Trist...

Prata om olika basister, kända som okända
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Trist...

Inlägg av TDHP »

Upptäckte just att Mojo har avreggat sig och raderat alla sina inlägg.
Trist när/om nån känner sig så illa behandlad tycker jag.
Eller har jag missat nåt?

Edit: Jag har alltå ingen aning om varför! Tänkte mest att om nån sätter sig och raderar vartenda inlägg man gjort sen start så måste det ha hänt nåt.
Senast redigerad av TDHP den mån 15 sep 2008, 10:28, redigerad totalt 1 gånger.
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
Rix
Hedersmedlem
Kontakt:

Inlägg av Rix »

Verkade inte som han klarade av att bli ifrågasatt. Han gav sig väl på både Makt och Figg med rätt rejäla personangrepp i nån tråd.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Håller med om att det är trist.
Kommer inte riktigt ihåg vad det var som hände, men det var i nå´n av de senare urspårningstrådarna där Makten och Figge var inblandade.

Tillägg: Dock inte sagt att det var Makten och Figge som var des kyldiga i det hela..

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++

Inlägg av bootsy »

Det är svårt att ge en enkel förklaring till ett komplicerat förlopp, men kort sagt så lackade Mojo ur på Makten och Figge, bettedde sig väldigt märkligt i ett par trådar och försvann till slut. Jag tycker att det är synd att han avregistrerade sig, men måste säga att hans uppträdande i de trådar det gäller var under all kritik, hur fel man än kan tycka att hans meningsmotståndare hade.
Stallet liknar mest ett veteflak.
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++

Inlägg av macahan »

Att kallas för troll kan nog både få en och en annan användare att gå i taket.
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

Vem kallade vem för troll då?
TDHP
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++

Inlägg av macahan »

Det var fäl figge som kallade mojo för troll om jag inte minns fel...
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem

Inlägg av Geddan »

Har man träffat Mats-Ola IRL så är det lite förvånande att se honom
bli så upprörd och arg över saker här på forumet.
Han verkar inte vara typen som hetsar upp sig öht.
Tycker det är synd, för han är en trevlig prick och har nog mycket att ge.
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

Ja, han var en av de första jag täffade IRL härifrån och både han och Bassicfun var mycket trevliga typer!
TDHP
Användarvisningsbild
BB3000S
VIP medlem

Inlägg av BB3000S »

Tråkigt :cry:
| BB1000| BB2000 | BB3000 | BB5000 |
| Stingray | Jazz | Precision | Cirrus |

| Aguilar db680 | Ampeg SVT-IIp | EBS HD350 |
| Bergantino AE410 | EBS ProLine 410 | Carvin 410+118 |

Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++

Inlägg av bootsy »

macahan skrev:Det var fäl figge som kallade mojo för troll om jag inte minns fel...
Å andra sidan kallade Mojo Makten för "patologisk narcissist".
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jag protesterade också mot några av hans ryggmärgsreaktioner som jag tycker var över gränsen, men till hans försvar får väl sägas att han inte sa något värre än vad forumets huliganer skiter ur sig på daglig basis.
Rix skrev:Verkade inte som han klarade av att bli ifrågasatt
Det gjorde han i allra högsta grad, han var ganska vokal på den fronten när det började pratas om moderatorer och censur mot tjafs. Nu har han ju tyvärr raderat alla inlägg så jag kan inte länka...
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++

Inlägg av bootsy »

GrafZeppelin skrev:Jag protesterade också mot några av hans ryggmärgsreaktioner som jag tycker var över gränsen, men till hans försvar får väl sägas att han inte sa något värre än vad forumets huliganer skiter ur sig på daglig basis.
Sant, det är många som betett sig lika illa - och mer därtill - utan att försvinna härifrån.

Mojo, kom tillbaka!
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++

Inlägg av macahan »

bootsy skrev:
macahan skrev:Det var fäl figge som kallade mojo för troll om jag inte minns fel...
jo, sa han inte värre saker också?? den där psykoanalysen var ju ganska omfattande om jag inte minns fel..
barium
Medlem+

Inlägg av barium »

Tråkigt att någon försvinner på ett så omoget sätt.

Att ta bort alla sina inlägg är att sabotera forumet och försöker han registrera sig på nytt så borde han inte tillåtas det.
Användarvisningsbild
Ale
Medlem++

Inlägg av Ale »

Trist som sagt att det blev som det blev.

