[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=jkBAUqp6NKg[/youtube]
Ett helt fantastiskt driv som verkligen hänger ihop med trummorna.

Om det inte varit en video, hade jag trott det vart Strokes !!macahan skrev:Makten: inte visste jag att du lyssnade på sån musik..Nu fattar jag faktiskt inte vad som skulle vara det som var så bra med den där basgången egentligen... även om den är fräck på sitt sätt, den låter nästan konstlat IMO.
Tycker näsan basisten i the strokes är en geni nu när jag hör det där,..
Geddan skrev:Vi pratar bas här.
Från det musikaliskt hemska 80-talet....
Geddan skrev:Vi pratar bas här.
Jag lyssnar på "allt", bara det är av bra kvalitet.macahan skrev:Makten: inte visste jag att du lyssnade på sån musik..![]()
Basgången i sig är inte så fantastisk, men jag tycker det är ett fantastiskt samspel i rytmsektionen. Basisten "följer" verkligen trumkompet. Tyvärr hörs det ganska dåligt med den usla ljudkvaliteten på klippet.Nu fattar jag faktiskt inte vad som skulle vara det som var så bra med den där basgången egentligen... även om den är fräck på sitt sätt, den låter nästan konstlat IMO.
Tycker näsan basisten i the strokes är en geni nu när jag hör det där,..
Så du gillar inte "Interpool" ??hosse skrev:Interpol (inte pool) är skitbra!
basliret i låten "Evil" är skönt som attan och deras bästa låt enligt mig. Du visar tecken på bra smak, Makten, p-bas och bra musik
har bara hört historier om det legendariska bandetbroder blues skrev:Så du gillar inte "Interpool" ??hosse skrev:Interpol (inte pool) är skitbra!
basliret i låten "Evil" är skönt som attan och deras bästa låt enligt mig. Du visar tecken på bra smak, Makten, p-bas och bra musik
klopper!!! Det stora bollträet... I hörnan där borta!
Är du snäll så kan du få lyssna när du dyker upp.hosse skrev:har bara hört historier om det legendariska bandetbroder blues skrev:Så du gillar inte "Interpool" ??hosse skrev:Interpol (inte pool) är skitbra!
Trumsolona?Klopper skrev:Är du snäll så kan du få lyssna när du dyker upp.hosse skrev:har bara hört historier om det legendariska bandetbroder blues skrev:Så du gillar inte "Interpool" ??hosse skrev:Interpol (inte pool) är skitbra!
Finns vissa njutbara partier!
Dom är så diskreta att dom inte märks!broder blues skrev:Klopper skrev:Är du snäll så kan du få lyssna när du dyker upp.hosse skrev:har bara hört historier om det legendariska bandetbroder blues skrev:Så du gillar inte "Interpool" ??hosse skrev:Interpol (inte pool) är skitbra!
Finns vissa njutbara partier!
Trumsolona?
Just det!broder blues skrev:Jo men då är väl dom andra instrumenten tysta?
*duckar*
Klopper skrev:Just det!broder blues skrev:Jo men då är väl dom andra instrumenten tysta?
*duckar*
Jag tror jag fattar nu...Finns vissa njutbara partier!![]()
Det är lugnt!broder blues skrev:Klopper skrev:Just det!broder blues skrev:Jo men då är väl dom andra instrumenten tysta?
*duckar*Jag tror jag fattar nu...Finns vissa njutbara partier!![]()