Bassist i bandet Rancid!
Solo:
[youtube]http://youtube.com/watch?v=RsgWs4sNHwM[/youtube]
Riktigt skön basgång, dock inte bland det bästa han har gjort:
[youtube]http://youtube.com/watch?v=U5IV3AbLBa0[/youtube]
Riktigt bra!

Jo, det blev väldigt fylligt och fint på den skivan, men jag gillar faktiskt det mesta av hans spelande.hosse skrev:En av mina favoriter!
hans basljud fick enligt mig ett stort uppsving i och med albumet "Indestructible", vart lite för plonkigt innan dess.
Han är väldigt hafsig men precis som du säger så är det helt rätt för musiken.fredrikr skrev:Stabil är väl egentligen inte riktigt rätt ord för herr Freeman. Han spelar ju otroligt slarvigt och otajt. Jag menar inte att det är dåligt, det är helt rätt för musiken och låtarna.MrFredrik skrev:Han är riktigt stabil och jävligt mångsidig.
The Clash har lyckats. Ebba Grön har lyckats. AFI har lyckatsJohannes skrev:Håller med alla. Indestructible och Life wont wait har bäst basljud men And out come the wolves har bäst låtar. 19 låtar och ALLA är sjukt bra. Hur många band har lyckats med det?
Nähä? Varför inte?Fläppen skrev:Nu är jag inte med riktigt.....?!Svarte_Jack skrev:Yeah. Han är svinigt bra.
Och du glömde Green Day (?)hosse skrev:The Clash har lyckats. Ebba Grön har lyckats. AFI har lyckatsJohannes skrev:Håller med alla. Indestructible och Life wont wait har bäst basljud men And out come the wolves har bäst låtar. 19 låtar och ALLA är sjukt bra. Hur många band har lyckats med det?![]()
men det är som du säger, grym skiva. ingen låt man vill trycka "skip" på.
valde medvetet bort Green DayHugo Drax skrev:Och du glömde Green Day (?)hosse skrev:The Clash har lyckats. Ebba Grön har lyckats. AFI har lyckatsJohannes skrev:Håller med alla. Indestructible och Life wont wait har bäst basljud men And out come the wolves har bäst låtar. 19 låtar och ALLA är sjukt bra. Hur många band har lyckats med det?![]()
vore kul att veta vilket AFI album du syftar på som är bra rakt igenom? Är sjukt stort AFI-fan själv =)
Ha ha, alltid lika kul att många har sina egna termer för ett basljud. Har hört plonkigt, klånkigt, knorrigt osv. när man menar att det låter lite väl diskant och skärande. Själv säger jag metalliskt.hosse skrev:En av mina favoriter!
hans basljud fick enligt mig ett stort uppsving i och med albumet "Indestructible", vart lite för plonkigt innan dess.
Jahaa jaså, ja jag är ju inte mycket för det oldschool AFI utan mer BSITS-plattan och framåt..Sing the Sorrow är för mig en platta där skip-knappen på stereon inte används..sjuuukt bra!hosse skrev:valde medvetet bort Green DayHugo Drax skrev:Och du glömde Green Day (?)hosse skrev:The Clash har lyckats. Ebba Grön har lyckats. AFI har lyckatsJohannes skrev:Håller med alla. Indestructible och Life wont wait har bäst basljud men And out come the wolves har bäst låtar. 19 låtar och ALLA är sjukt bra. Hur många band har lyckats med det?![]()
vore kul att veta vilket AFI album du syftar på som är bra rakt igenom? Är sjukt stort AFI-fan själv =)![]()
när det gäller AFI så är Answer That and Stay Fashionable en komplett skiva, inte en enda dålig låt. dessvärre också bara en av två skivor som är bra.
Den där är go, tror det var den första basgången jag nånsin lärde mig, haha. Sitter kvar fortfarande, efter fem år.RobinoZombie skrev:[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=UbazgNzd8F8[/youtube]
pågrund utav OT så postar jag denna, riktigt svängig och skön.
Den och solot i "axiom" är nog personliga favoriter