[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 1014: Undefined array key 3 [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4130: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3009) [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4130: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3009) [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4130: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3009) [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4130: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3009) "The 25 greatest bassists of all time" - PrataBas
Råkade hitta den här listan. Det här är ju skandal! Paul Grey (Slipknot) listades 3:a, och det jag sett med honom var att han i en instruktionsvideo knappt kunde lista vad han själv spelade.
Om det är några som borde rösta fram de stora basisterna, så är det vi.
"Bob Marley's bassman onstage in 2009"
Det där går ju inte.
Varför Les Claypool o JPJ så långt nere?
Victor Wooten?! Good god.
Ja, Flea är en duktig basist, men 7e plats?
Och ja, John Myung är jätteduktig o blablabla. men nej, jag tycker DT spelar oftantligt tråkigt. Enda roliga med den är John's intervju där han presenterar o visar ett solo med orden:
"In Metropolis pt.1, there is a bass solo..., where I do a bass solo."
Tripod skrev:Ha, vilken sjuk miljö för den musiken. Dödsmetall eller vad det är ute i granskogen.
Som en vän mö i folkdräkt som sjunger en vallvisa, placerad på en lastbilsparkering.
Vart tog Mick Karn vägen? Levin? Eberhard Weber? Willie Dixon? Stanley Clarke? Duck Dunn? Markus Miller? Gene Simmons skulle vara med på den där listan istället för Steve Harris. Eller inte förresten. Det finns många som är betydligt bättre och viktiga att få upp på en så´n listan. Abe Laboriel t.ex.
att Paul gray (slipknots basist) ligger på 3:e plats är ju så sjukt alltså, jag tycker att slipknot har många sköna låtar men Paul Gray är absolut inte så bra hahahaha
Har inte tittat på listan, men om inga kontrabasister var med kanske de menade att det var enlista över de bästa elbasisterna, fast rubriken var klantigt formulerad?
Utnämnd Hedersgubbe i 40+ -klassen
Fender Jazz Special - Duff McKaghan signature, Ibanez acoustic, Fender Mustang, Eastone (min första bas som nu är avbandad - tack Semborg - och ska "steampunkas" )
Anledningen till att Paul Gray kom så högt upp är antagligen att denna pollen hölls nästan precis efter att han dött.
Håller dock med om att att den är helt fel på många ställen :/
Jag vill inte häda, men eftersom Cliff Burton finns på listan och är fasiken
gudförklarad bland metallbasisterna så undrar jag om någon skulle kunna tipsa mig om vad han han gjort som är så fantastiskt? Vilka låtar,solon, etc, etc...
Jag var helsåld på Metallica när Kill`em all-skivan kom och jag har hört wha-wha-solot där som jag redan då inte tyckte var nåt speciellt. Kan nån fylla i mina tomma Burtonluckor?
Kandyman skrev:Jag vill inte häda, men eftersom Cliff Burton finns på listan och är fasiken
gudförklarad bland metallbasisterna så undrar jag om någon skulle kunna tipsa mig om vad han han gjort som är så fantastiskt? Vilka låtar,solon, etc, etc...
Jag var helsåld på Metallica när Kill`em all-skivan kom och jag har hört wha-wha-solot där som jag redan då inte tyckte var nåt speciellt. Kan nån fylla i mina tomma Burtonluckor?
Nej det finns inget bra med honom. Han dog därför blev han hyllad... sjukt