Dave Ellefson tillbaka i Megadeth!

Prata om olika basister, kända som okända
Skriv svar
Användarvisningsbild
richieroyale
Medlem+

Dave Ellefson tillbaka i Megadeth!

Inlägg av richieroyale »

Jajamän, stämmer bra det. Åtminstone jag blev väldigt glad då jag tycker han är helt gjuten som bassist i Megadeth, det bästa thrashbandet i mina ögon.

Vad tycker ni andra, spelar det någon roll att han är tillbaka eller det är bara Dave Mustaine som är viktig?
http://www.myspace.com/xpointenemy

Fender Japan Jazz
EBS Classic 450
EBS Classic line 8x10
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

Jag kommer aldrig att kunna ta Dave Mustaine på allvar efter Some Kind Of Monster...

"Why James, Why?"

:lol:
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
Jo4cim
Medlem+

Inlägg av Jo4cim »

TDHP skrev:Jag kommer aldrig att kunna ta Dave Mustaine på allvar efter Some Kind Of Monster...

"Why James, Why?"

:lol:
Samma här..
Användarvisningsbild
richieroyale
Medlem+

Inlägg av richieroyale »

Jag förstår väl inte vad det har med saken att göra, men men...

Tar ni Metallica på allvar efter Some kind of monster då? Dessutom så är ju Lars Ulrich en ännu värre gnällspik än Mustaine, har sett klipp där Ulrich börjar storböla under samtalet med Mustaine men det klipptes av någon anledning bort

Fender Japan Jazz
EBS Classic 450
EBS Classic line 8x10
Användarvisningsbild
shadewind
Medlem+

Inlägg av shadewind »

Lars Ulrich är rolig. I alla fall när han spelar trummor. Jag skrattar i alla fall...
Användarvisningsbild
richieroyale
Medlem+

Inlägg av richieroyale »

shadewind skrev:Lars Ulrich är rolig. I alla fall när han spelar trummor. Jag skrattar i alla fall...
För att han är så sjukt "tajt" då eller? :wink:

Fender Japan Jazz
EBS Classic 450
EBS Classic line 8x10
Användarvisningsbild
Jo4cim
Medlem+

Inlägg av Jo4cim »

richieroyale skrev:Jag förstår väl inte vad det har med saken att göra, men men...

Tar ni Metallica på allvar efter Some kind of monster då? Dessutom så är ju Lars Ulrich en ännu värre gnällspik än Mustaine, har sett klipp där Ulrich börjar storböla under samtalet med Mustaine men det klipptes av någon anledning bort
Nä jag tycker inte om Metallica som personer och framför allt inte Ulrich och självklart är klippen vinklade till deras fördel men det spelar fan ingen roll för det låter fortfarande lika roligt när Dave kläcker ur sig det där.
Användarvisningsbild
shadewind
Medlem+

Inlägg av shadewind »

richieroyale skrev:
shadewind skrev:Lars Ulrich är rolig. I alla fall när han spelar trummor. Jag skrattar i alla fall...
För att han är så sjukt "tajt" då eller? :wink:
Exakt :D
Användarvisningsbild
richieroyale
Medlem+

Inlägg av richieroyale »

Som sagt, det har ju ingenting med Dave ELLEFSON att göra.

Därimot har jag läst om den där intervjun de gjorde med Mustaine i Some kind of monster och vad de kom överens om från början var att det inte skulle vara med i filmen, åtminstone det de sa till Mustaine men de valde att använda det ändå.

Citat från SRM av Dave Mustaine "jag var redo att begrava stridsyxan och tom. kunna tänka mig arbeta med dom men efter att de visade klippen med mig i Some kind of monster så såg jag det som det ultimata sveket. Jag har fått nog av Lars Ulrich"

Inte helt ordagrannt rätt, men ändå :D

Fender Japan Jazz
EBS Classic 450
EBS Classic line 8x10
Användarvisningsbild
Jo4cim
Medlem+

Inlägg av Jo4cim »

richieroyale skrev:Som sagt, det har ju ingenting med Dave ELLEFSON att göra.

Därimot har jag läst om den där intervjun de gjorde med Mustaine i Some kind of monster och vad de kom överens om från början var att det inte skulle vara med i filmen, åtminstone det de sa till Mustaine men de valde att använda det ändå.

Citat från SRM av Dave Mustaine "jag var redo att begrava stridsyxan och tom. kunna tänka mig arbeta med dom men efter att de visade klippen med mig i Some kind of monster så såg jag det som det ultimata sveket. Jag har fått nog av Lars Ulrich"

Inte helt ordagrannt rätt, men ändå :D
Det har du helt rätt i, ville bara påpeka att jag inte är nån metallica sympatisör utan gillar Megadeth och framför allt kul att han är tillbaka :)
Gröna Lyktan
Medlem

Inlägg av Gröna Lyktan »

Jajamän, stämmer bra det. Åtminstone jag blev väldigt glad då jag tycker han är helt gjuten som bassist i Megadeth, det bästa thrashbandet i mina ögon.

