DoggyD skrev:"Konstnärlig kandidatexamen i musik/elbas, Behörig Musikpedagog"
Vad fagerlund betyder de där titlarna egentligen ? (obs. ingen ironi eller så) jag undrar bara rent allmänt.
Ingen aning. Jag tyckte att bokstäverna såg fina ut tillsammans.
Vad fagerlund betyder de där titlarna egentligen ? (obs. ingen ironi eller så) jag undrar bara rent allmänt.
~OBS OT~
det säger väl sig självt?
examinerad elev på musikerkandidat från någon högskola.
~OBS OT~
Jag kan tänka mig att nominera flera stycken, men en av dom jag tycker "sticker ut" på ett föredömligt och moget sätt är anli.
Jag känner honom inte, har tyvärr heller ej träffat honom personligen men här kommer min motivering:
Jag läser ofta de intressanta trådar han startar, t ex den som handlar om "vinyl-skivor". Han verkar ha mycket "god" smak och är lite "retro-aktig" vilket jag gillar skarpt.
Dessutom förhåller han sig på ett föredömligt bra sätt i de trådar där bråk allt som oftast utspelar sig, oavsett om det handlar om politik, musikalitet eller annat.
Som jag, bakom dataskärmen, uppfattar honom är han en mycket kompetent musikant och har roligt när han spelar.
Min nominerade är alltså: anli.
Du själv, TDHP, ligger bra till i min "nomineringslista", men denna gång föll nomineringen enligt ovan.
Edit: OBS! Detta är EJ ironi. Jag menar det på fullt allvar!
Hoppsan! Tack, det var trevliga ord där.
Men tyvärr ett stort fel..."kompetent musiker" stämmer ej. Saknar timing, gehör och tillika kass på teori. Dock är jag väldigt bra "hur" det ska låta och har roligt när det plinkas i garaget. Min mycket mer talangfulle spelkompis har stort tålamod
Man kan vara en utmärkt musikant utan både "timing" och teori, i alla fall i mitt tycke. Musik är till för ALLA och en fantastiskt kul sysselsättning, oavsett om den är på hobby- eller yrkesnivå, det är, tycker jag, upp till betraktaren att avgöra vad han/hon tycker är bra.
Dessutom blir jag grymt glad och tillfreds med dina positiva och levnadsglada inlägg om allt från drycker/mat till musik.
Pelleper skrev:(...) Musik är till för ALLA och en fantastiskt kul sysselsättning, oavsett om den är på hobby- eller yrkesnivå, det är, tycker jag, upp till betraktaren att avgöra vad han/hon tycker är bra. (...)
Så kom äntligen årets statement och det på årets sista dag.
Den som tar sig allmänt tolkningsföreträden oavsett om det gäller "falsksångare" eller "duktig musikers meningslösa infall" är helt ute och cyklar. Upplevelsen av musik kan inte mätas enligt en allmängiltig skala. Jag känner inte någon som inte lägger ner själ och hjärta i sitt musikutövande, oavsett om de är proffs eller amatörer, racer- eller skalmangitarrister. Det finns lika mycket känsla i blues, fusion, dansband, death metal och eurodisco. Skillanden är att bland mottagarna träffas vissa av det ena och vissa av det andra.
~OBS OT~
det säger väl sig självt?
examinerad elev på musikerkandidat från någon högskola.
~OBS OT~
Uppenbarligen inte edvin, eftersom jag ställde frågan. Jag har fortfarande inte riktigt fattat vad ordet musikerkandidat betyder/innebär. Perennial, sant, bokstäverna ser fina ut tillsammans, hur som helst verkar det hela rätt tungt enl. wiki.
Måste nog lägga tille n cool katt till:
DEREBORRRRN
En grymt trevlig snubbe som ALLTID, även fast han jobbar 38 tim/dygn ALDRIG tvekar en sekund när man frågar om nåt.
Jag vill skänka en omtanke/nominering till samtliga moderatorer!
Dom sliter hårt för att hålla forumet flytande när en del gör sitt bästa för att sänka skeppet...
Fan vad ni är grymma!
Jag vill även passa på att ge tks cred för hans oförtröttliga slit med att lära oss om högtalare mm. När alla missförstår så tar han det igen, med diagram och kurvor som förmodligen är uträknade med NASA-laser
Dessutom "säljer han aldrig in" sina egna produkter i snacket! Det tycker jag är en bra egenskap.
