Banka bas :)

Prata om olika basister, kända som okända
Skriv svar
Användarvisningsbild
F-klav
Medlem+

Banka bas :)

Inlägg av F-klav »

Innan jag började spela bas hade jag nog inte reagerat på den här föreställningen, men nu är den klart underhållande på fler sätt. Det blir närbilder på basisten från ca 3 min och framåt, men på vägen dit kan ni ju njuta av en skön låt (och en förbaskat bra och underskattad gitarrist också, det var ju han som skrev låten dessutom) och bli glada över att vi har fått en förändring i modet på scenen... :)

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=JRbPWcLo ... r_embedded[/youtube]
Senast redigerad av F-klav den ons 09 jun 2010, 11:08, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Dramo
VIP medlem

Inlägg av Dramo »

Skön teknik! :D Gillar't.

Pickup-tricket gitarristen körde i introt var också coolt, har aldrig sett det innan.
Användarvisningsbild
F-klav
Medlem+

Inlägg av F-klav »

Fixade titeln, såg att jag gjort en tangentbordsgroda :)
Jo, visst är den mysig. Att slänga om sådär på gitarren gjorde man jättemycket på den tiden jag lärde mig spela elgura (70-talet), så det är något gammalt som kanske har försvunnit, jag vet inte för jag spelar ju knappt gitarr längre. Dessutom tror jag att det är lättare att göra på en LP än en Fender (som jag har nu), beroende på utformningen av reglaget. Fast... jag har ett sånt på basen, så jag kanske ska testa någon gång :P .... Aha! Idé!!! :dancy:
Utnämnd Hedersgubbe i 40+ -klassen
Fender Jazz Special - Duff McKaghan signature, Ibanez acoustic, Fender Mustang, Eastone (min första bas som nu är avbandad - tack Semborg - och ska "steampunkas" :) )
Gäst
Kontot är inaktiverat

Inlägg av Gäst »

Kolla in basisten i Twisted Sister, Animal, han bankar på basen rätt bra han också!
Användarvisningsbild
Dramo
VIP medlem

Inlägg av Dramo »

Var det inte JJ Burnel som bankade på sin bas så mycket att den till slut gick i bitar mitt i ett gig? :hmm:
Användarvisningsbild
Simon Andersson
Medlem++

Inlägg av Simon Andersson »

tom morello (rage against the machine/audioslave) brukar köra den där switch-grejen rätt ofta. coolt:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=4ouGOeEwZgU[/youtube]
Användarvisningsbild
johnne
Medlem+

Inlägg av johnne »

Dramo skrev:Skön teknik! :D Gillar't.

Pickup-tricket gitarristen körde i introt var också coolt, har aldrig sett det innan.
det såkallade ACE tricket
Fender Geddy Lee signature, Fender RoadWorn precision 50s ,Ampeg SVT3Pro Crate 2x15 , Roland MicroCube

Spriten räddade mig från sporten
Användarvisningsbild
Aslan
Medlem++

Inlägg av Aslan »

Är det Rudy Sarzo som spelar eller?
Spector NS2A | Spector NS5CRFM | Yamaha BB1025X | Yamaha BB425 | Fender P78 | Fender Precision HPD | Sire V7 5str bandlös | Mesa/Boogie Walkabout | Mesa/Boogie TT800 | Mesa/Boogie PH410 | Mesa/Boogie RR410 | Mesa/Boogie Walkabout Scout 1x15
Användarvisningsbild
garluch
Medlem

Inlägg av garluch »

Aslan skrev:Är det Rudy Sarzo som spelar eller?
Randy Rhoads?
Användarvisningsbild
Aslan
Medlem++

Inlägg av Aslan »

garluch skrev:
Aslan skrev:Är det Rudy Sarzo som spelar eller?
Randy Rhoads?
Tänkte mer på bassisten:)
Spector NS2A | Spector NS5CRFM | Yamaha BB1025X | Yamaha BB425 | Fender P78 | Fender Precision HPD | Sire V7 5str bandlös | Mesa/Boogie Walkabout | Mesa/Boogie TT800 | Mesa/Boogie PH410 | Mesa/Boogie RR410 | Mesa/Boogie Walkabout Scout 1x15
Användarvisningsbild
kmo
Medlem++

Inlägg av kmo »

Var väl Rudy på den tiden. Har dock inte kollat klippet.
Fender JV Precison-83, Fender J AV62, MM Sabre-79 och Tokai Hardpuncher PB80. Weber Mywatt 200, VT Bass 500, Fender 410, TKS112.
Skriv svar