Vad tycker ni andra, spelar det någon roll att han är tillbaka eller det är bara Dave Mustaine som är viktig?

Dave Ellefson är en husgud, alla som tvivlar borde sätta på Rust In Piece, herrej--lar vilken grymt sound han har, Megadeth är INTE detsamma utan "Junior".
Fender Deluxe Jazz V
Användarvisningsbild
richieroyale
Medlem+

Inlägg av richieroyale »

Gröna Lyktan skrev:

Dave Ellefson är en husgud, alla som tvivlar borde sätta på Rust In Piece, herrej--lar vilken grymt sound han har, Megadeth är INTE detsamma utan "Junior".
Det är en sjukt bra skiva, både instrument- och låtmässigt!
Dock tycker jag inte James Lomenzo har gjort ett dåligt jobb, hade riktigt skön punch i sitt sound.

Fender Japan Jazz
EBS Classic 450
EBS Classic line 8x10
Gröna Lyktan
Medlem

Inlägg av Gröna Lyktan »

Dock tycker jag inte James Lomenzo har gjort ett dåligt jobb, hade riktigt skön punch i sitt sound.

Jag har inget emot Lomenzo, med risk för att bli attckerad av någon med s.k musiksmak , så gillade jag honom bäst i White Lion, med Vito Bratta på gitarr. "Pride" är fortfarande en av mina favoritskivor från det hårfagra 80-talet.
Fender Deluxe Jazz V
Bullen
Medlem++

Inlägg av Bullen »

Helt jävla underbart att han är tillbaka, synd bara att de körde sin rust in peace-revisited show enbart i sydamerika och inte i europa, det hade ju varit den ultimata upplevelsen nu när han är tillbaka. Dave får lätt en topp 3 placering av mig när det kommer till favoritbasister. Hoppas bara att nästa platta blir bra, den senaste är ju iaf i mitt tycke mkt bra för att vara ett 80-tals band på 2000-talet.
Dödsthrash från småland
http://www.facebook.com/DethroneSWE" onclick="window.open(this.href);return false;
http://dethroneswe.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Chriller
VIP medlem

Inlägg av Chriller »

Dave 1 och 2 i all ära, men Megadeth utan Marty känns inte intressant.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=d5cdMwWW ... re=related[/youtube]
Användarvisningsbild
Garcian Smith
Nykomling

Inlägg av Garcian Smith »

Att Megadeth är mindre intressant utan Marty Friedman håller jag med. Nuvarande lead-gitarristen Broderick, är en duktig gitarrist och framför sina föregångares solon betydligt bättre än exempelvis Drover och Pitrelli men de solon han själv lagt på Endgame är ganska ointressanta.

Martys solo i Tornado of souls är bra, men det bästa solot på Rust in peace är ju självklart hans solo i Lucretia.
BonafideYouth
Medlem+
Kontakt:

Inlägg av BonafideYouth »

Att Ellefson är tillbaks tror jag bara är tillfället. Inom 3 år har han lämnat bandet igen.... tror jag...tyvärr... Mustaine är som han är och Ellefson har blivit stöddig på äldre dar. MEN.... Om vi ska se till hans basspel så finns det få i jämförelse .... om ens ngn. Ellefson är och förblir min mentor... Jag blev helt såld när jag hörde plattan "Peace sells..." första gången för att inte tala om hela "Rust In Peace". Helt otrolig platta ur alla aspekter.

Sen det där med LoMenzo (the real JLo) och White Lion, håller jag helt med. JLo ska spela med Bratta iförda i ett par urtighta metallic-blå spandex! Ascoolt!

:D
Användarvisningsbild
VHdiggare
Medlem+

Inlägg av VHdiggare »

Underbart att Dave Ellefson är tillbax....Alltid varit ett av mina favvoband. Och när en började spela bas så klart man lärde sig Peace sells innan den där smoke on the......
Yamaha BB1025 Tobacco Brown Sunburst - Quilter Bass Block 800 - Quilter BassDock 12 - Quilter BassDock 10
Användarvisningsbild
Chriller
VIP medlem

Inlägg av Chriller »

Garcian Smith skrev:Att Megadeth är mindre intressant utan Marty Friedman håller jag med. Nuvarande lead-gitarristen Broderick, är en duktig gitarrist och framför sina föregångares solon betydligt bättre än exempelvis Drover och Pitrelli men de solon han själv lagt på Endgame är ganska ointressanta.

Martys solo i Tornado of souls är bra, men det bästa solot på Rust in peace är ju självklart hans solo i Lucretia.
Jag håller nog Tornado högre, men båda är så jädra goa att jag tycker det är synd att gräla om det. För att inte tala om de makalösa utflykterna i Hangar 18!

Nuvarande gitarristen kan ju planka Martys solon, men han saknar feeling på nåt sätt som jag inte riktigt kan beskriva.
Skriv svar