Gott nytt år, basbröder!
Edit: Gott nytt till alla bassystrar också, såklart!
Nu kom jag på det, jag nominerar två:
- DoggyD, tack vare hans långa och trogna kärlek till basar med ovala stall. Jag vet nog snart hur varenda modell ur Laklands katalog ser ut, tack vare den enträgna kampanj han har fört 2010.
(Måste tillägga jag fruktansvärt avis på hans skivsamling och kunnande).
- Ferm! De korta sparsmakade och kunniga inläggens mästare. Något som en del bör ta efter.
Dessa två herrar är dessutom mycket mycket äldre än mig. Så jag bugar underdånigt och önskar dessa gentlemän ett riktigt gott 2011.
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
BlueFruit skrev:Väldigt många bra människor som nämnts, men jag saknar ett namn:
Tarzan.
Alltid positiv och jobbar hårt för att stämningen på forumet ska vara bra.
Puss på dig Björne.
Cuba skrev:
Jag har haft skitsvårt att lägga min seriösa röst på en person. Man vill ju välja så många.
Det blir ändå Tarzan. Karln' ju haft en del osis den senaste tiden, ändå sprudlar han av outtömlig positivitet.
På riktigt kan jag erkänna att jag tänkte ta rygg på Dereborn och de andra... hade liksom ingen lust att se folk jag tycker om och respekterar hamna i bråk med varandra fram och tillbaka. Så kommer ni och säger såhär??!! Jag menar, jag tycker nog inte att jag gör särskilt mycket för forumet egentligen. Tramsar ju mest...
Men 2011 lovar jag att sprida ÄNNU mer positiva vibbar åt alla håll och kanter...
värsta Di Leva eller så...
anli skrev:Nu kom jag på det, jag nominerar två:
- DoggyD, tack vare hans långa och trogna kärlek till basar med ovala stall. Jag vet nog snart hur varenda modell ur Laklands katalog ser ut, tack vare den enträgna kampanj han har fört 2010.
(Måste tillägga jag fruktansvärt avis på hans skivsamling och kunnande).
- Ferm! De korta sparsmakade och kunniga inläggens mästare. Något som en del bör ta efter.
Dessa två herrar är dessutom mycket mycket äldre än mig. Så jag bugar underdånigt och önskar dessa gentlemän ett riktigt gott 2011.
LOL, tack ska du för det Old Timer, varma hälsningar från "den mycket äldre" 54-åringen i Midsommarkransen. Är du nere i stan någon gång vet du var det bästa svartlutet finns, alltid. Då kan vi klippa någon gammal rulle med Nick & Nora också.
Löwe skrev:Jag vill skänka en omtanke/nominering till samtliga moderatorer!
Dom sliter hårt för att hålla forumet flytande när en del gör sitt bästa för att sänka skeppet...
Oj det finns många som jag tycker är förtjänta av utmärkelsen men jag tycker som några andra här att bl a Tarzan borde få den då han alltid är glad, positiv och ödmjuk i sina inlägg.
BasMartins inlägg tycker jag oxå är väldigt bra och vettiga med seriösa svar.
Det är väl lika bra att förklara årets omröstning klar.
Resultat, alla sorters röster räknade, TROR jag!
Även alla som röstat på flera, på sig själva, på skoj mm.
TDHP IIIIIIIIII
HELLBOY IIIIII
Perennial IIIIII
SEMBORG IIIIII
KNEDY IIIIII
SEAWEED IIIII
TKS IIIII
200071 IIIII
LITEN IIIII
BBQV IIIII
ANLI IIII
GEDDAN IIII
SVENSSON IIII
KLOPPER IIII
MIKE III
BASMARTIN III
TARZAN III
JOHANNES II
BOOTSY II
MARCBASS II
GAMBA II
GARDINEN I
DANNE I
BILLY I
BLACKPARKAS I
MR SPOCK I
MALA I
FIELDFLOWER I
FF´S PFYRIX I
MACAHAN I
TÖSSBERG I
MATSD I
DEREBORN I
DOGGYD I
FERM I
HANGOVER I
Det var ju inte riktigt det här som var min tanke, men tack då!
Edit: En bonusröst till Samuel så han stannar kvar!
Senast redigerad av TDHP den mån 10 jan 2011, 23:46, redigerad totalt 1 gånger.
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! TDHP