dumglad: :hug:

//J
Användarvisningsbild
BB3000S
VIP medlem

Inlägg av BB3000S »

Hellboy skrev:
Kalebas skrev:
Det var färgen GRÖN som inte matchar mina ögon. Om man mördar någon brukar det spruta blod. Röd är färgen då. :dumglad: :hug:

//J
:shock: Åkte du in för det? På 90-talet?? :shock:
| BB1000| BB2000 | BB3000 | BB5000 |
| Stingray | Jazz | Precision | Cirrus |

| Aguilar db680 | Ampeg SVT-IIp | EBS HD350 |
| Bergantino AE410 | EBS ProLine 410 | Carvin 410+118 |

Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

BB3000S skrev:
Hellboy skrev:
Kalebas skrev:

//J
Höll mig undan ganska länge. Vart utomlands och spelade och höll på. Så jag vart helt plötsligt 25 när dom väl fick tag på mig. Så det vart väl att pynta för gamla synder. Vanligt folk gör lumpen när dom är 18. Jag vart 25 och då kändes det inte så befogat. Vart en månad på öppen anstalt. Vilket jag INTE ångrar på något sätt!! :)

//J
Användarvisningsbild
BB3000S
VIP medlem

Inlägg av BB3000S »

Hellboy skrev:
BB3000S skrev:
Hellboy skrev:
Kalebas skrev:

//J
Höll mig undan ganska länge. Vart utomlands och spelade och höll på. Så jag vart helt plötsligt 25 när dom väl fick tag på mig. Så det vart väl att pynta för gamla synder. Vanligt folk gör lumpen när dom är 18. Jag vart 25 och då kändes det inte så befogat. Vart en månad på öppen anstalt. Vilket jag INTE ångrar på något sätt!! :)

//J
+ på det!
Jag tyckte som du 1989, och valde Arlanda ett år istället. Ett av de bästa åren i mitt liv, iaf med avseende på bas-spel och konsertbesök i Sthlm. :D

*Tillägg* Tack för att du tar dig tiden att skriva ner såna stories som ovan - otroligt underhållande och kul läsning!

Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

BB3000S skrev: + på det!
Jag tyckte som du 1989, och valde Arlanda ett år istället. Ett av de bästa åren i mitt liv, iaf med avseende på bas-spel och konsertbesök i Sthlm. :D

Till saken hör att jag faktiskt sökte vapenfri och till och med lyckades tjata till mig två (!)!! vapenfritjänst-utredningar. Avslag båda gångerna. Och då kände jag att det fick vara.....
BB3000S skrev: *Tillägg* Tack för att du tar dig tiden att skriva ner såna stories som ovan - otroligt underhållande och kul läsning!
Tack själv. Har inget att göra. Spelledig och flickvännen är och hälsar på polare. Sen är det faktiskt ganska kul för mig också att ta en "stroll down Memory Lane".... Lite oroväckande mycket man varit med om i livet. Skulle egentligen samla ihop alla sådana där inlägg. Har skrivit fler här på PB tidigare. Skulle samla ihop dom i en och samma tråd. Kunde vara skojjigt. Tror att det var här jag skrev om när jag vara otroligt nära att bajsa på en vild krokodil i Afrika för ca 5 år sedan under en dykresa. På en liten ö mitt i Tanganyika-sjön. Bland det tokigaste jag varit med om och helt sant. Ska försöka hitta det inlägget.... :D

//J
Användarvisningsbild
BB3000S
VIP medlem

Inlägg av BB3000S »

Hellboy skrev:Lite oroväckande mycket man varit med om i livet. Skulle egentligen samla ihop alla sådana där inlägg. Har skrivit fler här på PB tidigare. Skulle samla ihop dom i en och samma tråd. Kunde vara skojjigt. Tror att det var här jag skrev om när jag vara otroligt nära att bajsa på en vild krokodil i Afrika för ca 5 år sedan under en dykresa. På en liten ö mitt i Tanganyika-sjön. Bland det tokigaste jag varit med om och helt sant. Ska försöka hitta det inlägget.... :D

//J
Please do - bara den där passagen gjorde att jag nästan väckte fru o barn av skratt!! :D :D :D Vilken syn, och vilken upplevelse!!