Att avregistrera sig kan jag förstå (det har jag ju själv gjort en gång i tiden), men att ta bort sina inlägg tycker jag är lite smålökigt. Även om det är internetmediet så bör man väl stå för det man skriver.
Fender
Ampeg
Nova Craft
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++

Inlägg av bootsy »

macahan skrev:
bootsy skrev:
jo, sa han inte värre saker också?? den där psykoanalysen var ju ganska omfattande om jag inte minns fel..
Jo, den var hård som fan (och ganska underhållande trots allt!) men nu är den borta. Tråkigt.
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

barium skrev:Tråkigt att någon försvinner på ett så omoget sätt.

Att ta bort alla sina inlägg är att sabotera forumet och försöker han registrera sig på nytt så borde han inte tillåtas det.
Håller inte med. Det är klart att han ska få regga sig igen om han vill det. Självklart.

Sen är det tråkigt att han är borta. Men så´n händer väl. Glädjande nog väldigt sällan här på PB.

//J
barium
Medlem+

Inlägg av barium »

Hellboy skrev:
barium skrev:Tråkigt att någon försvinner på ett så omoget sätt.

Håller inte med. Det är klart att han ska få regga sig igen om han vill det. Självklart.

Sen är det tråkigt att han är borta. Men så´n händer väl. Glädjande nog väldigt sällan här på PB.

//J
I sådana fall endast efter att man tidsbegränsat editeringar av egna inlägg. Användare som lackar ur och raderar alla sina inlägg gör det ofta igen. (Jag har modererat en hel del forum).
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hellboy skrev:Håller inte med. Det är klart att han ska få regga sig igen om han vill det. Självklart.
Givetvis. Hoppas han dyker upp igen.
Barium skrev:I sådana fall endast efter att man tidsbegränsat editeringar av egna inlägg. Användare som lackar ur och raderar alla sina inlägg gör det ofta igen. (Jag har modererat en hel del forum).
Med all respekt Barium, men: http://en.wikipedia.org/wiki/When_in_Rome
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

GrafZeppelin skrev:
Hellboy skrev:Håller inte med. Det är klart att han ska få regga sig igen om han vill det. Självklart.
Barium skrev:I sådana fall endast efter att man tidsbegränsat editeringar av egna inlägg. Användare som lackar ur och raderar alla sina inlägg gör det ofta igen. (Jag har modererat en hel del forum).
Jepp, båda.
TDHP
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++

Inlägg av bootsy »

GrafZeppelin skrev:
Plus ett, eller vad fan man säger. Hoppas han kommer tillbaka, han är hur välkommen som helst.
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem

Inlägg av anli »

Jaja... tiden läker alla sår och det dyker upp och försvinner nya filurer varje dag.
Sådan är den föränderliga forumsvärlden.
Inte så mycket att göra åt. Eller grubbla så mycket på.
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++

Inlägg av GandhiMK2 »

Det gjorde jag nog inspirerad av ngn annan som satte ord på det jag tänkte...;-)

Han var så otroligt aggressiv gentemot bla mej i frågor där han tyckte att jag var ute och cyklade och det är väl ok iofs men när han börjar kalla ge mej och andra en hög epitet som var ganska så ohyffsade, to say the least, så undrade jag verkligen hur det var fatt....
Tyck och bråka med mej hur mycket som helst, det ska jag antagligen ha, men jag tycker att det kantrar då man börjar kalla varandra nedsättande saker....tex när Mojo kallade makten för patologisk narcissist och inte nöjde sej med det utan kände sej tvungen att stolpa upp 10 kännetecken , varav en del passar på dom flesta av oss och andra passar på ingen, för att verkligen platta till och mosa , ja då kändes det väl kanske inte helt ok, eller hur?
Jag är fortfarande förvånad över hur pass hårt han kunde gå på utan att folk reagerade men det var ju "bara makten" han gav sej på och han tycker ju och skriver så mycket konstigt så det är fritt fram...eller?
Jag vet iofs att en del (graf bla , har jag för mej) undrade vad han höll på med men....ja ja....
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
barium
Medlem+

Inlägg av barium »

GrafZeppelin skrev:Med all respekt Barium, men: http://en.wikipedia.org/wiki/When_in_Rome
Det här handlar inte om kultur, utan om att det förstör forumet. Nu kan man iofs återskapa inläggen från backup om man vill, men det räcker att göra en sådan operation en gång för att inse att man måste markera att det är oacceptabelt beteende.
Skriv svar