Jim Dewar

Prata om olika basister, kända som okända
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem

Jim Dewar

Inlägg av anli »

Råkade lägga på en gammal Robin Trower platta (For Earth Below) och blev tagen av basisten Jim Dewar's röst.
Grym!

Exempel:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=lxsNuTOR ... re=related[/youtube]

"For Earth Below" uppskattade jag inte så vidare värst som tonåring, men nu är den ju kanon!
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem

Inlägg av Liten »

Fan va nice!!! Helt missat!

:tummenupp:
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem

Inlägg av anli »

Liten skrev:Fan va nice!!! Helt missat!

:tummenupp:
Ja han är ju grym.. Walesare och allt!
Kul när plattor kommer till heders igen efter 35 år :-D
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
mojo
Medlem+

Inlägg av mojo »

Ujuj va' bra att du påminde om detta!
Varje gång jag hör detta formuleras " Fan, vi borde sätta ihop ett band med rötterna i Trowers mylla" och Low life-gitarristen är alltid på. Tyvärr fastnar denna fina tanke i vardagslunkens brist på tid för rep.
Trion repar aldrig, vi bara gigar och brukar möjligen repa live. Får försöka övertyga trumslagaren att Trower kan vara något att peta in i setlistan.
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem

Inlägg av anli »

Det här går inte! Måste ha mer. Var tvungen att köpa "Bridge Of Sighs" på cd nyss... lite synd, ty det vore fett med den på vinyl.

(Var även tvungen att beställa James Gang Live och Allman Brothers "Eat A Peach" och det är Pratabas fel!)
Användarvisningsbild
DoggyD
Medlem++

Inlägg av DoggyD »

Konserhuset '75. Om jag minns rätt körde Dewar med dubbla Ampeg SVT.
Det par som satt framför oss på femte raden lyfte en halvmeter av ljudtrycket när Trower sparkade i gång första låten (kan ha varit Day Of The Eagle) TUNGUR GIG !!!
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+(+)
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem

Inlägg av anli »

Satan.
Lyssnar på den "bridge of sighs" jag aldrig tjackade.
Jim är sååå grym.
jaja den är gurasnubben är inte kass heller.
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem

Inlägg av anli »

DoggyD skrev:Konserhuset '75. Om jag minns rätt körde Dewar med dubbla Ampeg SVT.
Det par som satt framför oss på femte raden lyfte en halvmeter av ljudtrycket när Trower sparkade i gång första låten (kan ha varit Day Of The Eagle) TUNGUR GIG !!!
Något avundsjuk. Så kan man beskriva min nuvarande status.
Användarvisningsbild
DoggyD
Medlem++

Inlägg av DoggyD »

anli skrev:
DoggyD skrev:Konserhuset '75. Om jag minns rätt körde Dewar med dubbla Ampeg SVT.
Något avundsjuk. Så kan man beskriva min nuvarande status.
LOL, då ska jag väl inte ens nämna Ted Nugent året efter, men DET var HÖGT (och kanon förstås) Nugent fick nästan Trower att låta som en viskning (inte). Sedan blev det stopp för Rockband på Konserthuset under ett gäng år framåt. Renoveringsbehov tror jag dom skyllde på den gången. För övrigt är Nick And Nora husgudar i kransen, samt all Film Noir och givetvis ett skitlass med 30-40-50-talsrullar som gör ett hem välinrett. :roll:
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+(+)
Skriv svar