Mats Hellquist - bob hund.

Prata om olika basister, kända som okända
Användarvisningsbild
Dramo
VIP medlem

Mats Hellquist - bob hund.

Inlägg av Dramo »

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=fdOzx_sl ... re=related[/youtube]

Han tillhör väl det stelare släktet basister, men jag kan inte låta bli att gilla honom ändå på något sätt. Det är kanske det som gör honom intressant. Snygga basar har han också. :D
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++

Inlägg av the_great_alfonzo »

Nej det har han inte! Såg honom igår, han hade en svart pbas med vitt plektrumskydd. blä.
Användarvisningsbild
Dramo
VIP medlem

Inlägg av Dramo »

the_great_alfonzo skrev:Nej det har han inte! Såg honom igår, han hade en svart pbas med vitt plektrumskydd. blä.
Jo, jag vet. Men det var lönnbräda, så det godkännes.
Användarvisningsbild
41HZ
Medlem+

Inlägg av 41HZ »

Jo jag håller nog med Dramo. Lite stiff men rätt snygga melodiska basgångar emellanåt. Svårt o göra så mycket mer än att banka på o fylla ut den plats som blir över i det bandet. Mycket melodier samtidigt.
Såg dom också i förra veckan o tyckte det var lite slött tempo o mjäkigt tills jag kom på att det var gitarrerna som knappt hördes.
Jävla db-bestämmelser!
Rickenbacker, P-basar- pedaler - Peavey VB-2 Mesa Bass400- M2000-TKS 112, TKS 115s, TKS 412
Användarvisningsbild
Dramo
VIP medlem

Inlägg av Dramo »

41HZ skrev:Jo jag håller nog med Dramo. Lite stiff men rätt snygga melodiska basgångar emellanåt. Svårt o göra så mycket mer än att banka på o fylla ut den plats som blir över i det bandet. Mycket melodier samtidigt.
Såg dom också i förra veckan o tyckte det var lite slött tempo o mjäkigt tills jag kom på att det var gitarrerna som knappt hördes.
Jävla db-bestämmelser!
Ja, men när gitarrerna skulle försöka överrösta publiken lät det bra. :)

Tyvärr spelade de bara två låtar jag gillar. "Nu är det väl revolution på gång" och "Istället för musik; förvirring". Resten var bara nytt eller småtråkigt.
Användarvisningsbild
treble & bass
Medlem

Inlägg av treble & bass »

sjukt grym basist rent tekniskt!
Skriv svar