Jag har i några inlägg på olika ställen nämnt personer som "bassheroes" - bashjältar, och tänkte att det kunde vara på sin plats att göra en tråd med detta innehåll.
En Bashjälte är en person som på ett eller annat sätt är en god representant som basspelare, eller på något sätt påverkar dess fortlevnad... .
Det kan vara en god vän, en gammal spelkompis från förr, eller bara någon som Du tycker behöver omnämnas som den person som på ett påtagligt sätt representerar det Vi vill vårda så ömt nämligen basspelandets ädla konst.
Det behöver inte vara "en ny cirkusbassist", utan det kan vara en enkel människa som på ett eller annat sätt lyft just Ditt intresse för instrumentet. Som påverkat dig att "keep-going" eller på något sätt har betydelse - kan ju tom vara någon här på Forumet åxå

Min basshjälte är min mormor som trodde på min ide om att börja spela bas och som följde med mig till Sture Lundmark på Hagströmbutiken i Gällivare 1973 för att investera i mitt framtida intresse och en japansk Kingstone bas som var omöjlig att spela på. Jag skulle bli som Roger Glover...
Vhos nxt ?
/BB