[youtube]http://youtu.be/7XwO_emwAoQ[/youtube]
Bra fråga, har spelat något som kallades dödsmetall men vet fortfarande inte skillnaden mellan alla subgenrer.BBQV skrev:Jag är så gammal att jag aldrig lärt mig skillnaderna mellan alla subgenrer i metalvärlden. Vad kännetecknar Death Metal och hur skiljer det sig från alla andra -metal?
Jag är 41 och Death Metal är musiken jag växte upp medBBQV skrev:Jag är så gammal att jag aldrig lärt mig skillnaderna mellan alla subgenrer i metalvärlden. Vad kännetecknar Death Metal och hur skiljer det sig från alla andra -metal?
Tycker du lyckas braHellMek skrev:Kan hålla på i evigheter med mina generaliseringar, men jag får nog det hett om öronen med detta inlägget ändå så vi håller där för idag!
Steve har typ lirat med alla!Bullen skrev:Jorå, Steve är en frän filur med en väldigt egen stil, särskilt för den genren. Han gör även en fin insats på Iced Earths platta Horrow Show (fick dock inte cred för det då det blev nåt tjafs), det är ju dock en annan genre.
Håller med dig i din definition utav hur döds ska vara. Äcklig och stinkande. Även om jag gillar viss melodisk döds också som t.ex. At the gates och första Haunted plattorna. Haunted är väl mer thrash än döds om man ska vara petig kanske. Skiten som de bidrog till att influera vill jag dock helst slippa.
Ok för mig! Maken till sönderhajpad dynga har aldrig skådats.HellMek skrev:Repugnant är bra! Ghost pratar vi inte mer om i denna tråden
Då slapp jag säga det självBullen skrev:Ok för mig! Maken till sönderhajpad dynga har aldrig skådats.HellMek skrev:Repugnant är bra! Ghost pratar vi inte mer om i denna tråden
Alla Death-plattor är värda att lyssna in sig på. De senare är rätt komplicerade och tar lite tid att förstå. Men det är fantastisk musik. De elit-musiker som påstår att dödsmetall bara är oväsen borde analysera dessa.Bullen skrev:Fick ett sug att lyssna på Death (bandet) efter att denna tråden uppstod och upptäckte precis hur fantastisk "Symbolic" är, har mest snöat in på tre första plattorna innan.
Väl talat! Death metal är en underskattad konstform. Lyssnar själv mest på de två första Deathplattorna, men jag tycker att alla Deathplattor är bra. De senare plattorna måste man bara lyssna på lite mer, innan man börjar uppskatta dessa mästerverk.HellMek skrev:Alla Death-plattor är värda att lyssna in sig på. De senare är rätt komplicerade och tar lite tid att förstå. Men det är fantastisk musik. De elit-musiker som påstår att dödsmetall bara är oväsen borde analysera dessa.Bullen skrev:Fick ett sug att lyssna på Death (bandet) efter att denna tråden uppstod och upptäckte precis hur fantastisk "Symbolic" är, har mest snöat in på tre första plattorna innan.
Det vore något det, mera metal på denna sida!bassinthecrowd skrev:Bra tråd! Hade varit kul med en tråd dedikerad till obskyr metal. Låt klippen flöda!
Skapa en tråd "metalbasister"MartyWilson skrev:Det vore något det, mera metal på denna sida!bassinthecrowd skrev:Bra tråd! Hade varit kul med en tråd dedikerad till obskyr metal. Låt klippen flöda!