Användarvisningsbild
Kale
Medlem+

Inlägg av Kale »

Hellboy skrev:Tror att det var här jag skrev om när jag vara otroligt nära att bajsa på en vild krokodil i Afrika för ca 5 år sedan under en dykresa. På en liten ö mitt i Tanganyika-sjön. Bland det tokigaste jag varit med om och helt sant. Ska försöka hitta det inlägget.... :D
Bajshistorier är alltid kul, i alla fall i efterhand. Var nere i södra Eqypten (Wadi Lahami) för ett antal år sedan och dök. I samma veva var en av sveriges stora "dyklegender", Pierre G Weckman där. Vi satt en kväll och berättade dykbajshistorier. Jag startade det hela med en historia om när jag fick tarmsqueze och fick bajsa på mig under ett dyk utanför Hurghada. Sen gick Pierre igång med ett antal bajshistorier, den ena värre än den andra.

Under en episod var han instruktör och höll kurs i uw-orientering. Gruppen låg samlad på bottnen och skulle simma en utstakad bana och komma tillbaka till Pierre. De skulle dessutom ha avskärmad sikt så att de endast såg nedåt. De simmade iväg och efter en stund blev Pierre bajsnödig. Han drog ned badbyxorna och gjorde det som skulle göras och räknade med att strömmen skulle för bort skiten. Det gjorde den inte! Han flyttade sig och kunde glatt iakta hur eleverna en efter en simmade rakt igenom molnet...

Som sagt, han hade ett antal såna här historier och vi skrattade så tårarna rann när han berättade dem.

Ser fram emot att få läsa historien om krokodilen :wink:
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

Kalebas skrev:
Hellboy skrev:Tror att det var här jag skrev om när jag vara otroligt nära att bajsa på en vild krokodil i Afrika för ca 5 år sedan under en dykresa. På en liten ö mitt i Tanganyika-sjön. Bland det tokigaste jag varit med om och helt sant. Ska försöka hitta det inlägget.... :D
Bajshistorier är alltid kul, i alla fall i efterhand. Var nere i södra Eqypten (Wadi Lahami) för ett antal år sedan och dök. I samma veva var en av sveriges stora "dyklegender", Pierre G Weckman där. Vi satt en kväll och berättade dykbajshistorier. Jag startade det hela med en historia om när jag fick tarmsqueze och fick bajsa på mig under ett dyk utanför Hurghada. Sen gick Pierre igång med ett antal bajshistorier, den ena värre än den andra.

Under en episod var han instruktör och höll kurs i uw-orientering. Gruppen låg samlad på bottnen och skulle simma en utstakad bana och komma tillbaka till Pierre. De skulle dessutom ha avskärmad sikt så att de endast såg nedåt. De simmade iväg och efter en stund blev Pierre bajsnödig. Han drog ned badbyxorna och gjorde det som skulle göras och räknade med att strömmen skulle för bort skiten. Det gjorde den inte! Han flyttade sig och kunde glatt iakta hur eleverna en efter en simmade rakt igenom molnet...

Som sagt, han hade ett antal såna här historier och vi skrattade så tårarna rann när han berättade dem.

Ser fram emot att få läsa historien om krokodilen :wink:
Ha ha ha!!! Är inte det här årtiondets trådurspårning, då?

//J
Användarvisningsbild
Kale
Medlem+

Inlägg av Kale »

Hellboy skrev:Ha ha ha!!! Är inte det här årtiondets trådurspårning, då?

//J
Jo, kanske det :oops: Förlåt Teddy!
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

Kalebas skrev:
Hellboy skrev:Ha ha ha!!! Är inte det här årtiondets trådurspårning, då?

//J
Jo, kanske det :oops: Förlåt Teddy!
Förlåt, Teddy.

//J :D
Användarvisningsbild
papateddy
Nykomling

rörd

Inlägg av papateddy »

Hej alla basister!
Jag är lite stolt och rörd av att jag fortfarande kan inspirera till diskussion!
:lol:
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++

Re: rörd

Inlägg av bootsy »

papateddy skrev:Hej alla basister!
Jag är lite stolt och rörd av att jag fortfarande kan inspirera till diskussion!
:lol:
Titta in lite oftare så ska du få se på fan!

Kul att du kom tillbaka, hur som helst!
Stallet liknar mest ett veteflak.
Skriv svar