Innan jag började spela bas hade jag nog inte reagerat på den här föreställningen, men nu är den klart underhållande på fler sätt. Det blir närbilder på basisten från ca 3 min och framåt, men på vägen dit kan ni ju njuta av en skön låt (och en förbaskat bra och underskattad gitarrist också, det var ju han som skrev låten dessutom) och bli glada över att vi har fått en förändring i modet på scenen...
Fixade titeln, såg att jag gjort en tangentbordsgroda
Jo, visst är den mysig. Att slänga om sådär på gitarren gjorde man jättemycket på den tiden jag lärde mig spela elgura (70-talet), så det är något gammalt som kanske har försvunnit, jag vet inte för jag spelar ju knappt gitarr längre. Dessutom tror jag att det är lättare att göra på en LP än en Fender (som jag har nu), beroende på utformningen av reglaget. Fast... jag har ett sånt på basen, så jag kanske ska testa någon gång .... Aha! Idé!!!
Utnämnd Hedersgubbe i 40+ -klassen
Fender Jazz Special - Duff McKaghan signature, Ibanez acoustic, Fender Mustang, Eastone (min första bas som nu är avbandad - tack Semborg - och ska "steampunkas" )