Jag utgår kallt från att vi har MINST en Millertråd!
Han är en av mina absoluta favoriter också så han kan gott få en tråd till. Men jag såg på min fejja att folk som gillar Marcus Miller gillar Marcus Miller. Bra att veta!
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Vad jag inte förstår är vad som gör att den här kostar mer än 40 tusen kronor mer än den vanliga signatur basen. Vad är så annorlunda bara för att den är byggd av en custom shop?? Nån som vet?[/url]
Guild Pilot -85, Strömberg 5, Fender Jazz MM OW
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Miller gör ju sin pryl otroligt bra, men enligt min mening är han också otroligt tråkig. Kanske är han för subtil för mig, men det har aldrig hänt att jag satt på en platta bara för att lyssna på MM:s baslir, det är snarare så att han finns med på köpet när jag avnjuter nyare Miles D.
Vad jag inte förstår är vad som gör att den här kostar mer än 40 tusen kronor mer än den vanliga signatur basen. Vad är så annorlunda bara för att den är byggd av en custom shop?? Nån som vet?[/url]
Det finns två olika grader av Fender Customshop, Team built och Master built. Team built byggs av flera personer i CS:en, medan Master built byggs (eller iaf ska byggas) av endast en person.
Taurus skrev:Miller gör ju sin pryl otroligt bra, men enligt min mening är han också otroligt tråkig. Kanske är han för subtil för mig, men det har aldrig hänt att jag satt på en platta bara för att lyssna på MM:s baslir, det är snarare så att han finns med på köpet när jag avnjuter nyare Miles D.
Förvånad MM tråkig.. ja kanske för en del.. men lyssna på hans fläskiga ljud.. med tumme.. tråkigt?.. inte i min bok. Jag gillar det mesta men jag får svårt att klassa MM som tråkig. hans solon över ackordsbyten är mums!
Det finns två olika grader av Fender Customshop, Team built och Master built. Team built byggs av flera personer i CS:en, medan Master built byggs (eller iaf ska byggas) av endast en person.
Du har ju en ganska nice pjäs av Christian.. enmansbygge = Master built (typ). Kostar en del som alla vet. OK med mig -- Avundsjuk--
Vad jag inte förstår är vad som skiljer Miller basarna åt.. ser ju ut att vara samma hårdvara..
Jag hittade detta! http://www.youtube.com/watch?v=RsvdkMbz ... re=related
Helgôtt. Jag har aldrig varit något Miller-fan, tycker bara att det smäller och smätter. Detta överraskade mig dock, lite lyriskt och fint.
/T
TheFlap
Medlem i PrataBas gubbklubb 40+....(70-)
Jazz-62, P-63, Bassline Worp Art V
Fantastiskt! Och ett väldigt stiligt skivkonvolut dessutom.
Marcus Miller är inte någon favoritbasist i min värld, men visst kan han sin sak. Han är inte helt oäven på basklarinett heller (försök bortse från synthpadsen och den allmänt tråkiga låten...):
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Sc9vAulqPF8[/youtube]